*

AfterDawn.com Keskustelualueet

Uusi pelikone budjetti 2000 €

Tässä viestiketjussa on 34 viestiä.

Niin ja esim jos konetta käyttää muutkin perheen jäsenet niin jokaiselle kannattaa tehdä normaali käyttäjätili ( Ei siis silleen että jokainen surffailee mielinmäärin Järjestelmävalvojan tilillä) Tämä tuo lisää turvallisuutta koska käyttäjä ei voi itse asentaa ohjelmia ilman salasanan antamista. Periaatteessa tälläiseen käyttöön ilmainen virustorjuntaohjelma riittää hyvin. Myös yksittäiskäyttäjän kannattaa tehdä samoin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2012 @ 12:35
AfterDawn Ilmoitus
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rooster3:

Eikös virustorjunta ole paikkaamassa käyttäjän tekemiä "mokia". Palomuurit kunnossa niin ei niitä viruksia ja haittaohjelmia vaan pompi koneelle. Jos joku tuttava kysyy virusturvasta niin otan huomioon tilanteen, teinipoika perheessä niin ehdottomasti f-secure, vanhempaa koneen käyttäjää niin silloin myös f-secure.

Virustorjunta toki pyrkii paikkaamaan mokia, mutta ei se kaikkeen pysty. Varsinkin kun uusia viruksia kyseessä niin käyttäjä saa kyllä virukset koneelle vaikka olisi mikä virustutka. Maksullisuus ei mitään auta.

Jos käyttää vaan luotettavia sivustoja, käyttää sähköpostia järjen kanssa eikä pelleile laittomien pelien/ohjelmien kanssa niin ilman virustorjuntaakin pärjää...

Asus P8P67, i5 2500-K @ 3,6Ghz, Scythe Ninja 3, GTX 660 DirectCu II, Fractal Design R3, Seasonic S12 II-520W, PNY SSD, Eizo FORIS FS2331, 12Gb DDR3 1600Mhz@1.65V, Logitech G105 keyboard + g500 mouse.
No mutta ensinnäkin otin virustorjunnan pois vain sen takia koska ensinnäkin n.90% viruksista tulee kun lataa jostain piratebaystä ja loput kymmenen jostain vääristä latauslinkeistä ja sitten harvoissa tapauksissa virallisista päivityksistä kuten javassa vasta. Tosiaan kun ostan kaikki pelit steamistä enkä availee mitään voita ipad lataa vain tämä sonta, niin ei se maksullinen virustorjunta ole niin hyödyllinen... mutta jokainen tavallaan
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2012 @ 21:24
Troijalaisia olen koneellani omistanut varmasti joskus aika usein,mutta oliko sillä väliä,kun olin alle 10V,ja Superhyperµber pentium 2 koneessani ei ollut virustorjuntaa,eikä kylläkään palomuuria,mutta mihin niitä tarvitsee,kun nettikin tuli taloon noin 3V sitten,
Vinkki,Kotimikron Cd-levyt sisältävät silloin tällöin Troijalaisia :)

http://www.youtube.com/user/Valiojoukot/
AMD Phenom II 1055T-Gigabyte Radeon 6990+HIS Radeon 6970=AMD Radeon 6970 Trifire=Korvaraiskaus
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti analdinho:
No mutta ensinnäkin otin virustorjunnan pois vain sen takia koska ensinnäkin n.90% viruksista tulee kun lataa jostain piratebaystä ja loput kymmenen jostain vääristä latauslinkeistä ja sitten harvoissa tapauksissa virallisista päivityksistä kuten javassa vasta. Tosiaan kun ostan kaikki pelit steamistä enkä availee mitään voita ipad lataa vain tämä sonta, niin ei se maksullinen virustorjunta ole niin hyödyllinen... mutta jokainen tavallaan
Oikeastaan sulla o väärin noi lukemat tossa:D. Suurin osa viruksista tulee Javan ja flashplayerin haavoittuvuuksien kautta. Puolet noista "voitit ipod" yms bannereist. Harvemmi piratebaysta saat mitää jollet sieltäkää lataa sit mitä sattuu. Jos taas jostai piratebay alkaa ettii esimerkiksi ohjelmaa jolla voi tehdä viruksia, keyloggereita ja muuta kivaa niin oikeastaan kerjää viruksia koneellensa... (Aika moni luulee löytävänsä noita ohjelmia PB:stä).

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
Nojaa oikeastaan voisin sanoe että piratebaystä tulee paljon enemmän viruksia kuin luuletkaan. Ei sen virustorjunnan tarvi aina siellä välkyyä vaikka virus olsisikin ei nekään täydellisiä ole, ja sanonpa vain ,että lähes 20% piratebayn latauksista on mukana jonkinlainen vakoiluohjelma mukana.
että lähes 20% piratebayn latauksista on mukana jonkinlainen vakoiluohjelma mukana.
tuon takia katonki kommenttia, lataajan tnnettuvuutta ja seedaajie määriä jne-

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
Niin mutta sitten siellä on niitä neroja jotka latailee kaikkia mahdollisia tiedostoja. Just katoin yhen kaverin koneella oli 9500 virusta/vakoiluohjelmaa :D Minun mielestäni aika ennätysmäinen suoritus.
Niin mutta sitten siellä on niitä neroja jotka latailee kaikkia mahdollisia tiedostoja. Just katoin yhen kaverin koneella oli 9500 virusta/vakoiluohjelmaa :D Minun mielestäni aika ennätysmäinen suoritus.
No jaa. Minulla on ollut noin 10000 haittaohjelmaa testikoneessani. Tosin olen ne tahallaan asentanut muutamilta sivuila testataakseni että vaikuttaako koneen toimintaan.
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 180 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.