1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Itsestään asentunut ohjelma

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi liuan 27.04.2013.

  1. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Galaxy SII:hin ilmestyi itsestään "Battlestone by Zynga"-ikoni.
    Asetusten sovellushallinta, Avastin sovellushallinta eikä RootAppDelete eivät löydä sitä. (ellei ole piiloutunut ovelan nimen taakse.)

    Minulla on myös ohjelmia, jotka näkyvät sovelluslistoissa, mutta joita ei pysty deletoimaan millään yllämainituilla ohjelmilla. (Näytönsäästäjiä: "Elävien taustakuvien valinta", "Merisää", "Mikrobit", "Tuulinen sää", lisäksi jotkut esiasennetut eivät poistu)

    Hohhoijaa, onko ainoa keino poistaa näitä asentaa ja ajaa "SuperOneClick" tai vastaava, ja roottailla ja ottaa riski. Vai pitääkö vaan sietää näitä tarpeettomia muistissa roikkujia?

    tnx t. L.
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Puhelimen mukana tulleita sovelluksia voi poistaa ilman roottausta.
     
  4. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuvittelen että Game Hub, Readers Hub, PressReader ja Yahoo-apsit olisivat esiasennettuja.
    Ainakin ne olivat puhelimessa kun sain sen. Nämä ohjelmat eivät poistu, jotain häipyi, mutta megakaupalla jäi.
     
  5. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta mitä on sanottava siitä, että Battlestone asentui aivan itsestään?
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei sen kyllä itsestään pitäisi asentua jos sitä ei kerran ollut alunperin puhelimeen asennettuna.

    Ja kyseessähän on jonkinlainen peli: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zynga.battlestone&hl=fi
     
  7. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, peli on. Illalla sitä ei ollut, aamulla se oli. Olin yksin kotona, niin ettei se voinut olla kukaan ihminen...

    Puhelin oli koko yön WiFi-verkossa, joko mato ryömi sisään asentamaan, tai androidin on täytynyt reorganisoitua itsekseen yöllä, niin että vanha ohjelma on ilmestynyt ruutuun. (Ostin puhelimen käytettynä.)
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Oiskohan kännykän entinen omistaja tehnyt sille jotakin.. Itse palauttaisin puhelimen tehdasasetuksille ennen käyttöä jos olisin ostanut sen käytettynä.
     
  9. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se tuli kanssa jälkeenpäin mieleeni. En jaksanut tehdasasetuksista asti silloin laittaa, siivosin ja päivitin vaan perusteellisesti.

    Nuo itse asentamani liikkuvat taustakuvat olisi hauska poistaa, vievät nyt ainakin tilaa... RootAppDelete ei osannut poistaa. Eli alkuperäinen kysymys: Pitääkö lähteä nyt roottaamaan?
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kyllä ne itse asennetut liikkuvat kuvat saa pois sovellusten hallinnasta. Jos ei niin jotakin on vialla laitteen järjestelmässä. Itse tekisin hard resetin ja alkaisin alusta.
     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2013
  11. liuan

    liuan Member

    Liittynyt:
    31.07.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, ei kai tässä muu auta...

    Puhelin toimii muuten hyvin. Kokeilen vielä ottaa Avastin pois päältä, jos se suojelee ohjelmien poistolta.

    En tiedä uskallanko aloittaa tehdasresettiä juuri viikon alussa.
     
  12. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Kannattaa tehdä silloin, kun on aikaa. Ohjelmien asennuksessa menee kuitenkin jonkinverran aikaa.
     

Jaa tämä sivu