Mulla on BenQ GL2440 uusi näyttö ja HP Pavilion kone. Kaikenlaisia ongelmia tässä nyt on ollut, mitä ensinnäkin tarkoittaa joka käynnistyksen yhteydessä teksti Input: d-sub? Lisäksi joskus kone tilttailee niin pahasti että täytyy käynnistää uudelleen. Välillä näytönohjain lakkaa vastaamasta mutta palautuu takaisin. Onko tämä näyttö ja kone epäyhteensopiva? Olenko kenties liittänyt jollain tavalla väärin? Koitan selittää mahdollisimman tarkkaan miten olen tämän näytön liittänyt koneeseen. Näytön takana on d-sub, dvi-d sekä hdmi. Olen liittänyt sellaisen sinisen värisen pään (en tiedä sen nimeä) tuohon d-sub kohtaan ja siitä menee johto jonka toisessa päässä on samanlainen sininen palikka, sen olen liittänyt vaalean väriseen palikkaan (taitaa olla dvi sen vaalean nimi) ja sen vaalean palikan jossa on kiinni tuo sininen palikka niin olen liittänyt keskusyksikköön. Koitin tuota vaaleaa palikkaa kiinnittää näytön dvi-d kohtaan mutta se ei tunnu menevän siihen. Ja vaikka menisikin en pystyisi sitä sinistä palikkaa liittämään keskusyksikköön koska siellä ei ole sellaista paikkaa mihin se menisi. Kai tämä on oikein liitetty koska kuitenkin kone pelaa vaikka välillä ongelmia esiintyykin. Resoluutiota sekä virkistystaajuutta olen koittanut vaihtaa, ei hyödytä mitään. Moneen otteeseen ohjekirjan kanssa katsonut olenko liittäny kaiken oikein, mielestäni olen, en keksi mitään miten muulla tavalla liittää nämä toisiinsa. Eli, ongelmana siis.. Joka käynnistyksen yhteydessä näyttöön tulee teksti Input: d-sub, joskus tulee teksti Out of Range! ja joskus teksti No signal detected. Tuo input tulee joka kerralla. Näyttö kuitenkin aina on käynnistynyt noista teksteistä huolimatta. Jos en ole koneella vähään aikaan ja näyttö menee ns nukkumaan ja sitten kun pitkän ajan päästä koitan tulla tähän takaisin ja hiirellä heilutan niin joskus näyttö ei herää vaan tulee teksti No signal detected tai Out of range ja sitten täytyy kone käynnistää uudelleen. Neuvoja, ohjeita? Kone on noin viikon vanha eli melkein uusi. Ja ihan uutena ostettu.
Päivitystä olen kokeillut mutta tulee teksti Windowsin mukaan päivitys on ajantasalla. Ajurit? Miten sellaiset asennetaan ja mistä tietää täytyykö asentaa uudet?
Niin ja auttaisiko asiaa se jos hankkisi sellaisen dvi-d johdon että ei tarttisi tuota sinistä mötikkää erikseen liittää mihinkään.. Eli että se dvi johto menee koneesta näyttöön tuohon näytön dvi-d kohtaan ilman mitään erillisiä sinisiä mötiköitä.
Input: d-sub tarkoittaa, että signaali tulee d-subin eli VGA:n kautta. E: Out of range taisi noissa benquissa tarkoittaa, että resoluutiota ei tueta tai jotain vastaavaa. Ja sori tuplat.
Päivitä ajurit koneellesi näytönohjaimen Nvidia / Ati sivuilta. Uusimma sisään. vanhojen poistamiseen ja uusein asentamiseen on ainakin atin sivuilla videot. Tuo voisi auttaa ja aika varmastikin auttaa.
se sininen mötikkä on siis adapteri, ja kyllä sen kanssa pitäis toimia ihan hyvin. tietty voit ostaa DVI tai HDMI piuhan niin et tarvii enää adapteria. tunnistaako sun windowssi sen näytön? Vistassa voit tarkistaa homman vaikka klikkaamalla työpäydällä hiiren oikeaa --> personalize --> display settings. ja tuolla pitäis lukea sitten sun näytön nimi ja malli sekä taitaa näytönohjaimen mallikin näkyä. samoin voit vaihtaa resoluutuiota jne. ..ja viime hetken lisäys, vielä kun muistan. OHJEKIRJAa(voi olla paperinen, taikka olla samalla CD-levyllä kuin tarpeelliset softat) selaamalla taidetaan kertoa että sun pitää asentaa näytön mukana tullut CD-levy! luitko ohjekirjan ja törmäsitkö tuommoiseen kohtaan siellä? jos et lukenut, niin suosittelen tekemään niin ja asentamaan sen levyn niinkuin OHJEKIRJAssa kehoitetaan! ainakin omassa vanhassa Benqussa homma toimi cd:n jälkeen.. ilman sitä winukka ei tunnista näyttöä oikein, etkä saa kaikkia resoluutioita käyttöön.. ja toki uusimmat ajurit kannattaa muutenki asentaa. vaikka kone on uusi, niin ajurit voi olla vuodelta papu.