Huipputehokas pelitietokone oheislaitteineen 3000€ budjetilla

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi TATU1995 13.12.2009.

1. TATU1995

TATU1995 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli olisiko tämä sellainen markkinoiden tehokkaimmasta päästä oleva kokoonpano (prossu ylikellotettuna 4ghz:iin vaikka mä en kyllä tiedä miten ylikellotus tapahtuu) (oheislaitteineen eli ihan täysi paketti) joka toimii tällaisenaan:

Kotelo: Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior 219€

Virtalähde: Cooler Master 600W Silent Pro M600 101€

Molex virtahaaroittimet: 5x Y-virtakaapeli YK5 -> 2x YK5 (kiintolevy) 15€

Emolevy: Intel DX58SO 212€

Prosessori: Intel I7 920 2.66GHz LGA1366 BOXED 272€

Prosessori jäähdytin: Noctua NH-U12P SE1366, LGA1366 56.90€

Ram muisti: 2x Kingston HyperX 2x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 234€

Kiintolevy: 2x Western Digital Caviar Black 500GB 116€

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon HD 5850 1GB, GDDR5, 256-bit, PCI-E, Dual DVI/HDMI/DP 269€

Käyttöjärjestelmät: Windows XP Professional FI OEM 147€ ja Windows 7 Ultimate 64-bit FI DVD, OEM 180€

Näppäimistö: Razer Lycosa Mirror Special Edition -näppäimistö, Nordic Layout 77€

Hiiri: Deathadder Respawn, infrapunasensori 49€

Hiiren tassut: Ulti-mat Add'n Slide for Razer DeathAdder 6.90€

Hiirimatto: Ulti-mat Original 31€

Näyttö: Benq E2420HD 239€

Wlan sovitin: Buffalo 125/54Mbps, USB2.0 Wlan sovitin 34€

Pad ohjain: Logitech ChillStream peliohjain (PC) 41€

Kaiuttimet: Logitech Z-5500 342€

Kuulokkeet: Koss Porta Pro 25th Anniversary Limited Edition 39€

Kotelotuulettimet: 5x Noctua NF-S12B-FLX 89.50€

Tulostin: Canon PIXMA MP 550 -mustesuihku/monitoimilaite 89€

Yhteensä: ilman postikuluja 2909.30€

Niin ja sanokaa jos tästä teidän mielestä puuttuu jotain tai osia pitäisi vaihtaa tai jos tämänkaltaisen/tehoisen koneen saisi jotenkin osia vaihtamalla halvemmalla.

Viimeksi muokattu: 13.12.2009
  2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    WD VELOCIRAPTOR 300GB 2.5" SATA2 10000 KRPM jos nopeaa konetta olet laittamassa,hintaa tietty on mutta sehän on sivuseikka.

4. arnold69

arnold69 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. Roncl

Roncl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Paketista vaihtaisin itse muistit 2x2 g-skillin rippjaws muisteihin, ja jos enemmän muistia haluut, viel toinen samanlainen setti. Sitten vaihtaisin myös kovalevyn 1T tai jopa 1.5T malliin, jonka voit osioida tarpeen vaatiessa. Turhaan kahta käyttöjärjestelmää ostat, windows 7 prolla pärjäät kyllä :) Molex haaroittimia ei nuo kovalevyt tarvitse (?)

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/90-MIB850-G0EAY00Z?t=false Tuollainen emolevy

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HD154UI?t=false Tuollainen kovalevy, jonka voit osioida

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/F3-16000CL9D-4GBRH?t=false 1 tai 2 pakettia tuollaisia muisteja

Tuollaiset itse vaihtaisin noiden sinun valintojesi tilalle!

6. tompa9

tompa9 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa myös harkita ssd-levyn ostoa, kun byudjettia on noin paljon. Siihen kun asentaa käyttiksen niin johan kone käynnistyy nopeasti.

E: Väsäsin nyt sitten tehokkaan koneen. Tuohon sitten lisäät kaikki muut härpäkkeet.

7. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Lyhyesti:

Jimms on liikkeenä vähän kallis, oletko vilkaissut esim. nettori.org:n hintoja? Et tarvitse 8 gigaa muistia. Mitä ihmettä teet XP:llä? Itse valitsisin virtalähteeksi esim. Corsairia tai Enermaxia. Veikkaisin, että pelinäppiksellä et tee mitään, mutta annan kuitenkin olla.

Tuolla hinnalla ei missään tapauksessa Login muovipurkkiskeidaa kajareiksi. Studiomonitorit tuhoavat tuollaiset täysin, esim. nämä: http://www.thomann.de/fi/behringer_b3030a_truth.htm ja porta proista ei ole mitään järkeä maksaa 40 euroa.

8. Mushinico

Mushinico Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ensinnäkin, jos otat i7 920 kiven, tarvitset tri-channel mistit (esim 3x2gb).

