Oon ensikertalainen elokuvan polttamisen saralla, joten voisiko joku valaista, että onko normaalia, ettei Media Player pyöritä .avi tiedostosta muuta kuin äänen? Kuva ei siis näy, mutta ääni kuuluu oikein mainiosti. Miten sitten pitäisi toimia, että kuvakin näkyisi? Kun leffa pitäisi saada poltettua! Ja sitten vielä kysymys, että eikös leffan voikin polttaa DVD-RW levylle? Entä miten pitäisi menetellä, että leffan saa poltettua niin, että se pyörii moitteetta DVD soittimessa? Kiitos jos joku osaa neuvoa. Päähuolena tässä tosiaankin on tuo puuttuva kuva. Ensimmäinen kerta, kun lataan .avi tiedostoja, joten oon välillä vähän hukassa, että on kysyttävä kysymyksiä, joiden kaiketi pitäisi olla itsestään selviä. ;__;
AVI on pelkkä kehys, jonka sisällä video voi olla pakattu lähes millä tahansa pakkauksella (kodekilla). Ellei koneeseesi ole asennettu sitä kodekkia, jolla video on pakattu, Media Player ei saa sitä näkymään. Vaihtoehtoina on ainakin asentaa a) tarvittavat kodekit yksitellen b) joku valmis codec-pack, joka yleensä sisältää myös paljon turhaa c) asentaa ffdshow(sivun lopussa latauslinkki) d) käyttää soitto-ohjelmaa, jossa on sisäiset kodekit (esim. VLC Player tai GOM player) Vaadittavan kodekin saa selville esim. GSpot-ohjelmalla. Suosittelen vaihtoehtoa c), mutta sen lisäksi voi olla järkevää asentaa Media Playeriä fiksumpi(a) katseluohjelm(i)a esim. tekstitysten näkymiseksi. PS. Älä asenna GOM Playerin mukana Google bar:ia, ellet tosiaan sitä halua.
Kiitoksia. Nyt näkyy kuva sekä tekstit ja äänikin kuuluu. Olisi vielä sellainen pulma ratkaistavana, että polttaessani leffan levylle - tarvitseeko .avi tiedosto muuttaa johonkin toiseen muotoon (tai ylipäätään tehdä sille jotakin) ennen kuin voin sen polttaa?.. Siinä olikin sitten kaikki.
latasin DVD Flick nimisen ohjelman, jolla voi polttaa DVD:itä, mutta olisi sellainen kysymys, että pyöriikö levy normaalisti, jos kodekki on yhä .avi? Eli pitääkö se vaihtaa toiseen muotoon vai kelpaako se tuollaisena?
jos soittimessa on divx tuki voit polttaa millä vain ohjelmalla teksti tiedoston ja video tiedoston datamuotoon kunhan nimi on sama ja soitan osaa toistaa sen, mutta jos ei ole se pitää polttaa "dvd" muotoon.
entä kun soittimeni ei tue divxiä niin mihinkäs muotoon tuo .avi on sitten vaihdettava ja millä ohjelmalla teen sen? edit:// en muuten ole varma minkä merkkinen tuo dvd-soittimeni on. yritin etsiä jonkinlaista nimeä siitä, mutta ainoa tekstin pätkä on '6 head hi-fi stereo' ja jossain kulmassa lukee 'hq'.. (sain tuon joskus kaveriltani, kun omani meni rikki - tästä syystä en ole merkistä tietoinen)..
Tuossahan on siis samassa sekä DVD, että VHS. Edit:// En nyt sitten tiedä onko vehkeen merkillä väliä, mutta löytyihän se (jostain kumman syystä se oltiin kirjoitettu härvelin taakse).. Philipshän tuo on. Mutta siis.. Ilmeisesti tuo .avi on muutettava VCD muotoon (näin olen ymmärtänyt), joten millä ohjelmalla sen voi muuttaa? :<< Olen polttamassa erään sarjan jaksoja ja niissä on jo tekstit valmiina.