1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android luuria alle 150

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi temebbq 04.12.2011.

  1. temebbq

    temebbq Guest

    Eli olisin hankkimassa ensimmäistä android-puhelinta alle 150e. Kannattaako hankkia tuo suomalaisten ns. ´kestosuosikki´ ZTE Blade, vai onko se jo hieman menneen talven lumia? Se olisi sitten tarkoitus päivittää 2.3 versioon. Puhelimessa pitäisi olla väh. 3.2mp kamera, Wlan, sekä 3G. kiitos jo etukäteen !
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    ZTE 1 versio on aika huono.. .Sitä ei voi päivittää Android 2.3 versioon ( Ellei asenna siihen Custom romia), joten se on tietoturva riski...
     
  4. aneliusfb

    aneliusfb Member

    Liittynyt:
    05.12.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi, itelläni on nytte ollut toi Samsungin Galaxy Mini pari kuukautta käytössä, ja täytyy sanoa että toimii vallan mainiosti! Maksoi Dna:lta yhteensä 72 euroa (3 euroa 24 kuukauden ajan) + tietenkin joku liittymä, halvin on kai 0,6 e kuussa, eli 3,6 e.

    Harkitsin sen Bladen ostoa, mutta kokeiltuani sitä kaupassa en pitänyt, tosi takkuinen eikä tuntunut oikein suoriutuvan mistään ilman sitä hullua takkua. Samsung sen sijaan omistaa samankokoisen prossun kuin ZTE, mutta paljon pieniresoluutioisemman näytön, joten grafiikka pyörii täydellisesti, ja tulee tasoihin BenchMark-testeissä HTC:n Desiren kanssa.

    Aluksi huoletti se näyttö, mutta kun on pari päivää käyttänyt ei sitä resoa edes huomaa, se on hyvä näyttö, mainiot värit, todella kosketusherkkä, ja upotettu todella lähelle itse pintaa jota sormi koskee, noin 0,5 milliä, joten se näyttää mahtavalta.

    Sovelluksia on siinä itselläni nyt 86 kappaletta, ja niitäkin mahtuu kun tulee suoraan laatikosta android 2.3.4 asennettuna, joten sovellukset menevät muistikortille. Tietenkin jonkun verran ne vaativat dataa itse puhelimessa, joten siltä kannalta ei saa rajattomasti, mutta ainakin tohon 86 asti :)

    Puhelimessa on lähes kaikki modernit yhteydet, samat kuin ylemmissä Galaxy-sarjan puhelimissa, pakattu hieman halvempaan pakettiin. Kamera on 3,2 megapixeliä, fixed focus tosin, mutta hyviä kuvia ottaa! Itse kun kuitenkin pysyttelen kameran puolella niissä taiteellisissa lähikuvissa.

    Ja tosiaan, jokapäiväisessä käytössä toimii todella hyvin, animaatiot nopeita ja sulavia, ja yleensä ottaen pelit pyörivät hyvin, paitsi Angry Birdsissä jotkin myöhemmät tasot missä on paljon sälää, mutta esimerkiksi Fruit Ninja pyörii tosi hyvin.

    Internet selaus on todella nopeaa kun on kytketty WLAN:iin. Itse en ottanut mitään datapakettia, vaan dataeston, jotta ei tule jotain yllättäviä softa-päivityksiä liikenteessä, ja on toiminut tosi hyvin, WLAN pois kun oot kotona, ilmaispeli auki, ja ei näy mainokset kun peli ei pysty niitä millään noutamaan! Suosittelen Opera Mini tai Mobile selainta. Vie nettisivustot omien servereidensä kautta, jolloin kaikki lataa paljon nopeemmin. On myös muutenkin paljon vakaampi ja järkevämpi kuin se defaultti mielestäni.

    Mutta on kyllä mahtava puhelin, oon todella tyytyväinen. Suosittelen!
     
  5. TommiR

    TommiR Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Galaxy Y myös kannattaa ottaa huomioon. Itsellä ollut nyt viikon ja ei oikeastaan pahaa sanottavaa. Akku toki saisi kestää kauemman, mutta eipä kaverin S2:ssa juurikaan parempi akkukesto ole.
     
  6. Zoy

    Zoy Member

    Liittynyt:
    02.11.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  7. Zoy

    Zoy Member

    Liittynyt:
    02.11.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin kuukausi sitten 129 eurolla Huawein Sonicin.
    Sonicissa on android 2.3 ja 3.5" näyttö.
    Minulla ko. puhelin on pelittänyt varsin hyvin ja akkukin (1400mAh) kestää loistavasti jopa 3 vrk.
    Suosittelen Sonicia! Tuohon hintaan ei taida markkinoilla olla mitään vastaavanlaisilla ominaisuuksilla...
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2011
  8. temebbq

    temebbq Guest

    Joo tuo custom romin asennus ei ole minulle mikään ongelma. Kaverilla tuo Samsung galaxy mini, ja vähän yksinkertaiselta, mutta toimivalta se vaikuttaa. ZTE Bladen takkuisuus siellä kaupassa ei haittaa, sillä sen jos päivittää Android 2.3 niin takkuilun pitäisi häipyä. Tuota galaxy Y:tä olen myös katsellut, eikä Huawein mallit hullummalta teksnisiltä tiedoiltaan vaikuta. Mutta sen verran mitä olen muuta kommenttia Huawein puhelimista lukenut, eivät ne mitään priimaa ole?
     
  9. ooke82

    ooke82 Member

    Liittynyt:
    23.11.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ostin ton Sonicin, en voi muuta kuin kehua puhelimen ominaisuuksia vs hinta. En jaksais leikkiä romin asennuksien kanssa, ja Galaxy minin akku on kyllä aivan liian heikkotasoinen. Galaxy Y:tä kokeilin myös kaupassa, mutta liian pienen näytön ja akun takia valitsin Sonicin.
     
  10. _Teme_

    _Teme_ Member

    Liittynyt:
    29.12.2010
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aattelin jouluksi hankkia Huawei U8800. Hyvältä vaikuttaa, vai onko täysi romu?
     
  11. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    galaxy minissä näyttö on todella huono. Kannattaa ostaa joku ideos x5 eli toi u8800 esimerkiksi ja ehdottomasti pienellä vaivalla hyvä custom rom!
     
  12. Cacceli

    Cacceli Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    369
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos aiot ostaa sen niin suosittelen ehdottomasti custom rommia siihen.
    Jouduin purkaamaan sopimuksen, kun se ei saanut muuton jälkeen yhteyttä verkkoon.
    Ja video kuvaus on takkuista myös jos ei asenna custom rommia + sitte saattaa reboottaa itsekseen satunnaisesti.
     
  13. temebbq

    temebbq Guest

    Joo niin aattelin, ja jostain olen kuullut huhua että 30. Joulukuuta tulisi virallinen päivitys Huaweilta 2.3 versioon, korjaako se sitten ne bugit? Vai pitääkö asentaa joku muu custom rom?
     

Jaa tämä sivu