1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Keskustelua Android käyttöjärjestelmästä, marketista, ohjelmista ja puhelimista

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kerbo 28.09.2009.

  1. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Pistimpä tälläisen ketjun pystyyn, kun ei aikaisemmin taida tälläistä olla tehtynä...

    Eli tarkoitus olisi höpötellä yleisesti Android käyttiksestä, sen ohjelmista ja eri puhelimista.

    Itse laitoin viikonloppuna tilaukseen HTC Heron ja kädet syyhyten odottelen, että pääsisin sitä jo toivottavasti huomenna rämppäämään ;)

    Mites muut Afterilaiset, löytyykö teiltä android käyttikselltä varustettuja puhelimia? Laittakaahan vinkkejä ja linkkejä erilaisiin hyödyllisiin ja hyödyttömiin hauskoihin ohjelmiin, peleihin yms...
     
  2.  
  3. hagertti

    hagertti Member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

    Itse kanssa laitoin HTC Heron tilaukseen. Toivottavasti tulee keskustelua koskien puhelinta yleisesti ja erityisesti Android Marketin osalta...
     
  4. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Hyvän valinnan teit ;) Itse olen nyt muutaman päivän kerennyt rämppäämään kyseistä luuria ja on kyllä aika upea.

    Android marketista löytyy kyllä kaikkea kivaa...
    Itse olen asentanut sieltä jo vaikka mitä, esim. feisbuukki sovelluksen, advanced task managerin, jotain pelejä, system monitorin, battery widgetin(näkee % akun tilan) yms...

    Tietääkö joku jotain hyvää navigointi softaa androidiin? Andnav2 on asennettuna ja kartat muistikortilla, mutta ei oikein pelaa kunnolla. Hienosti näyttää missä itse on, mutta jos haluaisi navigoida niin ohjelma ei löydä mitään tai jää vain hakemaan etsittävää paikkaa...

    En tiedä onko kartat itsellä edes oikein muistikortilla... Mitenhän ne täytyisi sinne laittaa?
     
  5. hagertti

    hagertti Member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kerroppa Kerbo miten oot ladannut noita ohjelmia Android Marketista?
    Ite koitin klikata softan valmistajan sivuja ja sieltä löytää lataus-palkkia mut ei... Vai täytyykö mennä android-pohjasella vehkeellä tonne markettiin jotta saa ladattua? ite siis koitin ihan random läppärillä hakee niitä ohjelmia...
    Niin, ja android-puhelintahan minulla ei vielä ole, tilausta odotellessa..
     
  6. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itse siis olen käyttänyt android markettia vain puhelimesta löytyvällä market sovelluksella. Sitä on todella helppo käyttää, klikkaa ohjelmaa ja valitsee install. Puhelin lataa ja installoi ohjelma itsestään.

    Tietokoneen kautta en ole mitään android marketista ladannut...

    EDIT:

    Ilmeisesti ne voi ladata vain puhelimella, itsekkään en löytänyt mitään lataus linkkejä nettisivuilta.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2009
  7. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Pistetääs tännekin tämä arvostelu, minkä kirjoitin laitevertailun puolelle...



    Sankaripuhelin on ollut nyt käytössä parisen viikkoa ja tässä muutamia mietteitäni puhelimesta...

    + Kosketusnäyttö, toimii upeasti ja reagoi painallukseen välittömästi. Välillä tuntuu liiankin herkältä vanhana Nokia 5800 käyttäjänä ;)
    + Android käyttis, mukava käyttää ja toimii jökittämättä.
    + 7 home screeniä, uskomattoman käteviä. Saa kaiken tarpeellisen suoraan home näytöille. Menun selaamista ei pahemmin tarvitse harrastaa.
    + Selain on ihan hyvä, välillä harmittaa kun joutuu sitä hehkutettua monikosketusta käyttämään, kun täytyy välillä zoomata sivuja. Nokia 5800:ssa oli parempi kun ei tarvinnut zoomailla sivuja, vaan skaalasi näytölle sopivaksi.
    + Moniajo toimii helv*tin hyvin
    + Android market, mukavasti ohjelmia ja pelejä ilmaiseksi
    + Notification palkki, Sähköpostit, tekstarit, facebook viestit yms. muut ilmoitukset näkee sieltä kätevästi.
    + Akkukin kestää ihan kivasti kun alkuinnostuksen jälkeen ei ihan koko aikaa rämppää luuria ;) Kolmas päivä nyt menossa ja 55% akkua jäljellä.
    + HTC ja Android Widgetit, saa helposti esim. sähköpostit, facebookit, bookmarksit yms. home näytölle.
    + Muutenkin laadukkaan oloinen, ei nitise ja natise.
    + Käyttö on hauskan helppoa.
    + Facebook yms "synkronointi", saa esim soittajan kuvaksi facebook profiilikuvan. Ja esim. puhelimen galleriasta voi selata suoraan myös facebook kavereiden kuvia.

