1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Microsoft Exchange, Office365 ja Android ongelma

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi VilleVauva 08.01.2014.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. VilleVauva

    VilleVauva Member

    Liittynyt:
    31.05.2010
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Ongelma ratkaistu!
    Ilmeisesti android puhelin ei tue Exchange ActiveSync:n kautta iCalender palvelua, joten kalenteri ei synkronoitunut "internet-kalenterien" osalta. Ongelmaan on kuitenkin ratkaisu synkronoida kalenterit gmail:n kautta. Lisäät vain kalenterin linkin gmailin kautta "lisaa url-osoite". Office365 kautta se ei onnistunut ainakaan minulla.
    Alla vielä alkuperäinen ongelma
    *****************************************************************************

    Elikkä mulla on Samsung Galaxy Y puhelin, johon oon yrittänyt saada Oulun yliopiston tarjoaman o365 s-postin kalenterineen synkronoitua. Oon menny tämän linkin ohjeen mukaan mutta homma tyssää ilmooitukseen "Aktivointi epäonnistui. Verkkoon ei voida muodostaa yhteyttä. Yritä verkkopalvelun tarjoajan oletusyhteyspisteellä uudelleen".

    Latasin puhelimeen äskettäin uusimman ohjelmistopäivityksen (S5360XXLL1) mutta ongelma ei poistunut.

    Tota ylläolevaa ohjetta, kun olen seurannut niin olen edennyt näin:
    >Sovellukset>Sähköposti
    Sit kirjoitan s-postini, joka on muotoa XXXX@student.oulu.fi ja salasanan XXXXXX
    SITTEN TULEE ILMOITUS: "palvelinyhteyttä ei voi muodostaa", painan ok
    Sitten painan
    >manuaalinen asennus> Microsoft Exchange ActiveSync
    "Toimialue: käyttäjänimi" kohtaan kirjoitan ohjeen mukaan koko sähköpostiosoitteen. Salana kenttään salana ja "exchange-palvelin" kohtaan ohjeen mukaan outlook.office365.com (tämä on tarkastettu oikeaksi outlook web app:n kautta kirjautuessa s-postiin asetukset valikosta)
    Sitten tulee yllä oleva virheilmoitus.
    Samanlainen ongelma tulee, kun kokeilee lisätä s-postia seuraavan kautta:
    >sovellukset>asetukset>Tilit ja synkronointi>Lisää tili>Microsoft Exchange ActiveSync.

    Olen kokeillut laittaa Exchange palvelin kohtaan "pod51049.outlook.com", joka tuottaa saman virheilmoituksen. "Jos Palvelimen nimi -arvo sisältää organisaatiosi nimen, esimerkiksi pop.contoso.com, Exchange ActiveSync -palvelimen nimi sisältyy selaimen osoiterivin osoitteeseen, kun olet Outlook Web app -sovellukseen kirjautuneena. Saat palvelimen nimen poistamalla osoitteesta alkuosan https:// sekä loppuosan /owa. Jos esimerkiksi käytät Outlook Web App -sovellusta osoitteessa https://mail.contoso.com/owa, oman Exchange ActiveSync -palvelimesi nimi on mail.contoso.com."
    Minun tapauksessa osoitteessa lukee https://pod51049.outlook.com/owa

    Saan synkronoitua s-postin IMAP:in kautta mutta silloin kalenteria ei saa synkronoitua :(

    Sain nyt synkronoitua puhelimen exchangen kautta, kun menin suoraan manuaaliseen asennukseen, jolloin välissä ei tullut virheilmoitusta "palvelinyhteyttä ei voi muodostaa". Siis sen jälkeen kun kirjoitin s-postin ja salasanan ensimmäisen kerran, en painanutkaan "seuraava" vaan "manuaalinen asennus".

    Ongelmana on nyt, että en saa synkronoitua kalenteria kokonaan. Saan synkronoitua kalenteri merkinnät, jotka olen itse tehnyt o365:n kautta mutta en saa synkronoitua merkintöjä, jotka olen ladannut o365:een "internet-kalenterin" kautta. "Internet-kalenterin" kautta ladattu kalenteri näkyy kyllä outlook web app sovelluksen kautta tietokoneella muttei puhelimessa. Tämä on turhauttavaa, koska lukujärjestykseni on tehty valmiiksi, jolloin sen voi ladata suoraan kalenteriin mutta en saa sitä näkymään puhelimeen, mutta itse tehyt merkinnät näkyy.

    Osaako joku auttaa?
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2014
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu