1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

roottaus ei vie takuuta?

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi JoniS 12.11.2012.

  1. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html

    onkos tämä totta muuten? kun tuntuu olevan yleinen käsitys että se veisi takuun, mutta tämän mukaan saa asentaa vaikka customin eikä mene takuu rautavioista.

    oma luuri meni kylläkin takuuseen custom rom asennettuna mutta oliko vain tuuria?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    tähän asiaan olisi kyllä kiva saada varmistus omasta mielestä. kaiken järjen mukaan roottaus yms. ei voi viedä takuuta rautaviasta koska itsehän päätät miten laitetta käytät kun sen omistat, jos sitä rautavikaa ei sitten itse aiheuttanut esim. kellottamalla.
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Totta. Todennäköisesti oikein tiedon saa kysymällä itse puhelimen valmistajalta, jos heihin voi ottaa yhteyttä esimerkiksi sähköpostilla.
     
  6. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Amerikassa tai muissa maissa takuu saattaa mennä mikäli puhelinta on kustomoitu ohjelmistollisesti. Oma puhelimeni ollut rootattuna/custom romilla huollossa ja on fiksattu. Ei ikipäivänä mene suomen oikeudessa läpi sellainen että takuu rautavioissa häviäisi käyttäjän rootattua puhelin ellei huollossa pystytä todistamaan selvästi että käyttäjä on itse vian aiheuttanut esim. prossun pamahtaminen ylikellotuksesta.
     

Jaa tämä sivu