1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikonetta kasaamassa, jeesiä noobille.

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi sambyla 03.10.2009.

  1. sambyla

    sambyla Member

    Liittynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs pitää saada uusi kone vanhan tilalle(kannettava) ja kaipaisin kipeästi teidän PRO ihmisten näkemyksiä tästä paketista :D

    Kone tulee lähinnä peli -ja viihde käyttöön.


    ASUS P7P55D, LGA1156, P55, DDR3, Crossfire X, ATX (Uutuus!) 148,9€

    Ati Radeon HD 5850 1GB, GDDR5, 256-bit, PCI-E, Dual DVI/HDMI/DP 245€

    Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 116€

    Samsung 1TB Spinpoint F1, 3.5", SATAII/300, 32MB, 7200RPM 69,4€

    Core i7 860, 2.80Ghz, LGA1156, 8MB, Boxed (Uutuus!) 250,4€

    LG Blu-Ray 8x SATA, musta, bulk 114€

    BenQ 21.5" TFT E2200HD Wide, Full HD, HDMI, 2ms, Musta (TM 21/2008 testimenestyjä!) 187€

    G. Skill 4GB Dual Kit Ripjaws DDR3-1600 F3-12800CL9D-4GBRL 9-9-9-24 77,9€

    Noctua Prosessorijäähdytin, NH-U12P SE2, LGA775/1156/1366/AM2+/AM3 59,9€

    Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM 97€


    Yhteensä: 1378,6€ + kasaus 50€

    Riittääkö virtalähde ja kotelo?

    Onko muisti tarpeeksi hyvä/nopea?

    Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

    Good night dark Africa :p
     
  2.  
  3. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun luin listaa niin toi virtalähde jäi heti mieleen koska noi sun komponentit on virtasyöppöjä. 850W lähde niin skulaa paremmin.
    Muisti on hyvää ja nopeaa sekä sen latenssit on kohdallaan.
    Kotelon mielestäni vähän huono..... Antekilla on halvempaa ja parempaa saatavilla...
     
  4. Sumu_

    Sumu_ Member

    Liittynyt:
    03.09.2009
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  5. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mistä ton koneen oot hankkimassa?


    VL1000 kotelo on jees

     
  6. sambyla

    sambyla Member

    Liittynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksistanne.


    Täytyy siis vaihtaa koppa ja virtalähde, ilmeisesti kopaksi siis VL1000 ja virtalähteeksi 850W.(?)
    Mikä virtalähde sopisi tuohon, mahdollisimman hyvä hinta/laatu suhde?

    Jimms:ltä olen nuo tilaamassa.

    Go Kimi Go!
     
  7. Jeva

    Jeva Member

    Liittynyt:
    01.02.2008
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    850W poweri??
    Eikös ole hivenen yliampuvaa...
     
  8. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Vaikka Corsair 520W tai 650w, muita merkkejä ei kannata katella vaikka on alhainen hinta, koska niissä ei ole todellakaan hyvä laatu-hintasuhde, mutta Corsairissa on.

    Koteloksi esim. Three hundred,
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2009
  9. sambyla

    sambyla Member

    Liittynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä että tulee lisää ehdotuksia, kun tosiaan olen täysin aloittelija näissä asioissa. Ensimmäistä konetta komponenteista kasaamassa.

    Siis virtalähde ja kotelo vaihtoon...muuten kaikki oolrait?

    Esim.

    Corsair 650W 650HX, ATX2.2-virtalähde,80+ 118€ (vaihtoehtoja?)

    ATX-kotelo, Three Hundred Ultimate Gamer Case 49,9€

    Riittävä poweri?

    Entä sopivatko yhteen, poweri, kotelo sekä muut osat?

    Rohkeasti vaan neuvomaan :)

    ISO kiitos vastanneille sekä tuleville vastaajille!



     
  10. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    850W virtalähde koska....
    Core i7 , Radeon 5800 sarja, emolevy , G.Skill ovat kaikki uusinta tekniikkaa joka valitettavasti lisää watteja. Lisäksi uusimmat USB 2.0 lisälaitteet kuluttavat tehoja. Virtalähteen käyttöikä on suoraan verrannollinen siihen että kuinka paljon kapasiteettia on saatavilla.
    Osat kyllä sopivat yhteen...

    Kotelojuttu on makuasia, kaikki noi ajaa oman asiansa.

