1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

näyttö sammuilee

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi isted 07.08.2012.

1. isted

isted Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro, en oo ennen kirjotellu tälläsii keskusteluihi, oon vaan ettiny jos jollain olis sama ongelma ja sen mukaa korjaillu omaa.
    Mutta asiaan: ostin tietokoneen näytön(käytetyn), iskin kiinni ja toimi kunnolla. jätin tietokoneen päälle kun lähin pihalle, ja kun tulin takas nii näytönsäästäjä oli tietysti mennyt päälle. Noh liikutin hiirtä et näytönsäästäjä lähtis, mut mitään ei tapahtunu, näytös paloi vihree valo, ja tietokone oli päällä. no sammutin sitte näytön ja kuva näkyi sen jälkee 2-4s kun laitoin näytön takas päälle.. sammutin konee ja laitoin päälle, nii aluks näky sen 2-4s taas kuva, sitte rupes lataa sitä windows xp juttuu, nii seki näkyy vaa tosi vähä aikaa. ja kun menee työpöydälle käynnistyksen jälkee, nii näkyy tosiaan aina sen muutaman sekunnin.. koitin vanhaa näyttöö, ja kaikki toimii kunnolla, koitin myös uuden näytön kans toista näytönohjainta, mut sama ongelma.. välillä oon saanut toimimaa, ku oon noita näyttö asetuksia säädelly, mut sittekku alottanu pelaa nii ekaks sammu pelin jälkee, sitte kesken pelin sammu.

ja joo joitain koneen tietoja:
    suoritin: intel pentium 4 cpu 3.00GHz
    muisti: 1536MB RAM
    järjestelmän malli:hp workstation xw4100
    näytönohjain: RADEON 9600 PRO FAMILY

Kyselkää lisää tietoja jos tarvis, ois kiva jos joku osais auttaa rupee ittellä menee hermot tän kans:D

2.  
  3. jms1

jms1 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Jos kerran vanhalla näytöllä toimii normaalisti niin näyttäisi siltä että uusi/käytetty näyttö olisi viallinen jos mahdollista niin palautat sen sinne mistä ostit sen.

4. isted

isted Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mietin kans sitä, muttakun välillä pelaa moitteettomasti, esim kun säätelen asetuksia ykkös ja kakkos näytön välillä, niin välillä tää uus näyttö jää päälle, ja saa käytettyä ihan normaalisti, kunnes sammuu(vihreä valo jää palamaan).

5. isted

isted Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo, jms1 osuit oikeesee, kokeilin näyttöö toisee toimivaa koneesee nii sama ongelma. huomena käyn siel liikees mist hain to.

6. jms1

jms1 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Mielestäni nykyään näytöt ovat niin edullisia ettei käytetyn ostaminen ole oikein perusteltua.
    Ei tullut ilmi millaisestä näytöstä oli kyse, mutta olit käytetyn ostanut niin ilmeisesti sen pitäisi olla edullinen??
    Jimmsilta lähtisi aikas halvalla 22 tuuman perusnäyttö 2 vuoden takuulla:
    http://www.jimms.fi/tuote/X7237A

edit. typo

Viimeksi muokattu: 07.08.2012
  7. isted

isted Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo toi meni jo harkintaa toi näyttö minkä linkkasit, piti käytettynä hakee toi "uus" näyttö, ku rahatilanne vähä heikompi, mut toi sun linkkaama näyttö oli samaa hinta luokkaa. ja tosiaan tää näyttö oli tämmone ku : benq senseye+photo

Viimeksi muokattu: 08.08.2012
  8. lainen-suoma33

lainen-suoma33 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli ainakin ihan täynnä pölyä koko näyttö niin se alko sammuilee :/

9. Mazamaza

Mazamaza Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ilmeni tänään täysin sama ongelma kuin istedillä. Itse olin juuri asentanut käyttiksen uusiksi, joten ajattelin että näytön toimimattomuus johtuisi siitä, että jotain tärkeitä päivityksiä tms. puuttuisi. Mutta en saanut millään vikaa korjattua, joten liitin näytön läppäriini ja siinä sama homma eli sammuilu jatkui.

Johtopäätökseni on siis että vian täytyy olla näytössä. Näyttö on BenQ G2110W. Olen tsiigaillut muita keskusteluja ja ainakin parilla muulla on ollu samanlaisia ongelmia juuri BenQ -näyttöjen kanssa.

Auttoiko sinulla pölyn puhdistus vai menikö näyttö vaihtoon?

Jos joku muu on keksinyt keinon korjata tuo ilmennyt ongelma niin kertokaahan!

10. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sitten jos tuo näyttö "sammuu", mutta vihreä valo jää kuitenkin palamaan, niin katsokaapa taskulampulla näyttöä, että näkyykö kuva kuitenkin. Taitaa kaksi yleisintä vikaa lituskoissa olla lyyttien kuivumisesta johtuvat käynnistysongelmat/käynnistymättömyys ja taustavalo-ongelmat jotka taasen johtuvat taustavalon invertterin hajoamisesta.

EDIT: Molemmissa tapauksissa vaaditaan jonkinlaista osaamista juottamisesta ja tietämystä elektroniikan komponenteista, jos korjata mielii. Tuollaisia vikaantuneita näyttöjä kun tulee eteen, niin jos ette itse aio korjata, niin pistäkää jonkun foorumin lahjoitetaan -palstalle. Moni elektroniikkapuolen harrastaja kyllä hakee mielellään pois ja saa kenties korjattua itselleen kakkosnäytöksi tms.

Viimeksi muokattu: 23.09.2012

Jaa tämä sivu