1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

3D blueray leffat toimimaan tietokoneesta tv:lle

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jerp 11.09.2012.

  1. jerp

    jerp Member

    Liittynyt:
    14.03.2006
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten ja millä combolla saan näkymään tietokoneesta tv:lle kuvan 3D versiona. Telkku on samsungin 3d smart tv. Kuva on jotenkin epäselvä kun laitan telkkarista 3D moden päälle. Olen koittanut säätää eri asetuksia, mutta hermot menee seuraavaksi. MURR !
    Auttakaapas :)

    ja tietenkin tekstit olisi myös kiva saada..
     
    Viimeksi muokattu: 11.09.2012
  2.  
  3. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaisi varmaan alkuun selvittää lähdemateriaalin laadukkuus. Tuosta "tekstit olis kiva" voi päätellä että katselet piraattileffoja... En yllättyisi jos laatu on epäselvää. Eiköhän se siirto mene hdmi:llä aivan kuten 3D blueray soittimenkin tapauksessa.
     
  4. jerp

    jerp Member

    Liittynyt:
    14.03.2006
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähinnä blueray laatuisia leffoja tulee katsottua, silti kylläkään laadulla ei väliä kysymykseeni koska 3D toimii samalla periaatteella myös huonompi laatuisissa. Ei kuvan siirto ole ongelmana ja kyllä hdmi 1.4 kuvan tveelle siirtääkin. Tv tukee SBS tekniikkaa, joten lähdemateriaali myös tämä. Ongelmana on 3D epätarkkuus. Telkkarissa on rajalliset säädöt SBS perspektiivin säätämiseen enkä niillä asetuksilla saa 3D leffasta realistista perspektiiviä eli tarkkaa kuvaa. SBS kuvat pitäisi saada enemmän ns päällekkäin. Olen koittanut myös eri 3Dplayereillä mutta niissäkään ei ole tarvittavia säätöjä ollut. Jostain muistan lukeneeni että SBS 3D lähdevideo kannattaisi siirtää usb muistitikulle ja tökkästä telkkariin kiinni -> tv purkaa SBS kuvan oikeassa kuvasuhteessa..tiedä siitä sitten. Siksi täältä ajattelin kysästä koska itse en noista 3D jutuista oikein ymmärrä.
     

Jaa tämä sivu