1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onnistuuko PC:ltä musiikin soittaminen viritinvahvarin kautta?

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi maijapaivi 09.12.2013.

  1. maijapaivi

    maijapaivi Newbie

    Liittynyt:
    09.12.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Olen täysin "Uuno" sekä PC-että viritinvahvaripuolella,mutta uskaltaudun kuitenkin kysymään seuraavaa.Olen yrittänyt soittaa musiikkia omista tiedostoistani PC:ltä Onkyo TX-NR609:n kautta, mutta ei onnaa,vaikka johdot olen liitänyt PC-in tuloon vahvarilla ja ohjeen mukaan myös tietokoneelle.Missä teen virheen,vai eikö se vain onnistu ilman jotain lisävempaimia?Vai mihin minun pitäisi johdot liittää??
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Ootko muistanu valita vahvarista oikean tulon? Mitään ei kuulu jos oikea tulo ei ole valittu vahvarista. Useimmiten vaffit ei osaa itse vaihtaa tuloa, jos kyseessä ei ole esim. HDMI-liitäntä.
     
  4. Vipeltäjä

    Vipeltäjä Member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suosittelen kokemuksesta käyttämään optista liitäntää. Maatasot ja muut häiriötekijät eivät aiheuta hurinoita. Tietsikka on varsin tuottelias niiden suhteen!
    Mutta jos ihan pakko käyttää PC:n analogisia liitäntöjä, laita ne johdot out (ei In):D
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2013
  5. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
    Tuossa http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/1/9/8/0/Manual_TX-NR609_Fi.pdf sivulla 17 on kuva minne se tietokone HDMI kaapelilla kytketään, sisältää varmaan kaiken mahdollisen ohjeen vahvistimeen suomeksi.

    En viitsi alkaa tässä selittelemään tietokoneen ääni kaistan tuloa siitä ns. kaiutin/kuuloke linjasta, tai digital linjasta, sekin varmaan onnistuu johonkin laitepaikkaan mutta vaatii perehtymistä enemmän, jos nimittäin ei satu olemaan läppäriä ja HDMI liitäntää.

    HDMI liitäntä siten saat sen yksinkertaisimmin ja vähimmällä piuha sotkulla.
     
  6. khandaras

    khandaras Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    460
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Tietokoneen ääniasetuksista valittu oikea toistolaite/ulostulokanava?
     

Jaa tämä sivu