1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tekstityksen koodaus

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bilis 23.01.2011.

  1. bilis

    bilis Member

    Liittynyt:
    28.12.2002
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on android 2.2 pohjainen tablet-pc. Kun pistän RockPlayerilla xvid:n pyörimään, niin tekstityksissä ei toimi ä eikä ö. Rockplayer on ainut player joka on laitteessa suostunut toistamaan xvid:t. Ääkkösten tilalla näkyy jotain kiinalaisia kirjaimia. Mistähän saisi vaihdettua tekstin koodauksen tai fontin? Playerissa ei sellaista toimintoja ole,enkä myös androidin omasta setupista sellaista ole löytänyt.
     
  2.  
  3. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Voisi kuvitella, että tekstitys täytyy laittaa kuntoon ensin tietokoneella ennen kuin siirtää tablettiin.
     
  4. bilis

    bilis Member

    Liittynyt:
    28.12.2002
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuinkas se tapahtuu? .srt tiedostohan on pelkkää tekstiä.
     
  5. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Heh, empä tiedä ;) Mutta voithan esim Aviaddxsubs ohjelmalla laittaa tektit "kiinteäksi" ja koittaa toimiiko esim niin... Haulla löytyy ohjeet.
     
  6. bilis

    bilis Member

    Liittynyt:
    28.12.2002
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No kiinteäksi polttamalla toimii ihan varmasti, mutta tarkoitus olisi saada tuo player toistamaan ihan tavallista .srt-tiedostoa, skandeilla. Ei homma ole varmaan kovin paljosta kiinni, mutta kun en tuosta androidista itse niin paljon tiedä niin kysyin täältä neuvoa.
     
  7. bilis

    bilis Member

    Liittynyt:
    28.12.2002
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma on ratkennut. Vastaan omaan kysymykseeni. Eli RockPlayer ei osannut näyttää tekstejä, ennenkuin ne olin Windowsin Notepadilla avannut ja valitsin tallennettaessa koodaukseksi UTF-8. Sen jälkeen rupesi skandit pelittämään androidissakin.
     

Jaa tämä sivu