1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia c7 vs Samsung ace

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi z4kk3 15.03.2011.

1. z4kk3

z4kk3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumpi olis parempi teijän mielestä?
    Käytän puhelinta:
    Nettisurffailuun
    musankuunteluun
    Pelaamiseen
    Navigointiin

Viimeksi muokattu: 15.03.2011
  2.  
  3. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Ehkä läppäri? Noi molemmat ovat nimittäin puhelimia...

4. asator

asator Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ollu toi Samsung Galaxy Ace muutaman päivän ja se vaikuttaa tosi hyvältä puhelimelta. Android käyttiksestä oon tykänny tosi paljon ja Android marketissa on todella laaja peli- ja sovellusvalikoima. Löytyy kaikkee kivaa ja hyödyllistä ihan ilmasenakin. Nettiä oon selaillu sekä oletus selaimella että Operalla ja hyvältä se on tuntunu. Musiikkia oon kuunnellu vasta aika vähäsen, mut äänentoisto on mielestäni hyvää ja soitinkin ajaa asiansa. Joitain pelejä oon ladannu ja ihan hyvin ne on toiminu, vaikka esim. Angry Birds joissain kentissä hidasteleekin. Navigoinnista ei oo hirveesti kokemusta, mutta Google Mapsia oon vähän kokeillu ja minulle se ainakin riittää, koska mitään ääniopastusta en juuri tarvitse, jota ei taida siitä löytyä. Tuo Google Maps tarvitsee netin toimiakseen, kun taas Nokian puhelimissa se ei ole välttämätöntä. (Korjatkaa joku jos oon väärässä) Tuosta Nokia C7:sta ei oo pahemmin mitään käyttökokemusta, niin joku muu vois kertoo siitä. Akun kesto on ainut juttu mikä tuossa Acessa on vähän ärsyttäny muuten se on tuntunut tähän asti loistavalta puhelimelta.

5. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Nokia C7 olisi ilmainen navigointi. Ja kyllä siihenkin saa pelejä Ovi kaupasta.

6. Deewi

Deewi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei. Itselläni kanssa sama mielessä. Yhtenä vaihtoehtona kanssa HTC Legend. Käyttö kokemuksia, plussia ja miinuksia? Kertoisiko joku vähä specksejä myös puhelinten raudasta.
    Kiitokset jo etukäteen

7. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuohon lisäisin että nettisurffailuun, musankuunteluun ja pelaamiseen saattaa löytyä parempiakin puhelimia kuin Nokia, tosin Nokiallakin mielestäni noita asioita voi hyvin tehdä. Mutta navigoinnista Nokialla minulla on parin vuoden kokemusta ja sanon suoraan että sen kokemuksen perusteella en muita merkkejä huoli.
    Ihminen joka vähänkin liikkuu omin päin Suomessa tai maailmalla hyötyy aivan merkittävästi tuosta aina mukana olevasta GPS/navigointitoiminnosta jossa kartat saa ladattua kotona ilman ylimääräisiä datakustannuksia. Paljon autolla liikkuva hankkii ehkä erillisen autonavigaattorin mutta itse en sellaista kaipaa koska Nokian saa äkkiä lyötyä kojelaudalla olevaan telineeseen ja itse ainakin käytän sitä lähes yhtä paljon ihan kävelymoodissa vieraissa kaupungeissa niin koti- kuin ulkomailla ja joskus jopa Helsingissäkin.

Eli aikuiselle Nokia, nuorille ja paljon kotona lymyäville ajanvietehakuisille saattaa Androidi ym. muotivehkeet olla sopivampia. ;)

8. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Nokian C7 toimii myös maksulliset navigoinnit, kuten esim. Garmin Mobile XT. Siitä ei vielä ole mitään versiota Androidille. Nokia C7 suurin puute on kamera, joka on todella huono. Laatu on jotain wanhojen VGA-kameroiden tasoa. Videokuvaus taas näyttää ihan kohtuulliselta, vaikkakin kuvaa softataan aivan käsittämättömän paljon.

Jos jotain tiivistystä Nokia C7-00 hyvää/huonoa:
    + Helposti vaihdettava akku (mahd. ottaa vara-akkuja matkalle/tms. eBayssä halpoja kuin vesi)
    + FM-lähetin (voi kuunnella autossa musaa luurista ilman lisähärpäkkeitä)
    + 8Gt sisäistä muistia + microSDHC -paikka (mahtuu musiikit JA elokuvakokoelma luuriin)
    + Garmin MobileXT toimii (karttoja päivitetään ~4 kertaa vuodessa, paras navigointisofta kännykkään, piste)
    + Widgetit, eli saa alkuruutuun jotain muutakin kuin taustakuvan, esim. sään (viimeinkin)
    + Tukevan oloinen luuri, ei nitise ja natise, akun suojus metallia (tuskin kuitenkaan luodinkestävä)
    + Suomenkieli on oikeasti suomeksi ja suomalaisen kääntämä (ei konekäännöksiä)

- Symbian ja Symbian(tm) bugit (luuri ei tottele nappeja/näyttöä kun joku soittaa, reagoi joskus viiveellä, näppäinlukko päällä ja valot näytössä->näppäinlukko pois valot sammuu, yms.). Korjaus tulossa taas 2v päästä kun luuri on poistumassa jo markkinoilta. Bugit eivät esiinny usein, mutta luuri jotenkin tunnistaa milloin on tärkeä puhelu tai muuten kiire ja bugittaa juuri silloin.
    - Luokattoman huono kamera still-kuvissa, videossa ihan ok
    - Slide-unlock, sivussa oleva vipu josta näppäinlukko menee pois/päälle, on huonompi kuin esim. 5800XM/yms. s60v5 luureissa

-/+ Symbian-logiikka valikoissa, jos on tottunut niin helppo käyttää, tottumattomalle outo kokemus
    -/+ Kosketusnäyttö on kapasitiivinen (itse pidän tarkemmasta resistiivisestä kosketusnäytöstä joka toimii vaikka rautanaulalla, kuin tästä hipster-näytöstä joka ei toimi kuin sormella)

Samaa mieltä Japsu1 kanssa.

9. Nikotiko

Nikotiko Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan niissä Nokioissa niitä hyviä puolia vaikka muille jakaa, alkaen kännykän rakenteen laadusta.

Mutta tässä voisi soveltaa vanhaa sanontaa "hyvä idea, huono toteutus".

Symbian tökkii ja jää miettimään liiaksi valikoissa, eikä tää ulkoasukaan oo mikään kaikkein hienoin. Vaikkakin siinä ei ole mitään valittamista.

Netin selaus on täysin onnetonta kännyköiden omilla selaimilla, eikä se Operallakaan nouse kilpailijoiden tasolle. Toivottavasti tää uus selainpäivitys nostaa rimaa edes jonkin verran.

Kyllä Nokialla pärjää normaalissa puhelinkäytössä, mutta jos haluaa jotain oikeaa suorituskykyä tai AITOA mobiilinettisurffailua, niin sitten täytyy vaihtaa valmistajaa. Nokia kun ei tarjoa Androidia. Olisi ollut kyllä parempi valinta Nokialle minustakin.

Viimeksi muokattu: 10.04.2011

Jaa tämä sivu