1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apua! Langattoman netin asennus?

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Aerated 23.03.2014.

  1. Aerated

    Aerated Member

    Liittynyt:
    15.09.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heips!

    Tarvitsisin kipeästi apua langattoman netin asennukseen, itse kun olen täysin toivoton näissä asioissa.

    Muutin siis juuri kerrostaloon ja täällä on seinässä semmoinen pömpeli, johon voi suoraan liittää nettikaapelin. Ostin Verkkokauppa.comista tuollaisen Netwjork WLAN-tukiaseman, jonka sitten iskin nettikaapelilla kiinni siihen edellämainittuun pömpeliin ja toisella kaapelilla koneeseen. Laitoin paketissa tulleen asennus-CD:n koneeseen, painoin Setup.exe ja valitsin "configure". Avautui uusi ruutu internetin kautta, ja piti valita "connection type" PPPoE tai DHCP (valitsin DHCP:n, koska se oli automaattisesti valittuna, eikä ole mitään hajua mitä kumpikaan nuista meinaa), sekä asettaa security key. Ja voilá, "Succesfully Configure!"...

    Vaan mitäs sitten? Olen epätoivon kyyneleet silmissä lueskellut tuota user manualia, mutta ei se paljoa auta, kun en ymmärrä mitään asian päälle. Netti kyllä toimii jos kaapelit ovat kiinni laitteissa, mutta miten sen saisi toimimaan ILMAN tuota kymmenmetristä kaapelia? Olen reitittimen omalta hallintosivustolta katsonut sen verran, että "Enable wireless function" on ruksattuna, mutta sen jälkeen loppuivat ideat.

    Ja mahdolliset ohjeet saa mielellään vääntää rautalangasta... :)
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Moni reitittimistä toimii suoraan ilman asennusta eli niistä pitää vain laittaa wlan suojaukset kuntoon sen hallintasivulta.
     
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Kuten Datanen jo sanoi, nuo purkit toimivat yleensä suoraan joko ilman verkon suojausta (salasanaa) tai oletussalasanalla, joka löytyy tukiaseman pohjasta ja/tai manuaalista.

    Tyhmä kysymys, mutta kai koneessa on wlan-vastaanotin? Näkyykö Netwjorkin langaton verkko käytettävissä olevissa verkoissa?
     
  5. Aerated

    Aerated Member

    Liittynyt:
    15.09.2010
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vau. Tajusin juuri että otin sen vastaanottimen irti muuton aikana ja se nököttää tuossa pöydällä nenäni edessä... Tämmöistä sitten tänään. Syytän unenpuutetta. Kiitos nyt kuitenkin... :) Eipä ole ihme että asennus tuntui niin vaikealta!
     

Jaa tämä sivu