1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ruskea "tahra" näytön sisällä

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Luigi3 27.02.2014.

  1. Luigi3

    Luigi3 Member

    Liittynyt:
    07.03.2010
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lopettaessani jo muutaman tunnin kestäneen pelisession kuukauden vanhalla ASUS-kannettavallani poistuin huoneesta hetkeksi. Palatessani koneen näytössä odotti kuvassa näkyvä ruskea "tahra", joka vaikuttaa olevan näytön sisäpuolella. Koitin varmuuden vuoksi varovasti raaputta tahraa kynnellä ja pyyhkiä märällä paperilla, mutta ei auttanut.

    Olen kyllä purkanut läppäreitä ennenkin, mutta olen tällä hetkellä ulkomailla, joten en mieluusti alkaisi purkamaan ilman työvälineitä. Olisiko siis teillä jonkinlaisa konsteja tai ehdotuksia, mitä voisin koeilla ennen huoltoon viemistä?

    [​IMG]

    EDIT: Tahra oli kuin olikin oikeasti tahra. En tiedä mistä se siihen tuli, mutta voimakkaalla raaputuksella se lähti pois!
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2014
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Jepp, lieneekö kahvi- tai suklaatahra, tarttunut jonkun sormesta tjsp. Varsinkin mattapintaisella suojakalvolla varustetut nestekidenäytöt lähes kaikissa niitä sisältävissä laitteissa tuntuvat keräävän helposti kaikenlaista tahraa näytölle ja sormien kosketusten rasvatahratkin näkyvät aika selkeästi hajavalossa, vaikka eivät oikeasti käyttöä haittaisikaan. Yleensä nämä kyllä lähtevät paperilla kevyesti hankaamalla tai kostealla rätillä pois.

    Puhdistukseen käyttäisin korkeintaan nihkeänkosteaa rättiä (ei saa valua vettä tai jättää kosteaa kalvoa, koska sitten näyttöön jää ikävän näköiset kosteustahrat). Onhan tuota jonkinnäköistä puhdistussuihkettakin tiukemmille tahroille, mutta omaa kokemusta näistä ei minulla ole.
     

Jaa tämä sivu