1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DNA Mokkula USB 309 ja NAT asetukset

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi weirdfell 08.06.2011.

  1. weirdfell

    weirdfell Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2004
    Viestejä:
    283
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa tuli kaupat tehtyä kyseiseen tikkuun. Muuten moitteen sijaa ei ole mutta BitComet alkoi herjaamaan kuunteluporttisi on estetty, tarkista palomuurisi ja NAT-reititin asetukset. Tässä kohtaa on aivan uusi asia minulle, miten tarkistan NAT asetuksia ja millä tavalla muutan jotakin että ei herjailisi ja vihreä valo tulisi takaisin. Olen aivan pihalla.

    Kiitän.
     
  2.  
  3. Theron

    Theron Member

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo. Minulla ehti olla mokkula 5 viikkoa. Otin 2 vuoden määräaikais sopimuksen.
    8.6 DNA laittoi meidät mokkulan käyttäjät palomuurin taakse.
    8.6 Minä myös irtisanoin mokkulan määräaikaisen sopimuksen.

    DNA sanoo: Tavoite on estää entistäkin tehokkaammin verkon ruuhkautumista.
    Käytäntö kuitenkin on että he vain rajottavat ihmisten internetin käyttöä. Ohjelmat joihin porttia ei pääse muuttamaan, on entistä kamaa.
    Onhan halvempaa vähentää verkon kuormitusta estämällä kansaa käyttämästä nettiä, kuin lisätä heidän laitteistonsa alimitoitettua kapasiteettia 3G verkossa.
    Jos kokeiluaika on vielä voimassa, käy äkkiä soittamaan ja sovi palautuksesta.
    Sonera tuskin kehtaa kusta silmään näin pahasti.
    Myös gateway pingit nyt 8.6 hyppää välillä useaksi sekunnin yli 2 sekunnin ja menettää paketteja.

    Luulin tämän olevan jokin pila, mutta ne tosissaan heitti meidät palomuurin taakse.
    No minä en moista sietänyt, sanoin irti.
    http://www.dna.fi/DNAOy/media/hairi...ikkuvaanlaajakaistaaninternetAPNmuutos86.aspx
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2011
  4. weirdfell

    weirdfell Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2004
    Viestejä:
    283
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, arvelinkin siinä olevan jotakin salaperäistä, no mokkula on nyt emännän käytössä ja kokeilin vain että miten sutii , itse odotan kiinteätä kaistaa DNA:lta, kun sekoilevat kanssani siitä että missä talossa asun muuton jälkeen, kaapeli vai antenni, no tiesinhän jo alussa ettei kaapelilaajakaistani enää wörki, mutta he eivät ymmärrä kun heillä lukee että kaapeliyhteys vaan kun ei ole ja sopimus tehtiin nimenomaan tähän uuteen osoitteeseen kaapelina ja he muka näkivät sieltä että yhteys toimii ?? huh mitä vääntöö, ja kaikenlisäksi olen tällä hetkellä " selvitystilassa toista vuorokautta kun he vääntävät kättä kuka on sekoillut, koska nyt roikkuu uuden uutukainen Cisco EPC-3825 aivan turhaan hyllyssäni.. Saapas nähdä..


    Jep tänään tuli sitten paketti. Emäntä ohimennen kaupungissa käydessään oman asian ohella ilmoitti että mites tämä kiinteän kaistan selvitytilanne sujuukaan. Dna myymälän miekkoinen tuumasi että mikäs, ja tiedot annettuaan emäntä todisti yhtä parhainta asiakaspalvelua. Myymälän mies soitti välittömästi asiasta "asiantuntijoille" jonne tiedusteli voimasanoin asiaan liittyvää viivyttelyä, ja moittien juuri sitä että asiakas odottaa odottaa odottaa , vaikka selkeästi on sanonut talouden olevan terrestiaaliin kytketty, ja sen he "asiantuntijatkin" olivat kerenneet muuttaa, ja haukkui sitten samalla sen, että nyt on selvitystilanne ohi, ja antoi paketin jolla saan kytkettyä tämän oman kaistani vihdoinkin käyttöön. Että opetuksena, kun yrität puhelimella melkein 2 viikkoo saada selvyyttä asiaan, ja aina kun kauhean odottelun jälkeen pääset yhteyteen, ja siellä vastaakin aivan eri henkilö joka marisee modeemin resetoinneista siitäkin huolimatta, että kaapeli/antenni tarve on ilmoitettu. LOPETA se ja marssi myymälään kertomaan huolesi, siellä tuntuu olevan homma hanskassa. Muuten olisin ootellu puhelinsoittoa toiset 2 V
     
    Viimeksi muokattu: 09.06.2011
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Mites tuo määräaikaisen sopimuksen irtisanominen onnistuu sillä perusteella, että sopimuksenvastainen liikenne estettiin? Ei mokkulaa ole tarkoitettu p2p-liikenteeseen ja se on sanottu kaikkien palveluntarjoajien sopimustekstissä.
     
