Kumpihan olisi parempi ratkaisu, hankkia yksi iso - korkeareoluutioinen (n. 2400x1600), vai kaksi pienempää (1900x1200) näyttöä? Suuri näyttö olisi kallis, mutta kompakti ratkaisu. Miten kahden näytön käytössä esim hiiren kursori käyttäytyy, siirtyykö esim. vasempaan näyttöön häiriöttä, kun siirtää kursorin oikeanpuoleisesa näytöstä ihan vasempaan reunaan? Ja voiko ikkunoita raahata näytöstä toiseen, ym??
Juu iso on parempi kunhan kone pyörittää jos pelailla meinaat. Ikkunat ja kaikki siirtyy ihan ongelmitta aivan kuin olisi vain yksi näyttö mutta hommaa yksi iso, kaikin puolin parempi.
Kahden näytön omistaja en näe että käyttö olis yhtään hankalaa itellä netti yhesssä ja pelit toisessa ruudussa yks iso ruutu ei toimi mun käytössä
Jos pelailla meinaat niin yks iso tai kolme pienempää, jos kortti tukee. Työpöytä käytössä ehkä rahtusen järkevämpää olisi kaksi ja kuvankäsittelyssä yksi. Näin minä tekisin
Kaksi erillistä on tosi kätevä joissain tilanteissa, mutta joskus taas hieman hankala. Paremmuus riippuu käytöstä ja käyttäjästä! Jos tekee työtä, jossa pitää samanaikaisesti nähdä kaksi eri asiaa tai näkymää, erilliset ruudut ovat kätevämpiä kuin ikkunoiden asettelu yhteen isoon ruutuun. Itse esim. suunnittelin piirilevyjä joskus niin, että toisessa ruudussa näkyi piirilevyn layout ja toisessa johdotus (skema). Tai tarvittaessa nettisivu tai datalehti toisessa ja komponenttieditori toisessa. Windows 7:ssa tai Vistassa en ole kahta näyttöä kokeillut, en tiedä kuinka niissä homma toimii. Kahden näytön väliin (=keskelle työpöytää) avautuvat varoitusikkunat olivat ainakin ärsyttäviä.