1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

videoiden leikkaukseen sopiva ohjelma?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi caesar75 25.03.2010.

1. caesar75

caesar75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koitin etsiä vastausta mutta en sellaista suoralta kädeltä löytänyt joten kysytäänpä sitten täältä.
    Eli hakusessa ohjelma jolla voi leikata yhdestä isosta videopätkästä osia pois pääsääntöisesti alusta ja lopusta, mutta välillä myös väliltä.
    Ohjelman ei tarvitse sisältää suuria ihmeitä kunhan tukisi divx, wma ja mpeg tiedostojen lukua.
    Myöskään ei saisi pakata tiedostoa uudelleen vaan tekisi sen samaan muotoon jolloin koko pienenee ja laatu pysyisi samana ja ennenkaikkea olisi nopea.

2.  
  3. jawa75

jawa75 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En nyt muista varmaksi mutta olisikohan ollut Quick avi splitter mitä itse joskus käytin. Trialin saa ladata ilmaiseksi ja koko ohjelmakaan ei paljoa maksa. Jostain leffasta otin pienen pätkän ja siihen riitti trial versio.

4. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Viimeksi muokattu: 26.03.2010
  5. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    AVI-videot saa leikattua Virtualdubilla, MPEG2-videoille tarkoitettuja cuttereita ei pahemmin freewarena ole. Tuo mainittu videoredo on yksi ja myös TMPGEnciltä löytyy MPEG2 editor.

6. Molexi

Molexi Guest

Itse olen todennut seuraavat ohjelmat kohtuullisen toimiviksi:

StaxRip - valitse preview niin pääset leikkelemään, melko toimivan tuntuinen...
    Xvid4PSP - tällä hetkellä 5 versiossa leikkely ei siis viimeisimmässä 6 betassa
    Avidemux - välillä rikkoo äänisynkan tai muuten vaan ulostunut tiedosto ei toimi...
    XMediaRecode - tuntuu bugittavan videon esikatselu/leikkely kohdassa...

Näissä siis valitsee äänen ja videon pakkaukseksi kopioinnin tms. jos haluat säilyttää alkuperäisen laadun. Noista tiedostomuodoista en tiedä osaavatko nämä ohjelmat ulostaa niitä kun itse olen käännellyt xvid-aviksi.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.03.2010

Jaa tämä sivu