1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Millä laitteella valokuvat televisioon?

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi ElmeriAD 18.07.2013.

  1. ElmeriAD

    ElmeriAD Member

    Liittynyt:
    06.06.2010
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia ja suosituksia siitä, miten valokuvien esittäminen televisiosta parhaiten onnistuu.

    Itse olen katsonut jo useita vuosia kuvia PS3:lla, johon liitän ulkoisen kovalevyn. Kuvat latautuvat nopeasti ja niitä on helppo zoomailla peliohjaimella.

    Olen kokeillut useita erilaisia mediatoistimia ja televisioiden omia kuvankatselusovelluksia, mutta aina kuvien latautuminen ja etenkin zoomailu on tuskastuttavan hidasta ja hankalaa.

    Valokuvieni alkuperäiskappaleet ovat pöytäkoneella, josta varmistuskopioin ne Synologyn NAS:lle sekä ulkoiselle kovalevylle. NAS:lta haku on selvästi hitaampaa, kuin ulkoiselta kovalevyltä, vaikka käytössä on johdollinen ethernet-yhteys mediatoistimeen/televisioon. Tälle ei varmaankaan voi mitään.

    Onko kokemuksia, miten mini Android PC:t soveltuisivat tähän tarkoitukseen, esimerkiksi tällainen tai muu vastaava:
    http://dx.com/p/enybox-mk908-androi...-pc-w-bluetooth-rc12-wireless-keyboard-221740

    Onko kuvien latautuminen kiinni siitä, onko laite dual tai quad core, vai riippuuko se jostain muusta ominaisuudesta?

    Eli löytyykö mitään PS3:n hakkaavaa laitteistoa?

    Kiitos kommenteista!
     
  2.  
  3. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Halvin on Rasberry Pi. On hidas, mutta voi toimia cec:n avulla TV:n kauko-ohjaimella. Ohjata voi myös älykännyllä jos kotiverkko. Softaksi OpenElec. Kuvien koko vaikuttaa ja USB-väylän hitaus. Nopeutta tuo jos katseluohjelma lataa seuraavan valmiiksi muistiin. PSP3 lienee hyvä media toistin. Itsellä i3 pohjainen miniPC TV:ssä kiinni. Kun kuvat siirtää verkon yli sen levylle on katselu tosi nopeeta (SSD levy). Jos kuviin tekee vielä pienennyksen ja pienen terävöinnin nopeus kasvaa. Oman järkkärin kuvat jotain 6000 x 4000. Siihen imagemagick on näppärä. Jos pari tuhatta lomakuvaa ja niitä pitää selailla vikkelästi. Jos kokeilet kuvien pienentämistä (pieni terävöinti tekee hyvää järkkärin kuville) niin TV:n toistin nopeutuu varmasti. Pikkukameranikin tekee 33 megasia RAW kuvia. Ei tuollaisia selata nopeasti kuin 8 ytimen prosulla. Järkkärin RAW sitten vielä isompia. Ja Tiff vielä isompia. Yli 100 megaa kipale. Kun möhkäleet pistää jpg formaattiin pieneksi niin nopeus kasvaa.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Ei, jos sisäverkko on jo gigainen, mutta jos on vain satamegainen, niin sitten vauhtia tulee lisää. Ei paljon, mutta sen verran että huomaa...
    NAS:in lukunopeus vaikuttaa myös hivenen, mutta ne alkaa nykyään olla kunnossa, eli luokkaa väh. 50 MB/s, eli megatavua sekunnissa,tai enemmän.
    (1 tavu on 8 bittiä).

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu