Mulla on ACER AL1916 ja tää näyttö on ihan kokonaan punasävyinen, paitsi esim. no signal tekstit ja tuollaiset. Kun painaa auto configia se näyttää näytön oikean värin, mutta palaa takaisin samaan paskaan. Tämä kaikki alkoi kun painoin käynnistäessä auto config nappia.
Mulla oli sama ongelma ja syy oli ihan simppeli.. Johdossa oli ruuvi rikki ja sitä ei saanut kunnolla kiinni näyttikseen ja se oli hieman irrallaan ja ruutu täysin punasävyinen.. Paitsi tietysti ne näytän omat valikot jne.. Johtoo liikuttelemalla sain sen myös vihreeks tai siniseks tai normaaliks. Kato onko sulla sama ongelma Eli siis tarkista johto -ja liittimet
Voi olla että on menossa näytönohjain rikki. Tai sitten ehkä näytönohjaimen ajurit kusee. (Tekeekö tuota punaväriä ennen Windowsin boottiruutua esim. biosissa?) Itsellä joskus kun rukkasin ajureita, meni näyttö mustavalkoiseksi, eikä palautunut ennen ajurien uudelleenasennusta kunnolliseksi. Ja kuten derkation edellisessä viestissään totesi, on myös hyvinkin mahdollista että liittimet/johdot kusee.
Mulla on sama näyttö ja ongelma on samankaltainen. Kuva on vain ihan sinisävyinen. Auto conficilla näkyy värit oikein hetken, kuten myös näytön valikossa. Olen päivittänyt uudet ajurit, kuten myös vaihtanut vga-kaapelin. Sama ongelma toistuu myös, kun laitoin näytön kiinni läppäriini, joten vian täytyy olla näytössä. Kaapelin liitäntöjen heiluttelusta ei ole apuja. Ideoita? Edit: Tuntemattomia ovat tietokoneiden tiet. Olen käyttänyt näyttöä (vaikka siinä on ollut värivamma) lähinnä tekstin käsittelyssä ja viime viikolla värit palautuivat...