Eli nyt on pari kuukautta tullut temppuiltua näytön kanssa joka kerta kun käynnistää tietokoneen... näytön kun painaa päälle niin näytön virtanappulassa oleva valo vain välkkyy tietyn väliajoin ja kuvaa ei tule näyttöön... Olen saanut näytön aina päälle eräällä kikalla eli näytön "source" nappulaa kun pitää pohjassa aina samaan aikaan kuin valo syttyy virtanappulaan niin näytön vasen yläkulmaan tulee ilmoitus "Analog" joka vaihtuu samantien "Digital" ja sitten ilmoitus katoaa ja kuvaa ei ole vieläkään näytössä... mutta kun tuon äsköisen toistaa noin 6 kertaa putkeen niin kuva tulla tupsahtaa näyttöön... Tämän jälkeen jos ja kun näytön sammuttaa napista ja menee pois koneelta, mutta palaa takaisin koneelle noin tunnin sisään niin koneen näyttö lähtee ihan normaalisti napista päälle... jos taas olet ylitunnin pois koneelta niin sama kikka käyttöön kun aiemmin selitin.. Eli olen itse alkanut epäilemään onko vika näytössä vai kenties näytönohjaimessa... molemmat ovat aika vanhoja jo.. Näyttö: Samsung SyncMaster 226BW Näytönohjain: Ati Radeon 5750 Formula Kiitoksia etukäteen kaikille auttajille!
Ensiksi tarkistaisin, että johdot ovat kunnossa. Parhaiten sen tarkistaa jos on käytettävissä eri johto. Jos välillä toimii, niin johtoja kannattaa epäillä ensin ja sitten kytkimiä.
Ei ole ainakaan piuhoissa vika, tarkistin... nyt päivä päivältä näyttää siltä että tarvii enemmän tehdä tuota "source" nappula temppua... eli mitäköhän epäillä seuraavaksi?
Onko näyttöä mahdollisuus kokeilla toisessa koneessa? Silloin selviää se että onko näyttö kunnossa vai ei.