    Kauheasti puhelimesta ei miinuksia löydy, mutta muutama kyllä...

    - Kamera on 5 Mpix kameraksi kyllä aivan surkea. Oli onneksi ostettaessa jo tiedossa, joten ei kauheasti yllättänyt.
    - pieni, pystytilan qwerty näppis, saat*nan vaikea kirjoittaa isoilla sormilla.

    + & - Leuka, leuan suhteen olin ensin vähän epäileväinen ja kuvissakin se näytti vähän oudolta, mutta onneksi se on oikeasti kohtuu pieni, eikä edes häiritse, vaikka pitää luuria taskussa.

    EDITTIÄ vähäsen...

    Kamera ei itse asiassa nyt ihan surkea ole. Muutamat kuvat mitkä otin päivänvalossa näyttävät ainakin ihan ok:lta.

    Pari esimerkkiä:

    Kuva 1: http://www.aijaa.com/v.php?i=5075776.jpg
    Kuva 2(zoom täysillä): http://www.aijaa.com/v.php?i=5075778.jpg
    Kuva 3: http://www.aijaa.com/v.php?i=5075777.jpg

    Eli siis kaikin puolin oikein toimiva ja hyvä puhelin. Olihan se vähän kallis, mutta rahansa arvoinen.
     
    Viimeksi muokattu: 15.10.2009
  8. iceboxFIN

    iceboxFIN Guest

    Tuolt http://www.androlib.com/ pystyy lataa QR Code kautta helposti. Ottaa QR Code -lukijalla kuvan (kameralla mitä ohjelma tulee käyttää) koodista, mikä on oikeessa laidassa ja muistaakseni puhelin hakee suoraan netin kautta ohjelman, mut oma mielipide on kyll kans, ett helpommin suoraan puhelimen market mestasta on hakee.

    Eks Googlelta tullu navigointi androidille? Onks kenelläkään kokemusta siitä? Ainoo vaan että opastus on täll hetkellä tietääkseni englanniksi.
    NDrive ja CoPilot on ainakin hyviä navigointi ohjelmia androidille, mut maksullisia :(

    ps. hyvä ett laitoit kerbo ketjun pystyyn kun ei oikein oo mitään erityist suomalaista sivustookaan androidist
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.12.2009
  9. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Juu, googlelta tuli navigointi androidille, mutta taisipa olla vain jenkkimarkkinoille ja beta vaiheessahan se vielä on. Jos haluaa säätää oikein urakalla puhelinta ja asentaa jotain custom rommeja, niin niihin saa asennettua tuon googlen navin. Ei tosin kuulemma toimi oikein kunnolla. Ohjaili esim. pyöräteille yms...

    Copilot on todella hyvä navigointi softa androidille. Itse käytän sitä Herossa.

    Juu, afterista ei ainakaan oikein löytynyt mitään ketjua, missä voisi android höpinää harrastaa. Matkapuhelinfoorumilla tosin on nyt jo 136 sivua keskustelua HTC Herosta ja ylipäätään androidista ;)

    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=51773

    Mutta voidaan sitä höpinää täälläkin harrastaa ;)
     
  10. Ramin1

    Ramin1 Member

    Liittynyt:
    01.07.2009
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kertokaapa kokeneemmat heron käyttäjät miten blootoothin saa toimii ku en ainakaan saanu silleen et joku lähettäis mulle! ja pystyykö ollenkaa asetuksissa tekee sellasta asetusta et ku lataa marketista jotain ja asentaa sen niin et se asentuis muistikorttiin eikä puhelimen minimaaliseen 150 mb muistiin!!!???? ja onko tuo puhelimen muisti oikeesti noin vähänen????
     
  11. markokaup

    markokaup Member

    Liittynyt:
    19.03.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mua kiinnostaisi nähdä listaa kotimaisista android sovelluksista / peleistä? Onko niitä edes? :)
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2010
  12. iceboxFIN

    iceboxFIN Guest

    En oo ainakaan vielä törmänny, voi olla ett pikku hiljaa niitä rupee tulee ku toi HTC:kin rantautu suomeen.
     