    Virtalähteeksi
    W0117 Thermaltake 122.00€
    Toughpower 750W (Tough Atomic Energy Build for the Extreme!)

    tai

    NRP-MC751 Xigmatek 114.00€
    750W, NRP-MC751 ATX2.2 virtalähde

     
  11. Jeva

    Jeva Member

    Liittynyt:
    01.02.2008
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Umm... Siis Core i7 860 vie 95W, Radeon 5850 rasituksessa 172W (~270W), nämä ovat siis eniten virtaa vieviä. Emolevy ei paljoa vie ja muistit vielä vähemmän..
    520W corsair on riittävä. Tai jos välttämättä haluaa, niin max. 620W corsair. Molemmat modulaarisia, eli johdotkin saa suht helposti järjestykseen.
     
  12. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep jep... no tossa on faktaa
    AMD-ATI suosittelee yhdenkortin 5800 sarjaan vähintään 750W virtalähdettä. http://ati.amd.com/products/certified/powersupplies.html#pstop

    Prossu vetää 95 - jotain
    Emo tarvii vähintään 650w virran toimiakseen optimaalisesti.

    Tämän lisäksi virtaa koneessa kuluttavat.
    Verkkokortti,langaton tai langallinen
    Kiintolevy /t
    DVD
    Kaikki tuulettimet ja prosessorijäähdytin

    USB laitteet kuten näppis ja hiiri, peliohjain, tulevat ulkoiset lisälaitteet.

    Turha on katsella osien vaadittavaa kulutuslukemaa ja sitä kautta valita pienempitehoinen virtalähde. Radeon on piirinä rankka. Äkilliset kuormitukset ottavat virtaa paljon.

     
  13. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    No elä nyt kakkaa puhu. Ei emolevy todellakaan tarvitse 650W tehoa. Kyllä nuo kovalevyt, tuulettimet, asemat ja usbit saavat virtansa vaikka 150W powerilta. Virtaa vieviä komponentteja ovat prosessori ja näytönohjain. Mikäli USB paikkaan pistetään laite joka vie paljon virtaa, niin siinä seuraa yleensä erillinen virtalähde mukana, esim ulkoisissa kovalevyissä on usein ulkoinen poweri, pienemmissä riittää USB:n antama virta.
    HX620W on aivan riittävä tehonlähde tuohon settiin. Toki voi sinne aina ostaa 850W, tai vaikka 1250W Enermaxin, muttei siinä tuossa kokoonpanossa ole mitään järkeä.
    Tämä on sitten jo aivan varmasti riittävä poweri tuohon, mutta kuten sanoin, 620W:lla pärjää kuten pärjää 520W:sellakin.
     
  14. Fading80

    Fading80 Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    329
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kooma jo kiteyttikin asian oikeestaan mutta ei tosiaan kannata noita sun "faktoja" tulla hirveesti tarjoilemaa tänne josta löytyy ihmisiä jotka tietääkin asioista jotain. Kyllähän sitä valmistajat suosittelee vaikka minkälaisia watteja noihin vehkeisiin, mutta ne on SUOSITUKSIA.
    Kyllä mä voin suositella sulle 150hv perämoottoria soutuveneeseen, mutta tarvitko sellasta siinä ja onko siinä mitään järkeä???
     
  15. _Anonimo_

    _Anonimo_ Member

    Liittynyt:
    07.07.2009
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tässäpä sulle faktaa... Muropaketin testissä ATI 5870 näyttiksellä ja Intelin Core i7 870 prossulla varustettu kokoonpano kulutti rasituksessa yhteensä 223W! Lisäksi tuulettimet, kovalevyt, emolevy, dvd-asema, verkkokortti sun muut lisälaitteet eivät vie kuin muutaman hassun watin. Kyllä joku Corsairin 520W tai 620W virtalähde riittää ihan hyvin. Kummallakin saa vielä CrossFiren pystyyn. Ja ihan tiedoksi vaan sinulle: ATI RADEON HD 5870 vie vähän vähemmän virtaa kuin HD 4890.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2009
  16. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26


    Kooma jo kiteyttikin asian oikeestaan mutta ei tosiaan kannata noita sun "faktoja" tulla hirveesti tarjoilemaa tänne josta löytyy ihmisiä jotka tietääkin asioista jotain. Kyllähän sitä valmistajat suosittelee vaikka minkälaisia watteja noihin vehkeisiin, mutta ne on SUOSITUKSIA.
    Kyllä mä voin suositella sulle 150hv perämoottoria soutuveneeseen, mutta tarvitko sellasta siinä ja onko siinä mitään järkeä???