9. SirJanne

SirJanne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskaltaako tuolta nettorista yleensäkään mitään tilata? Miten takuuasiat jne?

10. mohomaha6

mohomaha6 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No siinä olis sit mun ehdotus:

+ sit tuohon vielä ne sun omat oheishärpäkkeet joihin en ota kantaa, ja sitten vielä ne yottabyten ehdottamat kajarit niin kyllä kulkee!

Edit. Oho, kävi pikku kämmi, nyt on korjattu paketti

11. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suosittu suomalainen, yleisesti nopeana ja luotettavana pidetty ATK-liike, miksipä ei uskaltaisi? multitronic on epäilemättä toinen jimm's:iä halvempi liike.

Äänentoistosta vielä sen verran, että on viisasta sijoittaa itse monitoreihin hieman vähemmän ja äänikorttiin ylimääräiseksi jäävä summa. Porta Proista irtoaa myös budjettiin vielä 15 euroa, kun ostat normaalin hintaiset. Toki tuollaisella budjetilla voi harkita jo kalliimpiakin luureja mikäli huvittaa (esim. Sennheiser HD 555 tai Audio Technica AD700).

12. TATU1995

TATU1995 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä (kone siis tulee yleiseen käyttöön (eli musan kuuntelu, elokuvien katselu, tv:n katselu (jos mä jaksan hommata usb digivirittimen), netinselaus yms.) ja pelaamiseen) mä luin teidän vastauksia ja muutin pakettiani teidän vastauksienne ja omien ajatuksia perusteella eli toimisko tämä tällaisenaan (ja mä muuten olin tossa matkalla joten sen takia en oo aikasemmin vastannut) ja onko se nyt hyvä:

Kotelo: Cooler Master Cosmos 1000 Black Interior 227€ Mä haluan nimenomaan tämän kotelon koska se on mun mielestä hieno joten sitä en vaihda

Virtalähde: Corsair 650HX 115€ tätä suosittelitte joten valitsin sen

Emolevy: Asus P6T 207€ tämä koska oli mun mielestä halpa mutta hyvä ominaisuuksiltaan ja atx kokoinen (mä en halua micro atx kokoista koska niihin ei mahdu tarpeeksi pci liitäntöjä joita mä saatan tarvita jos lisään jotain osia myöhemmin)

Prosessori: Intel I7 920 2.66GHz LGA1366 BOXED 254€ tämä koska halvin i7 prossu

Prosessori jäähdytin: Noctua NH-D14 74.90€ tämä koska mä ylikellotan prossun 4ghz lukemiin

Ram muisti: Kingston HyperX 6x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 349€ tämä siksi koska mun nykysen läppärin ram muisti loppuu kesken jopa nettisurffauksessa jos on monta välilehteä auki ja kovo huutaa joten mä haluan varmistaa että se ram muisti ei sitten taatusti lopu tästä pelikoneesta

Käyttöjärjestelmäkiintolevyt: 2x Kingston 64gb SSDNow V-Series 280€ suosittelitte laittamaan ssd levyn joten mä laitoin noi koska ne oli halvimpia tossa kokoluokassa ja tuommonen on varmaan tarpeeksi suuri käyttöjärjestelmälle ja ohjelmille jos heittää muut tallennukset noille varastolevyille

Varastokiintolevyt: Western Digital Caviar Black 500GB Jimm's 58€ ja Western Digital Caviar Black 500GB mikromafia 53€ nuo siksi koska koneeseen tulee kaksi käyttöjärjestelmää (eri kaupoista koska jimm's:siltä ei saa xp:tä ja sitä myydään vain oem versiona joten mukaan pitää ostaa joku komponentti) ja mä en halua osioida isompaa levyä

Näytönohjain: Sapphire Ati Radeon HD 5870 360€ suosittelitte ati radeon hd 5870 näytönohjainta joten valitsin ton koska se oli halvin

Käyttöjärjestelmät: Windows XP Home Edition FI SP3 OEM 81€ mä totesin että en mä sitä professional versiota taritse koska tää kone tulee vain peruskäyttöön ja pelaamiseen mutta xp siksi koska sitä mä käytän tässä nykyisessä koneessa ja mä haluan sen koska jos mä en tykkääkään windows 7:sta niin voin sitten helposti palata käyttämään xp:tä ja Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM 97€ mä ajattelin asiaa ja totesin että en mä tota ultimate versioo tarvitse koska ne lisä ominaisuudet mitä siinä on niin niitä mä en todennäköisesti tarvitse

Näppäimistö: Razer Lycosa Mirror Special Edition -näppäimistö, Nordic Layout 77€ tähän ette sanoneet mitään joten saa kelvata

Hiiri: Deathadder Respawn, infrapunasensori 49€ tähänkään ette sanoneet mitään joten saa kelvata

