Minulla on vajaa vuoden vanha acer emachine tietokone. Tietokone on muuten todella hyvä... MUTTA. Näyttö sammuilee pelatessa jotain peliä. Melkein mitä vain esim: Amnesia , Minecraft , need for speed yms yms mutta GTA SA:ta tai Cs:ssää pelatessa näyttö kumminkaa ei sammu vaikka pelaisi koko päivän. Sammumisella tarkoitan että näyttö sammuu kaikki musiikit kuuluvat ja tietokone on pakko käynnistää uudelleen että se toimii. Olen katsonut speedfanilla ettei näyttö kuumene eikä tietokonekkaan kuumene juuri ollenkaa tässä koneessa on nvidian näytönohjain. Olen myös katsonut canyourunitistä että pystyn pelaamaan kyseisiä pelejä. Vika ei kumminkaan näytä olevan näytössä koska olen vaihtanut eri näytön ja silti sammuu .. AUTTAKAA JOKU JOKA OSAA TIETOKONEALAN JUTTUJA
Alkaa virtalähde varmaan vetämään viimesiään. Minkäslaisia lämpötiloja sulla siinä koneessa on prossu ja näyttis. Eikä tuohon CanYouRunIt juttuun kannata luottaa alkuunsakkaan.
Listaapa ne koneen osat. Omalle kohdalle sattui aikoinaan GT 8800, joka tilttasi rasituksessa ja heitti ruudun mustaksi. Kun pelin tai testisoftan keskeytti, niin näyttö palautui pian. Tuollaista vikaa voi testata jollain näyttistä rasittavalla testisoftalla, joka pyörii tietyn ajan tai sen saa pysäytettyä esim. yhdestä näppäimestä. Kokeile siis vaikka Furmarkia ja selvitä onko vika näyttiksessä. HWmonitor on mielestäni paljon Speedfania parempi softa lämpöjen vahtimiseen, joten kannattaa kokeilla sitäkin. Toisaalta vain tietyissä peleissä kaatuminen voisi viitata myös esim. ajurivikaan. Oletko päivittänyt ajureita ennen tai jälkeen tuon vian ilmenemisen? CanYouRunIt:sta olen täysin samaa mieltä leinmin kanssa.
Tietokone: Acer EMachines ET1358 Näytönohjain: NVIDIA GeForce 405 Suoritin: AMD Atholon(tm)x2 220 processor 2,80 GHZ Asennettu Muisti(RAM): 4,00 gt Järjestelmälaji: 64-bittinen käyttöjärjestelmä Windows sanoo näytönohjaimen päivitysten olevan ajan tasalla. Kone on putsattu pölystä ettei pitäisi tukossakaan olla. Miten nuo ajurit päivitetään? En usko että vika on näytössä koska on ollut sama juttu 2 eri näytössä. Katsoin HW Monitorilla ja muut lämmöt olivat alle 32 astetta paitsi näytönohjaimen joka on 58 astetta.
Onko noi lämmöt idle vai rasitus lämmöt ja ajurit pystyt päivittämään Nvidian sivuilta(www.nvidia.com)