1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mainokset liian suuria!

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi Hyypio 07.02.2011.

  1. Hyypio

    Hyypio Regular member

    Liittynyt:
    25.10.2008
    Viestejä:
    214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö mainokisa voisi poistaa tai ainakin pienentää.Tympii tämä 1 megan netti, kun yhteys pätkii.
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    adblock:ia suosittelen jos häiritsee.
     
  4. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse käytän ainakin väliaikaisesti nyt Googlen Chromea ja 1 megan netillä huomaa aivan selvän nopeuseron IE8:aan verrattuna. Tässä tyypilliset esimerkit vuoronperään kummallakin selaimella:

    IE8
    [​IMG]

    Chrome 9.0
    [​IMG]

    Silti odotan kovasti että Microsoft saa sen nykyisen turva-aukkonsa taas tukittua että voin palata takaisin IE8:iin tai 9:iin, ei tämä Googlen selain kuitenkaan mukavuudessa vedä Exploreriin vertoja.;)
     
  5. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vuoronperään, 12 minuutin väliajoin? Tuo nyt selittyy ihan nopeuden tyypillisellä vaihteluvälillä. Esim. tässä Firefox ja 6 vuotta vanha wlan tasan putkeen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuo aika kun kaksintoistakertaistuu, siinä ehtii tehdä monen monta testiä, ja itsellä yleensä 10 min välein tulee noin parin megan lasku.

    Offtopic :D
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2011
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Mainoksethan siirtyivät ns. post-load -tyyliin toissapäivänä (aiheesta tarkemmin täällä), joten enää megaisotkaan mainokset eivät hidasta itse sivun latautumista ja/tai käyttöä, koska ne ladataan vasta sen jälkeen, kun sivu on jo täysin luettavissa/klikattavissa/selattavissa.

    Eli ainakaan "mainokset hidastavat sivun lataamista" ei ole enää perustelu mainosblokkaukselle. Jota tietysti toivomme muutenkin mahdollisimman vähän, mainokset kun ovat se meidän ainoa tulonlähde..
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    OK, eli kopsasin tuohon huonot linkit, tässä uudet:

    IE8
    [​IMG]

    Chrome9:
    [​IMG]

    Näitä testejä olen ajellut kymmeniä kertoja päivittäin ja vaikka pikku heittoja tietysti esiintyy niin suhteellinen ero on mielestäni täysin kiistaton ainakin omassa liittymässäni...
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2011
  8. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin siis kyllähän Chrome on nopeampi, mutta tartuin vaan tohon suureen aikaväliin joka kyseenalaisti koko jutskan :)
     
  9. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin, ehkä Elisan ja vastaavissa liittymissä nopeudet vaihtelevat paljon mutta ei minun liittymässä. Pienen taloyhtiön telejakamoon tulee Suomicomin 8 megainen linja sisään ja siitä kaista jaetaan kuuteen talouteen HomePNA-protokollalla joka antaa max 1 Mbps per talous. Ja kun käyttäjiä ei käytännössä koskaan ole kuin korkeintaan 3-4 yhtäaikaa netissä eikä P2P-liikennettäkään ole niin nopeusvaihtelu meillä on kerrassaan mitätöntä.
    Jos ajan 10 testiä päivän mittaan niin Explorer antaa 9 kertaa 0,93/0,97 ja yhden kerran vaikkapa 0,92/0,96 tai vastaavaa.

    Eli vaikka käytössäni on 1 megan "mopo"-liittymä niin se kuitenkin on "rehellisesti" yhden megan eikä noita Elisan ja vastaavien ns. maksiminopeus. Vertasin joitakin vuosia sitten Elisan vanhaa 1 megaista tähän HomePna-liittymään ennenkuin luovuin Elisasta ja tulokset olen kertonut mm. tässä:
    http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-205/homepna_ja_wlan-884361/#5371238

    Tämäkin kommentti pilke silmässä...;)
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2011
  10. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla kyllä vaihtelee ja pirusti. Vaikka olisin koko ajan ainoana ottajana tuosta purkista, voi välillä olla aina 0,5MB/s:stä 14MB/s:n asti.

    Mutta joo, offtopic ehkä sikseen. Itse en ole firefoxiin siirryttyäni huomannut lainkaan mainoksia sivustolla... :evil:
     

Jaa tämä sivu