    A: Entäs 2hv merikelpoiseen moottoriveneeseen? tietysti koska sitä tarvitaan jotta voidaan uistella.

    Mun faktoja? Mikä on sun ongelma? Faktoja olen laittanut vain linkkeinä.
    Kokeilkaapa millaisen powerin oma koneenne tarvitsee. Se hoituu psu laskimella ja jos ette tiedä missä sellainen on niin tässä on yksi monista paikoista.
    http://www.thermaltake.outervision.com/index.jsp
    entäs onko teillä tietäjillä mitään faktaa hyötysuhteista jännitemuutoksista yms....

    Lisää täällä
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/645416
     
  17. Fading80

    Fading80 Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    329
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei mulla mitään ongelmaa ole.Tuo sinun linkkamasi laskin on Thermaltaken sivuilta ja mitähän Thermaltake myy? eihän vaan olis virtalähteitä? Kyllähän sä saat noihin uskoa jos se sun mieltäs parantaa.

    Recommended PSU Wattage!

    Voin suomentaa sulle tuon recommended sanan se on SUOSITELTU.

    ja tästähän oli jo puhe. Hölmöähän se olis et virtalähteitä kauppaava firma sanois et kyllähän tuo sinun kokoonpanosi toimii ihan hyvin laadukkaalla 400W virtalähteellä joka maksaa n.50e kun ne voi "SUOSITELLA" et kyllä tuohon kannattais se 750W:nen laittaa joka maksaa vaikka 200e, mutta onhan se hyvä et joku haluaa maksaa sen 150e
    siitä et powerin kylessä lukee 750W, koska tarviihan se näittenkin firmojen jostain saada se metvursti leivänpäälle.
     
  18. JHKS

    JHKS Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2006
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jokaisella valmistajalla on tietysti oma laskin, mutta niitä en rupee tässä luettelemaan.
    Jotenkin vain tuntuu että sulla on corsair silmälaput ja todellakin suuttunut minulle henkilökohtaisesti kun alat arvostelemaan. Missä lukee että virtalähteen wattimäärä pitää olla juuri niin paljon kuin kulutus on.
    850W poweri siksi että sen tuottama virta riittää tulevaisuuteen ja uusiin lisälaitteisiin sekä komponentteihin.
    Voidaan olla siitä erimieltä mutta henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse mennä. EN tunne sinua, enkä välitä tunteakkaan. Oman ammattini jossa olen ollut nyt 22 vuotta antaa minulle jotain kokemusta. Olen viimeisen 18 vuotta suunnitellut laitteistoja myyntiin niin suomalaisille pc-myyjille kuin myös pohjoismaiseen myyntiin.

    Se minun taustoistani vaikka luulen että sinulla on ikää juuri sen verran että olet koulusi loppusuoralla.
    Aikuisten maailma on erikseen pitää varmistaa tulevaisuus, tulet sen vielä huomaamaan.
     
  19. Fading80

    Fading80 Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2008
    Viestejä:
    329
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    JHKS minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan. Ollaan tässä asiassa ehkäpä eri mieltä ei mitään sen kummempaa.
    Toki jokainen saa laittaa sellaisen virtalähteen koneeseensa kun huvittaa, enkä myöskään tarkoita sitä että virtalähde pitää mitoittaa niin että se juuri nippa nappa riittää, mutta se mitä alunperin tuolla ekoissa viesteissä lukee niin ei tuollainen kokoonpano todellakaan tarvi 850W virtalähdettä ja skulaa sillä yhtään sen paremmin kun vaikka 600W laadukkaalla virtalähteellä ja päivitysvaraakin jää vielä. Corsairia en käsittääkseni ole maininnut edes tässä topicissa vaikka se hyvä virtalähde onkin.
    Mitä mun elämään tulee niin et olisi voinu paljon enempää olla väärässä, mutta eipä siitä sen enempää.
    Ei näistä mun jutuista kannata nokkiinsa ottaa, välillä tulee vähän turhan agressiivisesti otettua kantaa, mutta anteeksi jos otit sen jotankin henkilökohtaisella tasolla.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2009
  20. Terzzi

    Terzzi Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kommentit verrattuna threadiin 10/0
     
  21. Paalanen

    Paalanen Guest

    jos ei corsair käy niin sitten Enermax modu82+ 525w. Itsellä on tuo käytössä ja on todella hiljainen ja viileä, myös täydessä rasituksessa!
    Palikat näkyy tossa alhaalla sigussa.
     

Jaa tämä sivu