1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jimm's PC-storen toiminnasta

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi MaRc0oLi0 09.08.2010.

  1. MaRc0oLi0

    MaRc0oLi0 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2009
    Viestejä:
    443
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli kävin tänään kyseisessä liikkeessä jossa edumpanani ollutta ihmistä palvellut myyjä myi asiakkaalle LC-600W Powerin, kun asiakas pyysi "laadukasta" 500W Poweria, olivat kuulemma loppu vaikka myyjä itse seison tusinan semmoisia edessä 520W, 550W enermax ym.... Myyjän sanojen mukaan sanatarkasti "Tämä on halvin ja paras, AINOA MIKÄ EI MENE RIKKI, halvin ja laadukkain ainoat mitä meidän huolto itse käyttää, koska kaikki muut menee rikki" seuraavaksi mies kysyi näyttiksiä ja uteli GTX 460 korttia myyjä vastasi "halvin malli on alkaen 230€" ja seisoi kasan näitä näyttiksiä edessä: GeForce GTX 460, 768MB GDDR5, 192-bit, DVI/HDMI/VGA (Tarjouserä!) Hinta 189€... No pettynyt mies osti puolipakolla Hissin 5770 179€???

    Sitten hain omaa näyttistäni GTX 470 299€ oli siinä hinta lappu 350€ joka korjattiin vasti kun huomautin asiasta, ja oli kuulemma vain "vanha hinta?"

    Musta on kyl jo aika paksua kyseiseltä puodilta!! Helsingin myymälä oli kyseessä...
     
    Viimeksi muokattu: 09.08.2010
  2.  
  3. Smanci

    Smanci Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2009
    Viestejä:
    2,937
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    46
    Myyjät ovat myyjiä... En kyllä itse ole tuollaista tavannut.
     
  4. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Justiinsa! Kyllä Jimmsiltä ruvennut kuulumaan kummia. Vähän giganttimeininkiä. Paksua, paksua.. Toki sen ymmärtää, kun varastossa lojuu paskaa niin se pitää saada kaupaksi.

    Jopa EVGAn 139e GTX260 on tehokkaampi kuin HD5770, kyllä äijäparka..

    Jimin poika on nyt kesäharjoittelijoineen pahassa jamassa. Viheraholle viestiä niin tulee hommaan muutosta yleisen paineen alla.
     
  5. MaRc0oLi0

    MaRc0oLi0 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2009
    Viestejä:
    443
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo hyviä myyjiä todellakin ;)

    Musta toi lähenteli jo vakampaakin vedätystä! Mut mikäs siin jos kassa täyttyy???
     
  6. Rikama

    Rikama Regular member

    Liittynyt:
    05.05.2009
    Viestejä:
    898
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On voinut tarkoittaa gigaista mallia.
     
  7. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös näistä topiceista kannattais vinkata jimmsiin. Lähettää palautetta yms. sanoo että jos tollasta toimintaa on niin tänne ne asiat yleensä päätyvät.
     
  8. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niinhän se vähän on, että mikäli asiakas ei tunnu yhtään tietävän, mitä haluaa, myyjä myy yleensä sellaista tavaraa, josta muuten on vaikea päästä eroon. Valitettavaa mutta näin se on.
    Nuo hinnat on on semmosia ikuisuuskysymyksiä. Kukaan ei pakota ostamaan kalliilla liikkeestä x, jos saman tavaran saa halvemmalla liikkeestä y. Omasta mielestä vähintään huvittavia sellaiset asiakkaat jotka tulevat ostamaan jotain tuotetta ja sitten aletaan tinkimään että tää maksaa gigantissa vaan sen verran... Miksei mene ostamaan sitä sieltä gigantista??
    Ja kyllä, työskentelen itse ICT-alalla myyntitehtävissä.
     
  9. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen saanut kerran jos toisenkin tingittyä jos sanon että tää maksaa puolet vähemmän toisessa liikkeessä yms. Saisi jimms pc store ja muutkin laittaa vanhojen tavaroiden hinnat alas niin ne menevät nopeammin eikä tarvitsisi asiakkaita kusettaa.
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kyllä tinkiminen kuuluu ihan normaaliin kaupankäyntiin suomessa. Ei siinä mitään pahaa ole. Jos se tuntuu väärältä IT-alan liikkeessä niin on väärässä työpaikassa...
     
  11. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin kuuluukin, sen olen kyllä huomannut. Tinkiminen on ihan ok jos on ostamassa jotain kallista jolloin se yleensä myös tuottaa tulosta, koska hinnoissa on tinkivaraa, mutta siinä vaiheessa ku tullaan tinkimään siitä 60 euron halpisnoksusta niin myyjä alkaa kyllä mielessään nauraa...
     
  12. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    teme uskallatko kertoa minkätyyppisessä firmassa olet töissä?
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ymmärrän kantasi.
     
  14. Camfer

    Camfer Member

    Liittynyt:
    24.06.2008
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mahdanko olla kärsimätön takuu asioissa kun viikko sitten viemistä muisteistani ei ole vieläkään kuulunut mitään.. oletan vain ettei kahden muistikamman testaaminen nyt 10min pidempi projekti ole.

    mutta itse olen kyllä muuten ollut hyvin tyytyväinen turun jimmsin kauppaan. myyjä hyvin kertoi mitä ja miten teen kun kasasin ensimmäistä konetta. osasi vastata juurikin niihin itseäni vaivaaviin ongelmiin, sekä juurikin sillä tavalla kun se asia hoitui.

    rikkinäiset muistit nyt eivät ole itse putiikin vika :D niin ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa, paitsi kestäää!!
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2010
  15. jao3

    jao3 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    473
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Satuin ohimennen erään samantyyppisen firman henkilökunnan juttelevan Jimmsin tilanteesta ja meinasivat, että konkurssi tulee jos tuota menoa jatkuu.. Tiedäsitten pitääkö paikkansa.

    Ja itse uuden myllyn sieltä hommasin niin mites nämä takuuasiat jos konkka tulee? :)

     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2010
  16. juuSOS

    juuSOS Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuskin nyt kuitenkaan Suomen suurin tietotekniikan myynti (vai mikäs toi titteli oli) firma tosta konkkaan menee.. :D
     
  17. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuskimpa on konkkaan menossa,viime kesänähän jimms-pc osti tamperelaisen
    Bulldog-Net-Storen itselleen.
     
  18. jao3

    jao3 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2009
    Viestejä:
    473
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niimpä niin :)
     
  19. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Bulldogista oli ostettuna emolevy ja prosessori ja juuri silloin levisivät kun tuli ko. firmaan konkka. Asian hoidossa meni 6kk ja käteen ei jäänyt oikeastaan mitään. Eli takuu ei toimi.

    Maahantuojaa, kuluttaja-asiamiehiä eikä Bulldogin uutta omistajaa kiinnostanut pätkääkään tuo asia. Asenne oli kaikilla tyyliin "kyllä se jossain vaiheessa tähän väsyy".
     
  20. Hemppu69

    Hemppu69 Regular member

    Liittynyt:
    24.06.2007
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tinkimistä ei ole laissa kielletty ja tinkiminen kuuluu kaupantekoon, päästäänsä vajaa se autonki ostaa suoraan myyjän haluamalla hinnalla.
     
  21. Tamrac

    Tamrac Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jimmssihän osti koko bulldogin liiketoiminnan...

    Mene jimmssille valittamaan jos jokin hajoaa (tampereen myymälän ostivat)
     

Jaa tämä sivu