  6. Theron

    Theron Member

    Liittynyt:
    18.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sanotaanko sopimuksessa ettei sitä saa käyttää p2p ohjelmiin ?
    Miksi sitten heillä on XL paketti, jonka hankin, jolla on rajaton UL/DL.
    Ehkä 50 gigaa kuussa ei riitä youtube videoitten katsomiseksi ?
    Vehkeen upload nopeus on nopeampi kuin 8/1 M adsl yhteys, joten kyllä se on tarkoitettu viihteen siirtoon.
    Jotkut ohjelmat ei suostu käynnistymään jos niille ei avaa porttia.
    Se että niihin ohjelmiin ei käy portit alle numeron 1024 ei ole ohjelmoijan vika, vaan ISP:n joka kolmantena mokkulan käyttövuonna estää tulevat yhteydet, sopimuksen vastaisesti.
    En nyt kyllä alkanut lukemaan sopimusta, mutta jos yhteydet on ollut tähän asti auki, ja olivat auki testijakson ajan, jolloin sopimuksen olisi saanut purkaa...
    On sen myös oltava purettavissa kun yhteys muutetaan sellaiseksi mitä se ei ollut kokeilujakson aikana.
    Ajattelet liian kapeasti.
    Nyt kun kone on muurin takana, sitä ei pysty enää etäkäyttämään.
    Kotikoneensa etäkäyttöä tuskin pistät torrent käyttö nimityksen taakse ?

    Sain alunperin nokian mokkulan yhteyteni mukana, se on HUONO !!!!
    Jos otat dna:lta yhteyden, pyydä Sierran mokkula. (No Henkilöt jotka lukee tämän menee Soneran asiakkaaksi).
    Sierran vehkeeseen saa SD muistikortin sisään.
    Lisäksi, sen mukana tulee automaattisesti lisä-antenni. Sillä on melkoinen vaikutus. Yhteys pykälät maksimiin, oo yea.
    Sen lisäksi sen Sierran saa yhdistämään automaattisesti wireless modessa sekä modeemi modessa.
    Dna:n asiakaspalvelu toki sanoi ettei sitä saa yhdistämään automaattisesti, mutta minä en olekkaan töissä dna:lla.
    Vihje: Luo uusi profiili: Sierra Wireless Watcher - ohjelmaan.
    Toinen vinkki. Watcher pakottaa tietyt TCP asetukset. Jos laitat automaattisen yhteyden käyttöön, Watcher ohjelmaa ei tarvi käynnistää, ja näin saat omat asetuksesi käyttöön.
    MTU tuntuisi olevan pakotettu 1440. Sen asetuksen täytyy olla välitysasemissa.
    Ajurin puskuriasetus silittää piikkejä.
    Mikään ei muuta sitä että dna:n 3g hspa+ on ylikuormitettu ja että päiväsaikaan lähetysnopeus on 150 kB/s ja yöllä 300 kB/s.
    Ihme ja kumma, tuo mulkutus laittaa kansa palomuurin taakse ei parantanut yhteysnopeuksia lainkaan.
    Pingplotter ohjelmalla näet milloin olet ylittänyt rajat.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2011
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DNA teki aivan oikean ratkaisun, turha siitä valittaa kun on itse ollut myötävaikuttamassa siihen että tuohon rajoitukseen on ollut pakko lähteä. Ei muuta kun hankkimaan oma jakamaton lankaliittymä jos on pakko imutella ja jaella toisen omaisuuttaa verkoissa pitkin päivää ja yötä kuormittamassa ennestään ruuhkaista matkapuhelinverkkoa. Että siitä vaan kaikki P2P käyttäjät irtisanomaan langatonta liittymäänne, minua asia ei sureta ollenkaan... =)
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2011
  8. peke99

    peke99 Member

    Liittynyt:
    06.10.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse otin 24kk mokkulan helmikuussa DNA:lta. Portit olivat silloin vielä auki.
    Itse en jaa p2p verkoissa tavaraa joten lähinnä ulkoa sisään päin tuleva liikenne on linux- ja pc-koneiden konffailua. Esim. useammalle kaverille ja vanhemmille olen laittanut etäyhteyden käyttöön, ettei joka pienen vaivan takia tarvitse lähtea ajelemaan kymmeniä kilometrejä.
    Nyt osalla ei enää etäyhteys pelaa, eikä toimi yhteys esim. omalle linux palvelimellekaan, jota tulee (tuli) käytettyä lähinnä ssh:n kautta.

    Luin nuo DNA:n sopimukset läpi tuolloin kun liittymän hommasin, kyllä sielä jotain luki tuosta rajoittamisesta ja siitä ettei ulkoapäin tulevat yhteydet saa olla muuta kuin _omaa käyttöä varten_.
    Saattaa vielä olla tallessakin tuon aikaiset sopimusehdot jollain koneella, pitänee lukaista uudestaan. Ymmärrän kyllä täysin p2p verkkojen rajoittamisen, tuskin teistä kukaan niitä linux distroja sieltä monella teralla latailee... mutta aika lujaa rankaistiin myös rehellisiä käyttäjiä.
     

Jaa tämä sivu