1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Valokuitu Vantaalle....

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi dingdong01 03.06.2013.

  1. dingdong01

    dingdong01 Member

    Liittynyt:
    18.11.2012
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Asun vantaalla ja tänne ei ole saatavilla kuin hidas 6/0.60 adsl. Onko tänne tulossa valokuitua? Kertokaa te kaikki minulle, jotka asutte vantaalla onko teillä valokuitu tai onko se tulossa pian. Itseäni alkaa tympimään, kun adsl menee poikki lähes joka viikonloppu.
     
    Viimeksi muokattu: 03.06.2013
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Vantaa on melkoisen laaja alue ja kiinteiden laajakaistayhteyksien tarjonta vaihtelee suurestikin sen sisällä. Lisäksi asiaan vaikuttaa se, onko kyseessä kerrostalo vai omakotitalo. Pääoperaattorit tarjoavat netissä osoitekohtaisia tietoja niin valokuitu- kuin muidenkien yhteyksien saatavuudesta.
     
  4. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Missäpäin vantaata asut.

    Itse asun Havukoskella.

    Taloyhtiöön tulee Soneran ja Elisan valokuidut.
    Sekä kaapelin kautta DNA/Welho
     
    Viimeksi muokattu: 05.06.2013
  5. dingdong01

    dingdong01 Member

    Liittynyt:
    18.11.2012
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse asun vantaan hakkilassa. Olen kysynyt soneralta, dna:lta ja saunalahdelta, että onko tänne tulossa valokuitu/kaapeli, ja vastaus oli kaikilta, että valokuitua ei ole suunnitelmissa tänne rakentaa.
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vielä tuntuu Open Access -systeemissä olevan hiukan kehittelemistä. Tämä esimerkki kuvastaa juuri sitä kaikkein huonointa vaihtoehtoa. Tuossa aban esimerkissä voittaja on yksi operaattori, häviäjänä kaksi muuta operaattoria ja kuluttajat. Jos operaattorit pystyisivät yhteistyössä vetämään kuituja eri taloihin, siinä olisi aika lailla win-win-tilanne kaikille.
     

Jaa tämä sivu