Olen tässä juuri uutta konetta kasannu ja windowsi 7 asentanu ja näyttö näytti kuvaa aivan normaalisti koko laajuudeltaan, mutta kunnes asensin näytönohjaimen HD 5770 uusimmat ajurit ATIN sivuilta nii kuva menee sellaiseksi että joka puoelta kuvaa jää noin pari senttiä pois, eli koko kuva ruutua ei tule hyödynnetyksi vaa se pienenee... Olen kytkenyt näytönohjaimen BENQ E2200HD näyttöön HDMI-kaapelilla. Oisko antaa apuja tai neuvoja missä vika?
Vika on luultavimmin asetuksissa kuin kummassakaan komponentissa. Mikä tekee asian mielenkiinoiseksi on että ainakin DVI-llä näytönohjain tunnistaa automaatisesti näytön ja sen rajat jolloin monesta näytöstä poistuu kuvan siirrot pois käytöstä, toisin kuin VGA-lla, jolla joutuu vielä näytön säätämään erikseen. HDMI-stä ei ole tietoa, mutta sinuna katsoisin ATIn catalyst control centeristä että näyttö on tunnistettu oikein oikea reso ja hertzi olisi valittuina. Edit: Kuvasta ei tule muuten yhtään parempaa käyttämällä HDMI-kaapelia! Eli jos mahdollista, niin DVI-kaapelia käyttämällä pääsisit ehkä helpommalla.
Jo elikkä vaihoin tuohon DVI kaapelin ja se ratkaisi ongelman, ei tainnu jokin vaa tykätä mun HDMI-kaapelista mutta hyvin pelittää DVI-kaapelilla =) PROBLEM SOLVED Kiitokset