Ongelmat läppärin wlanin ja netin jakamisen kanssa

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi maijja 29.05.2014.

  1. maijja

    maijja Newbie

    Liittynyt:
    29.05.2014
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi!

    Mun ongelma on seuraavanlainen: omistan 2 vuotta vanhan Hp Probook 4530s-läppärin. Viime aikoina on ilmennyt kuitenkin seuraavia ongelmia.
    Ensinnäkin, en pysty jakamaan puhelimeni (iphone 5) nettiä läppäriin, ja kyseinen ongelma oli myös vanhemman iphonen kanssa sama. Olen yrittänyt jakamista sekä Bluetoothilla että USB:n kautta, mutta ei onnistu. Toinen ongelma, samaan aiheeseen liittyen on se, että läppärini ei yhdistä minua kaikki WLAN/Wifi-verkkoihin. Esimerkiksi työpaikan Wifi toimii moitteettomasti, mutta opiskelunpaikan Wifi ei. Kone ikään kuin valikoi, ettö osa langattomista verkoista toimii ja osa ei, vaikka nämä kaikki todellisuudessa ovat ihan toimivia ja pitäisi myös tässä läppärissä toimia moittettomasti. Mistähän tämä voisi johtua? Käytössä on Nortonin virustorjunta.
     
  2.  
  3. Tumpelo666

    Tumpelo666 Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    1,265
    Kiitokset:
    21
    Pisteet:
    48
    Veikkaisin eri taajuuksia tai standardeja wlaneissa. Eli esim työpaikalla 2,4ghz verkko, kuin taas kotona ja luuri tunkee 5ghz verkkoa. Tai jotain tälläistä. Koitahan asennella WLANin ajurit uudelleen läppäriin ja tsekkaile asetuksia.
     

Jaa tämä sivu