1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Läppärin wlan yhteys ongelmia.

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi T_800 12.03.2014.

  1. T_800

    T_800 Member

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve

    Eli ongelmana on että läppäri ei anna yhdistää salattuun verkkoon tai edes melkein ylipäätänsä salattomaan verkkoon.

    Koneena on 17inch Acer V3-771-53218G75Makk Intel Core i5-3210M 8GB 750GB 17.3 Win8
    ja modemina on cisco model EPC38245.

    Koneessa on Qualcomm Atheros AR5BWB222 wireless network adapter

    Olen yrittänyt poistaa salanasuojauksen modeemista ei yhdistä silti.
    Olen yrittänyt ottaa kaikki mahdolliset suojaukset modeemista ei yhdistä silti.
    Olen myös koittanut säätää ipconfig/flush.
    Olen myös päivittänyt langattomat ohjaimet.
    Olen myös formatoinut koneen tämän takia.

    Kun yritän yhdistää lukee windowsissa seuraavasti: Tähän verkkoon ei voi muodostaa yhteyttä.

    Mutta kun koitin yhdistää koneen puhelimen suojattuun nettiin niin kone yhdisti mutta seuraavana päivänä sekään ei toiminu paitsi suojaamaton yhteys puhelimesta.

    Tällä hetkellä suojaamatonkaan yhteys puhelimenkaan ei mene läpi mutta jostain syystä kone yhdisti hetkellisesti Modeemiin.

    Näyttäisi siltä kun koitan yhdistää verkkkoon niin se poistaa wlankortin pois käytöstä.
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    On kyllä harvinaista mutta mahdollista, että se WLAN-kortti on mennyt rikki. Itselläni miniläppäristä hajosi WLAN-kortti vähän samaan tyyliin. Pätki välillä ja BIOS asetti sen jatkuvasti disabled tilaan. Ostin uuden ja sillä toimii täydellisesti. Selvitä onko kortti miniPCI, miniPCIe vai miniPCIe half-height. eBaystä löytyy halvalla noita, eivät maksa kun muutaman euron tai korkeintaankin kympin.

    [​IMG]
    Kuvassa järjestyksessä miniPCI, miniPCIe ja miniPCIe half-height
     
  4. Tumpelo666

    Tumpelo666 Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    1,265
    Kiitokset:
    21
    Pisteet:
    48
    Koneessa pitäisi olla vielä takuut. Hyödynnä mielummin sitä, ennen kuin lähet ostamaan uutta.
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuokin on vähän niin ja näin. Vaikka koneessa on takuu, niin valmistaja yleensä vaatii koko koneen lähettämistä huoltoon vaikka olisi kuinka pieni vika kyseessä. Huollossa taas voi ne omat tiedostot kadota jos siellä päätetään vetää Winkkari uusiksi tai jos kiintolevy vaihdetaan uuteen. Jos koneella on oikeasti käyttöä ja sitä voi käyttää verkkokaapelilla niin helpompi on vaan ostaa parin euron verkkokortti Kiinasta.

    Esim. Asuksen Zenbook läppäristä puuttui yksi ruuvi uutena koneen pohjasta niin halusivat koko koneen lähetettäväksi huoltoon. Pitkän puhelinkeskustelun jälkeen sain parin viikon päästä tuosta keskustelusta antistaattiseen pussiin pakatun koneen pohjasta puuttuvan ruuvin kirjeessä.

    Mikäli vika on siinä langattomassa verkossa, niin ei senkään "korjaus" kauheasti maksa. Halvimmat langattomat reitittimet saa Suomesta alkaen 13e toimitettuna:
    http://www.jimms.fi/listaa/1046/order/price
     
  6. T_800

    T_800 Member

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vastauksista.

    Minäkin epäilen että wlan kortti olisi rikki koska kaikkien korjaus toimintojen jälkeen en ole saannut sitä toimimaan.

    Enkä usko että läppärissäni ole enää takuuta kun tilasin tuon cdon.com 03.01.2013 kun siellä on yleensä vain vuoden takuita.

    Koitan purkaa ja selvittää mikä wlan kortti minulla on mahdollisesti.
     
  7. T_800

    T_800 Member

    Liittynyt:
    23.12.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma on ratkaistu jostain syystä wlan kortista oli toinen piuha irronut sen laitoin takaisin ja johan rupesi netti taas pelittämään oikein.

    Olin varmaan laittanut sen huonosti takaisin kiinni kun olin putsaillut pölyjä koneen sisältä pois.
     

Jaa tämä sivu