1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mkv:n toisto ongelmia VLC:llä

Viestiketju Matroska (.mkv) -osiossa. Ketjun avasi Covan 28.03.2012.

  1. Covan

    Covan Member

    Liittynyt:
    02.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ongelmana on se, että kun yritän toistaa lähestulkoon mitä tahansa .mkv tiedostoa (eritoten jos sen on 10-bit) VLC:n ruutu muuttuu vihreäksi ja vain ääni kuuluu.
    Eli olisiko tietoa miten tämän saa korjattua.

    Olen myös kokeillut MPC-HC:llä katsoa ja sillä toimii, mutta siinäkin on sellainen pieni vika että kun käynnistän tiedoston, muutama ensimmäinen sekuntti menee "pikakelauksella" ja sitten kuva jäätyy ja vain ääni taas kuuluu, mutta jos kelaan videon takaisin alkuun se toimii ihan moitteettomasti.

    Kyllä se videoiden kattominen MPC:lläkin onnistuis, mutta haluasin saada noi kummatkin viat mielellään korjattua jos joku tiettää miten.

    Käytössäni oleva codec päkki on uusin versio CCCP:stä.

    Kiitän jo etukäteen.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    VLC käyttää omia koodekkejaan, joten tuolla CCCP:llä ei ole merkitystä VLC:n kanssa. Olen jostakin lukenut, että vihreäksi jäävä näyttö saattaa johtua videon kopiosuojauksesta.
     
  4. Covan

    Covan Member

    Liittynyt:
    02.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ainakaan luulis johtuvan tässä tapauksessa siitä sillä aivan varmasti yksikään video jota nyt oon yrittäny kattoa ei oo ollu kopiosuojattu.

    Mutta onko ideoita sitten miten ton MPC:n vian sais korjattua.. ei se mikään massiivinen ja antaa kyl kattoa mutta ärsyttävä pidemmän päälle.
     
  5. HeQu

    HeQu Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2010
    Viestejä:
    355
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. Covan

    Covan Member

    Liittynyt:
    02.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Justhan ekassa postauksessa sanoin et oon koittanu MPC-HCllä ja uusin VLC löytyy.
    Auto update päällä.
     
  7. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Uusin VLC versio on tuottanu monille, myös minulle tuskaa, eli hae uusin versio ENNEN 2.0 versiota.
     
  8. Covan

    Covan Member

    Liittynyt:
    02.01.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseasiassa tämä nyt juuri tullut VLC patchi auttoi ongleman suhteen.. patch logistakin tarkistin ja sielä luki että bugeja 10-bit encodatujen videoiden suhteen oli korjattu..
    Tosin MPC:ssä on vieläkin sama ongelma.. tosin se ei nyt ole mitenkään kriittinen.
     
  9. -AfterLife-

    -AfterLife- Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2012
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asenna se MPC-HC uudestaan.
    Yleensä uudelleen asennus auttaa.
    Tunnen vain muutamia tapauksia missä uudelleen asennus ei ole auttanut ,mutta vain muutamia.
     

Jaa tämä sivu