Hei. Olen tässä rakentamassa uutta erittäin matalan budjetin pelikonetta veljilleni. Olen jo löytänyt hyvät osta, mutta koska tämä on vasta toinen rakentamani pc, ja ensimmäinen ilman apua, haluaisin kysyä ovatko linkin ostoskorissa olevat osat yhteensopivia. Parrempi katsoa kuin katua :, kiitos jo valmiiksi https://www.verkkokauppa.com/fi/cart/populate?products[18429]=1&products[50679]=1&products[44110]=1&products[28596]=1&products[33748]=1&products[12313]=1&products[32899]=1&products[6131]=1&products[33339]=1&products[13067]=1&products[2902]=1 ps. tiedän että osat eivät ole hyviä edes keskiverto pelikonelle, joten ei valituksia kiitos.
Yhteensopivia joo, järkeviä ei. Investoidaan prossukantaan joka tunnetaan kohtuu kovista integroiduista näyttiksistään (ja ei-niin hyvistä prossuistaan) -> ostetaan kuitenkin erillinen näyttis. Täytäppä tämä: Budjetti: 1000-1100€ Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni Muuta huomioitavaa: -En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen -Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten -2Tb varastokovo -Saksasta tilaus onnistuu -Haluan dvb-t digivirittimen sekä wlan-vastaanottimen. -Tilaan mielelään jimmsiltä, silentrigistä tai systemastoresta -Olisi hyvä jos budjettiin mahtuisi myös Muumilaakson tarinoita dvd
Joo kannattaa täytellä tuo valmispohja. Ja ihan vinkkinä kannattaa katsella vaikkapa noita muita n. 500-600€ ketjuja. Siellä on esim. Saksan paketteja joilla pelaakin jo jotain. Eli jos itse olet kasaamassa niin miettikää Saksaa, jos Saksa ei miellytä niin on jimms, jolla paremmat valikoimat ja halvemmat hinnat kuin verkkokaupalla.
Tälläne kone ois hyvä: Budjetti: ehdoton max. 550e Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Käyttötarkoitus: kevyt pelailu (matalat grafiikat ok) Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: nyttö ja muut ulkoiset osat Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): dvd, ei tarvitse olla kirjoittava Koneen koko(ATX/mATX/mITX): matdollisimman halpa, mutta atx jos mahdollista Muuta huomioitavaa: -En halua ledejä -500gb hdd on ok -langaton verkko adapteri täytyy olla -amd:n osia, jos järkevästi mahdollista
Siis meinattiinko tuolla koneella pelata pasianssia raskaampia pelejä? Sillä tuollaisella ei pelata mitään... GT 610 = Ainoastaan kuvan näyttöön tarkoitettu Office näyttis. A6 6400K = Hidas dual core, jossa on tuota GT 610 tehokkaampi integroitu näyttis. Nyt suoriltaan miettimään ostosta... Ostetaan hieman korkeemmalla budjetilla menettelevä kone Saksasta tai sitten käännyt käytettyjen puoleen, jolloin voit saada tuolla rahalla hyvänkin koneen. Ilmoittele, niin katsotaan... Edit: Kauppa: Mindfactory (Saksa) = Hyvä 6ydin prossu = 8GB Muistia = Wlan = Tehokas näyttis hintaisekseen = 550W poweri jatkoa varten, halvin ja paras(Seasonic) Näytönohjaimesta voidaan karsia halutessasi viellä lisää: R7 260X > HD 7790 > HD 7770 > HD 7750 D5 Lisäksi tarvitset kotelon ja käyttöjärjestelmän. Koteloksi voit nappaa vaikka BitFenix Merc tai Cooler Master Elite K350. Käyttöjärjestelmän voit ostaa käytettynä esim muropaketin myyntipuolelta tai sitten ostaa Windows 8.1. Mieti onko järkeä: 500GB kovalevy VS 1TB WD Blue 48€ Reilusti tehokkaampi näyttis: R9 270 ~143€ Jos haluat veljellesi hymyä kasvoille ja peli iloa, niin mieti mitä ostat...
Kyllä muuten pelaa, varsin raskaitakin pelejä (asetukset tietty matalalla, mutta parempaa tuskin odotetaankaan).
Joo, en odota koneelta ihmeitä itekki sain heidän iässään 300 euron p****n, mutta jos kukaan ei osaa nopeasti ehdottaa parempaa suomalaiselta jälleen myyjältä, niin otan tuon.
Edelleen tämä suomi pakko on täysin naurettavaa, koska kuulutaan EU... Suomesta lähdetään sitten noille integroitujen puolelle: Kauppa: Jimms Päätöksen teet sinä, sillä me ainoastaan annetaan suuntaa...
Itse mietiskelin jotain tällaista: http://www.tietokonekauppa.fi/cart/...157633,95351,151147,136411,53142,58768,150407 http://www.jimms.fi/tuote/SF-500P14XE-PRO http://www.jimms.fi/tuote/BFC-MRC-100-KKX2-RP yht. n.550€ HD7750 GDDR5:llä on hitosti parempi pelaamiseen kuin tuon APU:n integroitu, Pentium tuon kaveriksi on halpa ja tehokas. Säästää voi ostamalla käyttiksen murosta käytettynä, ostamalla muistit täältä tai vaikkapa jättämällä optisen aseman pois.
Olen vakuuttunut tuosta Uppmasin tarjoamasta ringistä, ja pistä jonkin ajan päästä tilaukseen. Kiitokset kaikille vaivan näöstä.