1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hp Mini 210-2202, kannattaako ostaa?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi pv_tyybbi 16.11.2011.

  1. pv_tyybbi

    pv_tyybbi Member

    Liittynyt:
    04.09.2011
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs minulla olisi mahdollisuus saada joulu lahjaksi alle 300? kone ja olen ajattellut haluavani netanttilasta hp mini 210-2202 koneen...

    Tekniset tiedot:
    Käyttöjärjestelmä: Aito Windows 7 Starter (32-bittinen)
    Prosessori: Intel Atom N550 (1,5 GHz, 512 Kt:n L2-välimuisti)
    Piirisarja: Intel NM10 ja ICH8m
    Keskusmuisti: 1 Gt DDR3
    Päivitysmahdollisuus: 2 Gt DDR3
    Kiintolevy: 250 Gt SATA, 7200 rpm
    Integroitu Web-kamera ja sisäinen digitaalimikrofoni (VGA)
    Tietoliikenne: 10/100 Ethernet, Wlan b/g/n, Bluetooth
    Monitoiminen digitaalikorttien lukija Secure Digital - ja MultiMedia-korteille
    Näyttö: 10,1" WSVGA LED HP BrightView Infinity -näyttö
    Resoluutio: 1024 x 600
    Näytönohjain: Intel Graphics Media Accelerator 3150
    Ääni: Dolby Advanced -äänentoisto
    Näppäimistö: 93% täysikokoinen näppäimistö, ClickPad, tuki monikosketukselle, virtapainike
    Liitännät: 3x USB 2.0, 1x VGA, 1x kuulokelähtö/mikrofonitulo-yhdistelmäliitin
    Virtalaitteet: 40W verkkolaite, Lithium-ion akku, 6 kennoa
    Ohjelmisto: HP QuickWeb, HP QuickSynch, HP CloudDrive (30 päivän kokeiluversio), HP Setup, HP Support Assistant, Cyberlink DVD -ohjelmisto, Arcsoft-web-kamera, Arcsoft Total Media Theatre, HP Games Console, HP Connection Manager, Windows Live -sovellukset, Microsoft Internet Explorer, Windows Live Messenger, Adobe Reader, Adobe Flash Player
    Mitat: 26,8 x 19,1 x 2,28 cm
    Paino: 2,54 kg

    tos ois vähä specsejä koneesta, varmaankin koneeseen tulee melkeen heti 500gb kovalevy ja 2 gt keskusmuistia... ei tulisi yhtään pelejä, mutta paljon elokuvia.

    et oisko millanen miniläppäri, kannattaako ostaa ja onko paljon tyyppivikoja?

    ehottakee toki muitaki koneita, mut tähän mennes on ollu meillä vaan 6 hp-merkkistä konetta 1-acer pöytäkone (syvältä!) ja 2-rakennettua konetta ja tullu todettua et hp:ssa om pysyttävä, mut jos löytyy joku hyvä ehotus niin en ehk ostakkaan hp:ta..
     
  2.  
  3. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Windows starter on aika köykänen käyttis ja näytön koko aika persauksista joten ottaisin asus x53u:n jota saa jopa 300:lla ja jossa toimii vanhemmat pelitkin.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Tämä nyt on vain henkilökohtainen mielipide mutta kyllä nuo mini-kannettavat on aika joutilaita vehkeitä. Tuohon 300? ei kovia tarvis lisää laittaa että saisit ihan "oikean" läppärin. Tietokoneita ostaessa kannattaa miettiä asiaa sijoittamisen kannalta, eli sellaset "toihan vaikuttaa kivalta" tai "kyllä tuo mulle just ja just riittää"- fiilikset nurkkaan.
     
  5. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Jos on mahdollista kannattaa ainakin testata millaista elokuva laatua ohjain jaksaa pyörittää.
    Nettiä varmaan pyörittää auttavalla tavalla, jos nettiyhteys on kohtuu nopea.
     
  6. pv_tyybbi

    pv_tyybbi Member

    Liittynyt:
    04.09.2011
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo no mä tota meinasin ostaa vaan matka kannettavaks ja ehkä joittenkin elokuvien katteluun.
     
  7. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Mutta joudut tihrustamaan pieneltä näytöltä, joten harkihe kolme kertaa ennenkun otat miniläppärin. Näppäimetkään eivät kaikille sovellu...15,6" on paljon miellyttävämi katsoa etenkin elokuvia, että saat puolen metrin päästä selvää tekstityksistä ja yksityiskohdista.
     
  8. Miika98

    Miika98 Guest

    Nuo miniläppärit eivät usein kannata.
     
  9. pv_tyybbi

    pv_tyybbi Member

    Liittynyt:
    04.09.2011
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo no katoin tota asusta, ja meinasin sanoo äitille et tilaa sittenki sen, niin arvatkaapas mikä oli vastaus? : ''sori mut mä aatteelin yllättää sinut la tilata sulle sen hp:n mistä sinä aikaisemmin mainitsit''

    joo no tää kone saapu ja minun mielestä ihan erinomainen miniläppäriks, sovellukset aukee riittävän nopeaan ja näppäimistö on kuin tehty minun kädelle, kiitos kuitenkin hyvästä ehdotukseta :)
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Asus 1215b on minun mielestäni paras alle 500 euron mini-läppäri! Siitä sentään löytyy 13 tuuman näyttö ja 4 GT keskusmuista sekä Windows 7 Home 64 bit käyttis, USB3 portti... Tällä ei nettisivut töki.... Suosittelen, jos joku oikeasti haluaa mini-läppärin!
     

Jaa tämä sivu