1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Task killing android puhelimissa

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi gratnak 15.12.2011.

  1. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaako tuota task killingiä tehdä, siis tappaa turhia muistisyöppöjä? Jostain internetin ihmemaailmasta luin, että linux pohjainen android toimii paremmin kun muistissa on mahdollisen paljon toimintaa (???). Vai onko niin, että tappo kannattaa ja se antaa akulle lisää kestoa ilman haittavaikutuksia?

    Mulla on SGS2 ja kattelin taskmanagerin kautta että 740M/836.87M käytössä, eli aikasta täynnä.

    Kertokaa viisaammat minulle.
     
  2.  
  3. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Android osaa itse vapauttaa muistia silloin kun se sitä tarvitsee. Se sulkee siis sitä mukaa vanhoja taustalla olevia ohjelmia kun uusia avataan. Task killereitä en ole koskaan käyttänyt enkä suosittele (ainakaan erillisiä Task Killer ohjelmia) käyttämään.

    Itse olen kerran kokeilumielessä testannut tuota puhelimen omaa task killeriä, eli en siis käytä sitä, eikä ongelmia ole ollut koskaan.

    Googlella löytyy aiheesta lisää eikä näitä muutkaan yleensä suosittele käyttämään.

    Tsekkaas toi: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/894658/5435143
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2011
  4. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos jälleen tyhjentävästä vastauksestasi :D Parrot pin earned.
    Ainiin, ja kymmenen pistettä . . . . . . . . . .
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2011

Jaa tämä sivu