Hiiren tassut: Ulti-mat Add'n Slide for Razer DeathAdder 6.90€ nämä koska eivät maksa paljoa niin voi helposti sitten vaihtaa ne hiiren tassut jos kuluvat loppuun

Hiirimatto: Ulti-mat Original 31€ tähän ette sanoneet mitään mutta mikrobitin peli pc kasaus oppaassa (en muista missä numerossa se oli) suositeltiin tätä joten saa kelvata

Näyttö: Benq E2420HD 239€ tämä koska siinä on riittävästi liitäntöjä ja sen pitäs olla hyvä mutta halpa full hd näyttö ja koska siihen pitää saada kytkettyä xbox 360 ja ehkä joskus tulevaisuudessa myös ps3

Wlan sovitin: Buffalo 125/54Mbps, USB2.0 Wlan sovitin 34€ tämä koska ensi alkuun se kone pitää kytkeä langattomasti mun wlan tukiasemaan ja sen tukiaseman merkki on buffalo

Pad ohjain: Logitech ChillStream peliohjain (PC) 41€ tämä koska mä olen tottunut padiin pleikalla ja xboxilla pelatessa joten sitä vois käyttää joissain peleissä

Kaiuttimet: Creative Gigaworks t3 187€ nämä koska voittivat mikrobitin testin ja koska mä totesin että ne on sopivan kokoset mun pelipaikkaan ja mä mietin että en mä tartte semmosia 5.1 systeemejä ja ottaisin muuten ne studio kajarit mutta kun ne on liian suuri kokoiset

Kuulokkeet: Koss Porta Pro 25th Anniversary Limited Edition 39€ nämä koska mä haluan täysin mustat kuulokkeet ja mun mielestä porta pro:issa on hyvä ääni yhdistettynä melko edulliseen hintaan

Kotelotuulettimet: 5x Noctua NF-S12B-FLX 89.50€ nämä koska mä haluan vaihtaa kaikki ton kotelon tuulettimet parempiin

Tulostin: Canon PIXMA MP 550 -mustesuihku/monitoimilaite 89€ tämä koska oli halpa mutta ominaisuuksiltaan monipuolinen

Kasaus: Jimm's tietokoneen kokoonpano ja testaus 50€ tämä unohtu mainita ekassa paketissa mutta oli laskettu mukaan hintaan eli paketin pitää olla valmiiksi kasattu

Yhteensä: ilman postikuluja 3088.3€ vähän yli mun budjetin mutta budjetista voi vähän joustaa jos tää kone on oikeesti kunnon laatuosista kasattu ja he*vetin tehokas. Niin ja bluray asemaa en tarvitse mutta dvd-asemakin puuttuu koska mä haluan pioneerin valmistaman aseman ja niitä ei saa suomesta joten se tulis tilattua ulkomailta ja siihen asti kunnes se tulis mä käyttäisin ulkoista usb dvd asemaa.

Viimeksi muokattu: 04.01.2010
  13. SirJanne

SirJanne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sä et tee tolla koneella kyllä mitään, mutta omapa on päätös, ja kyllä tuossa potkua
    riittää...

14. aamuli

aamuli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sanon ihan suoraan kans, suunnilleen yhtä hyvä mitä tässä on kasailtu 1000 euroa käyttäville. Nuo lisätarvikkeethan maksavat tuossa maltaita, joita ei ehkä tarvitse, mutta itse paketin ostat :p
    Jos saisin itse päättää en ostaisi kaiken maailman herkkuja, vaan säästäisin ne pari tonnia, kun osista tulee vanhat voi ostaa uusia tilalle. Tietokone komponenteissa, kun näiden osien hinnat laskevat niin paljon, että en usko 3000 euron konetta olevan järkevää ostaa. Saattaa tulla vaan pahamieli, kun ostaa sen eikä nyt 1000 euron konetta ja säästä loppuja rahoja myöhemmälle. Hyvä konehan tuo pakko myöntää, mutta tehoa voisi olla enemmänkin.
    E: Kyllä tuolla kaikkia pelejä pelailee vielä.

15. SirJanne

SirJanne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    I7 920 ei kuitenkaan ole parhaasta päästä.
    Ja miten ylikellotat sen 920:n jos et osaa :)

16. aake1

aake1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihda näyttis 5970 se on tällä hetkellä tehokkain

17. SirJanne

SirJanne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tai 5870 CF?

18. aake1

aake1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. Michelola

Michelola Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    senkus pistät 3000€ tohon mutta puolen vuoden päästä se on jo mopo verrattuna uusimpiin

20. SirJanne

SirJanne Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    32nm prossu vie tuon pystyyn. :)

21. jao3

jao3 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaikka ei tää asiaan mitenkään liity :) niin voin vaan suositella kuuntelee näitä AD:n tietokoneguruja, itellä tippu PC+Näyttö paketista n. 500euroo pois ja paremmat tuli tilalle :)

Sori, jos tälläset kommentit ei tänne kuulu.

Jaa tämä sivu