1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dell u2312HM IPS vai Viewsonic V3D241WM TN näyttö

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Makezu32 18.11.2012.

  1. Makezu32

    Makezu32 Member

    Liittynyt:
    15.04.2012
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uuden näytön varmaan jouluksi hankkisin, ja nyt tarvisin jelppiä.

    Pelaan koneella esim. BF3, Skyrim, LoL jne.
    En katso koneella elokuvia tai säädä kuvien kanssa ja siksi 120Hz näyttö olisi varmaan jees.

    Dellistä olen kuullut paljon hyvää (ja jotain huonoa), mutta viewsonicista ainoastaan jotain englanninkielisiä arvosteluja kattellut jotka vaikuttavat ihan hyvältä. Haluaisin kuitenkin jotakin varmistusta tästä. Sitten kai tuo Dell jos on Viewsonic huono enkä kalliimpaa 120Hz näyttöä ottaisi.

    Saa myös ehdottaa jos nyt jotakin muita hyviä näyttöjä vielä olisikin.
     
  2.  
  3. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Dellihän ei ole 120Hz näyttö, sen varmaan tajusit jo? Itsellä on tuosta Dellistä tuuman isompi versio, joten haluaisin kuulla mitä huonoa olet kuullut siitä? Itse en keksi mitään moitteita ja näyttö ollut kohta vuoden ahkerassa pelikäytössä...
     
  4. Makezu32

    Makezu32 Member

    Liittynyt:
    15.04.2012
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä olen tajunnut. Hintaluokassa vaan olis kai paras kilpailija. Mutta huonoa on lähinnä kuullut näiltä TN-faneilta. Eli jos tietäisin että toi Viewsonic on hyvä niin ottaisin sen, mutta veikkaan että tän DELLin tuun hankkimaan. Ja tossa 24" on kuulemma vähän enemmän input lagia? Se kinnostaisi kyllä, mutta onko 1" 70e arvoista..
     
  5. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Input "lag" dellin 24" ja 23" näyttöjen välillä on sama eli 8 ms, mikäli tätä tarkoitit? Käsittääkseni sillä, onko näytön vasteaika 2 vai 8ms ei ole mitään merkitystä. Itse pelaan tuon 60Hz näytön ehdoilla (hyvillä grafiikoilla) eli FPS on jossain 50-80 välillä. En ole ikinä kokenut lagia ongelmaksi. Mielummin pelaan upealla resolla kuin lasken grafiikoita jotta saisin koneesta irti yli 100 FPS.. Tietysti jos on rahaa laittaa 1000e näytönohjaimiin niin pyörii se BF3:kin vaikka millä resolla ja ultralla ;)

    Kaikki on siis suhteellista, jos koneella vain pelataan, niin sitten ei tuo 1200p (16:10) reso hyödytä. Mutta... Itse teen myös paljon kouluhommia ja jonkun verran kuvankäsittelyä. Niin kyllä itse koen tämän 1920x1200 reson 70e arvoiseksi sijoitukseksi.

    Ps. Sori, meni vähän aiheesta ohi, mutta tulipahan sanottua... :)
     

Jaa tämä sivu