1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta älypuhelinta ajanvietteeksi

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Jukssu 07.03.2012.

1. Jukssu

Jukssu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jees elikkä olis tarkotus päivitellä vähän puhelinta.
    Tällä hetkellä taskussa Sampan Omnia HD (i8910).

Ei oo tavallaan mitään kriteerejä, mutta tämän hetken vaihtoehdot on:
    Samsung Galalxy Nexus ja Nokia Lumia 800/900.
    Muitakin saa ehdottaa.

Aika paljon tulee nettiä käytettyä.
    Näytön koko ja tarkkuus aika iso osa valintaa.
    Mitä mieltä kummassa parempi käyttis, vai onko kummassakin omat puolensa?!
    Entäs navigaattori? Löytyykö kummastakaan päivittäisessä käytössä toimivaa?
    Voi olla, että tulee ostettua TomTom XL IQ Routesin tilalle uusi navigaattori, mikäli puhelimesta ei siihen ole.

Mutta ehdotelkaa jotain, pitää taas joku päivä käydä näpräämässä vähän puhelimia.

2.  
  3. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minun mielestäni Android on paras älypuhelin/tabletti käyttis. Siinä nimittäin toimii flash ja nettiselailu on paljon mukavampaa kuin WP7 käyttiksellä.

4. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itse suosittelisin Galaxy Notea, iso näyttö (5,3") jolla ajan tappaminen kuluu oikein kivasti. Selaimen käyttö on tuolla näytöllä on ihan juhlaa ja pelailukin erittäin mukavaa. Tarkkuuskin on huippuluokkaa.

Jos ajanvietepuhelinta etsit niin android on valinta noista (android/wp), jos arvostat enemmän itse puhelintekniikkaa (puhelut yms.) niin lumia.

Androidille löytyy paljon eri navigaattoreita, itse olen käyttänyt Navigonia. Löytää paikat hyvin ja toimii erittäin sulavasti. Lumiassa nokian oma navigointi olisi tosin valmiina.

Tuota Notea kannattaa tosin käydä ensin testaamassa jossain ettei koko tule yllätyksenä. Se on meinaan yllättävän iso. Vaikka itselläkin on isot kädet, oli yhdellä kädellä käyttäminen hankalaa. Varsinkin puhelin toimintojen käyttäminen esim ajaessa oli vähän hankalaa.

Totesin itselle tuon liian isoksi ja vaihdoin Galaxy Nexukseen. Paremman kokoinen käteen, mutta tarpeeksi iso näyttö selailuun yms... Kannattaa käydä vertailemassa kaupassa mikä sopii käteen hyvin.

5. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Niin. Sanotaanko näin että 4" tuuman näyttö on optimi kännykän näytöksi. 5" tuuman näyttö alkaa olla jo liian iso...

Jaa tämä sivu