1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Galaxy s4 mini akkusyöppö yöllä + BT ongelma päivällä

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Arakorni 21.09.2013.

  1. Arakorni

    Arakorni Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Morjens,

    akku siis kuluu n. 40% yön aikana, päivällä ei tällaista ongelmaa, vaikka päivällä on päällä netit ja sähköpostisyncit. Yöllä olen disabloinut kaiken automaattisesti smart profiles ohjelman avulla. Jos jollain on kokemusta ja ratkaisu ongelmaan, niin saapi kertoa. Olen myös miettinyt, että miten lie vaikuttaa akun kestoon tuo flip cover screenillä, joka ei laita näyttöä täyslukkoon, kuten virtanäppäin tekee. Se vain sulkee näytön, mutta liekö estää puhelinta menemästä deep sleeppiin... Tosin luulisi, että ongelma vaivaisi sitten päivälläkin.

    Toinen ongelma on Bluetooth. Samassa autossa ei ollut mitään ongelmaa HTC puhelimen kanssa, mutta tämä puhelin tykkää napsuttaa kajareita todella kovasti, kun menettää yhteyden radion kanssa vähän väliä. Ääni kuulostaa samalta kuin jonkinlaisen oikosulun aiheuttaminen..
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Vähän kuulostaa ettei menisi deep sleeppiin öisin ollenkaan. Itsellä ei tipu kun 1-2% yössä akku vaikka syncit, 3g yms päällä. Milloin ongelma alkoi vai onko ollut aina? Tarkasta softien lupia, etsi sellaisia mitkä käynnistyy puhelimen yhteydessä. Yksi vaihtoehto olisi kanssa asentaa, better battery stats (saa xda foorumeilta ilmaiseksi) ja katsoa mikä aiheuttaa "wake lockin" jos kyseessä se ettei mene deep sleeppiin.
     
  4. Arakorni

    Arakorni Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1-2% yössä 3g ja syncit päällä? :O Mulla menee ihan näin päivällä 1% tunnissa nuo päällä, vaikka en käytä puhelinta olelnkaan. Mikähän vika tässä on. Puhelin on viikon verran vanha, eli ongelma on ollut aina. Alussa ajattelin, että akku ei vain ole kerennyt vielä kalibroitua, mutta kyllä sen tähän mennessä olisi pitänyt.

    Joo katselin tuota softaa marketista ja koska se oli 2€ siellä, niin asensin sitten vain wakelockin.. katsotaan mitä se sanoo tämän päivän ja yön jälkeen.

    Tuota samsungin bloatwarea itse vähän veikkailen, vaikka orkkis battery stats väittääkin näytön syöneen eniten. Tai sitten se näyttö vain on päällä, vaikka ei olekaan.
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    jep, välillä ei ole tippunut prosenttiakaan jos on "hyvä" yö(ei ole syncannut mitn yms). tosin onhan tässä notessa hieman isompi akkukin, mutta ei nyt pitäisi tuossakaan akku pudota 5% enempää vaikka hieman pienempi onkin.

    täältä tuo better battery stats ilmaiseksi(omasta mielestä paras softa tuohon tarkoitukseen) -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
     
  6. Arakorni

    Arakorni Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä yö, eikä ole syncannyt? Nehän laitetaan ne syncit itse tuntien mukaan, esim kerran neljään tuntiin, miten yöt voi olla toisistaan erilaisia?

    Ja sulla on note.. sehän on ihan eri laite, vaikka onkin samsung. Olen löytänyt netistä juttuja, missä sanotaan, että juurikin s4:ssä ja s4 minissä on ongelmia, mutta lähdin kyselemään, jos joku on keksinyt ratkaisuja näihin ongelmiin.

    Kiitos linkistä.
     
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    itsellä hieman pidempi väli tuossa syncissa(9h), ja välillä osuu silleen ettei koko yönä sitä tee.
     
  8. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Minä en pidä S3 Minissä mitään herkkuja päällä ja akkukesto muuttuu villisti jos latailen vaan sen pari tuntia mitä puhelin ilmoittaa normaaliksi latausajaksi. Parin tunnin latauksella akkukesto jää päivään pariin(vaikka akku onkin mittarin mukaan tällöinkin 100%), pikalatauksen jälkeen puhelin saattaa idlenä pöydällä ollessaan imeksiä akkua 10%-15% tunnissa.

    Kun puhelinta pitää latauksessa "yön yli" (8-9h) niin akku kestää konsistentisti viikon päivät. Tällöin akkua kuluu idlenä 1-2% muutaman tunnin välein. Tämäkin silloin kuin kaikki mahdolliset herkut on kytketty pois päältä. Alan jo epäillä jonkinlaista akkuvikaa, mutta tässä kuluneen parin viikon testien mukaan akku kyllä koneessa kestää selvästi pitempään kun antaa sen olla laturissa yön yli joka kerta ladatessa.

    On se kumma kun ei pikalatauksella akku kestä, mutta kun antaa olla "Hännässä" kiinni yön yli niin homma toimii hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2013
  9. Arakorni

    Arakorni Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli näemmä vieläkin joku ihmeen google syncci päällä, vaikka olin ottanu omasta mielestä ihan kaikki turhat pois.. Sen disablointi ja yöksi netin katkaisu ja jonkun samsung briefing-ohjelman poistaminen yhdeltä näyttövälilehdeltä auttoi ongelmaan. Laitoin myös tuon samsungin battery saverin päälle. Nyt on 3päivää11tuntia kestänyt akku. Justiinsa laitoin laturiin, kun oli 7% jäljellä. 3% oli vajunut kello 4:stä puol kymppiin, että ihan jees.

    Vielä kun sais tuon bluetoothin toimimaan autossa niin kuin se toimi ongelmitta HTC:n kanssa, niin avot.
     

Jaa tämä sivu