1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Second Life ei toimi mokkulalla

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi JF954 08.04.2010.

  1. JF954

    JF954 Member

    Liittynyt:
    24.05.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kummallista kyllä, melkein kaikki muu toimii edes välttävästi. Bittorrentillakin tulee suhteellisen hyvää vauhtia tällä yhden megan Soneralla mutta SL ei vaan aukene millään - ei edes tekstiklinulla minkä pitäisi olla todella kevyt kaistan kannalta joten luulen että jokin joko blokkaa ko. palvelun tai sitten minun pitäisi sekoilla proxy-asetuksien kanssa.

    Ketään Porin seudulla jolla olisi jotain kokemusta asian laidalta tai edes jotain vinkkiä?
     
  2.  
  3. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Terveisiä vaan Porista myös:)

    Oletkohan tietoinen asiasta nimeltä PING? Ping, tarkoittaa sitä että kuinka nopeasti nettiyhteytesi ottaa kontaktin toiseen palvelimeen, eli netin vasteaikaa. Tässä tapauksessa koska kyseessä on mokkula, ping on todennäköisesti luokkaa 120-500ms, kun se kiinteällä netillä on luokkaa 20-80ms. Tästä johtuen mokkulalla voi harvoin pelata nettipelejä, tai olla palveluissa kuten Second Life. Jotkin pelit ja netti sovellukset kuitenkin toimivat isommillakin viiveillä joten osa voi toimia erittäinkin mainiosti.
    Suosittelen surffailemaan/pelailemaan öiseen aikaan jolloin mokkula/kännykkä liikennettä on mahdollisimman vähän.

    Siis itsekin mokkulan kanssa kulussa... (DNA Mokkula 1Mb)
     
  4. JF954

    JF954 Member

    Liittynyt:
    24.05.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla taas on Soneran mokkula.

    Kavereilla on toiminut mokkulalla SL vaikka pirun lagisena mutta mulla taas jumittaa kirjautumisvaiheessa eli en pääse sisään edes huonolla yhteydellä.

    Päädyin lopulta tilaamaan DNA:lta oikein kiinteän laajakaistan tänne, vaikka meneekin aikaisintaan ensi perjantaihin ennen kuin se edes tulee tänne...
     

Jaa tämä sivu