  13. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Herossa ei pysty lähettämään tiedostoja bluetoothilla normaalilla rommilla.Puhelimeen täytyy asentaa joku custom rom ja joku ohjelma että onnistuu. Android 2.1 päivitys pitäisi tuoda tähän ongelmaan ratkaisu, kunhan se vaan kohta tulisi...

    Herossa on 512MB tallennustilaa puhelimessa ja ilmeisesti ohjelmia ei pysty asentamaan muistikortille. Mutta empä ole kuullut, että keneltäkään olisi tila loppunut kesken ohjelmien asentamisen takia...

    Eipä ole kotimaisia listoja tullut vastaan, mutta seuraavasta linkistä voi tutkailla listaa eri ohjelmista ja peleistä:

    http://www.androlib.com/
     
  14. Ramin1

    Ramin1 Member

    Liittynyt:
    01.07.2009
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    512? wtf? mull oli vaan 150 eikä ne heron omat asennukset ja ohjelmat mitään 350 mb vie???? siis riittäähän toi 150mb mulle ei siin mitään mut jos noin paljon tilaa on menny johonkin onkaloon ennen ku oon saanu ees käsiini puhelint niin kyll kuumottaa!
     
  15. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Mistä tuon muistin voi katsoa paljon sitä on? Itsellä näyttää olevan 70 megaa jäljellä ja softaa on jonkun verran.

    Muistin suuruudesta en nyt kyllä ihan varma ole, koska tuntuu aika hurjalta, että tuonkin verran itseltäni 512 megasta olisi mennyt. Mutta kaikki arvostelut ja htc:n omatkin sivut väittävät muistin suuruudeksi 512MB.

    http://www.htc.com/www/product/hero/specification.html
    http://www.puhelinvertailu.com/vertaa.cfm?p1=htc_hero
    http://www.puhelinvertailu.com/uuti...ko_htc_hero_ensimmainen_oikea_iphonen_tappaja

    EDIT:

    Löytyikin juttua, että siitä 512 megan muistista olisi noin 125 - 150 megaa vain omaan käyttöön, joten olitkin oikeassa tuon muistin vähyyden suhteen.
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2010
  16. Ramin1

    Ramin1 Member

    Liittynyt:
    01.07.2009
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onkos kenelläkään tullut tuota htc heron päivityksen ensinmäistä osaa? automaattinen päivitys on kuulemma eilen alkanut mutta itse en ole ainakaan saanu mitään päivitys ilmoitusta!
     
  17. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Päivitä puhelin manuaalisesti. Löytynee jostain menusta tuo päivitys kohta.

    Päivityshän on ilmeisesti jonkin näköinen alustava päivitys heron 2.1 siirtymiselle. Jos puhelin ei löydä sitä päivitystä, siirrä kelloa/päivämäärää esim. ensi vuoteen. Silloin pitäisi löytyä (matkapuhelinfoorumilla puhuivat näin).
     
  18. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hakusessa olisi Samsung Galaxy S:ään hyvä sääwidgetti, mielellään jopa sellainen joka hakisi kotimaisilta sääpalveluilta tiedot, nuo jenkkiennusteet kun tuntuvat olevan vähän sinnepäin.
     
  19. ExE_93

    ExE_93 Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    247
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerbo hei, voisiks vähän jelppiä ku näköjään tunnet tuota Androidia aika hyvin ja HTC:t on tuttuja.

    Eli kun HTC:n puhelimissa on kaiken maailman Appseja, kuten esim. sää, uutiset tai friend stream, niin eikös ne tarvi nettiyhteyden toimiakseen? Jos ei nyt satu ole yhdistäytynyt WLAN:iin niin lähteekös siitä automaattisesti datasiirtomaksua kun ne käynnistyy? Itse olen miettinyt tuota HTC:n Wilfire:n ostoa, mutta tälläinen asia hieman mietityttää. Vai pitääkös ensin yhdistää nettiin ennenkuin se päivittää noita?

    Jos voisi joku vähän valaista tässä asiassa.
     
  20. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos dataa siirtyy niin toki siitä menee datasiirtomaksua jossei WLANin kautta siirretä. Tosin eikai kenelläkään ole tuollaista puhelinta käytössä ilman kiinteähintaista datapakettia?
     
  21. ExE_93

    ExE_93 Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    247
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No milläköhän hinnalla lähtis tuollainen kiinteähintainen datapaketti?
     

Jaa tämä sivu