Mistä saisi sisä/ulkokäyttöön kohtuuhintaisen videokameran? Myös muut merkit kelpaa ja kun olisi helppokäyttöinen. MAX hinta olisi 300e mitä suosittelette?
Itse ainakin suosittelisin mitä tahansa Canon Legria FS-sarjalaista. Nuo FS-sarjalaiset ovat kaikki periaatteessa lähes samoja kameroita, mutta niissä vaihtelee sisäisen muistin määrä ja se, kuinka uusia ovat. Näistä FS3-sarjalaisista puuttuu mikrofoniliitäntä, joka löytyy kumminkin FS100:sta ja FS2-sarjalaisista. FS100 on myös voittanut MB-lehden erään videokameravertailun. FS100:n myynti on kumminkin jo lopetettu. Nämähän kuvaavat sitten vain SD-kuvaa, mutta tuossa hintaluokassa et todellakaan saa kunnollista HD-videokameraa, jos sellaista olet etsimässä. Itsellä on kokemusta FS100:sta ja FS200:sta ja mielestäni nämä FS-sarjalaiset ovat ehkä parhaita videokameroita tässä hintaluokassa. Itse ostaisin tuohon hintaluokkaan melko varmasti FS200 ja siihen pari muistikorttia päälle. Jos kuitenkin sen HD-videokameran haluaa, niin sitten on pakko odottaa vähän aikaa, että rahat riittävät sellaiseen HD-videokameraan, johon ei pety saman tien. Eli tuohon hintaan et saa hyvää HD-videokameraa.
Samoilla linjoilla minäkin, Canonin FS200 tuohon hintaluokkaan, toimii sitten myös helpommin kohtuhintaisen tietokoneen kanssa, ei tarvitse olla uusin ja tehokkain kone joka taa HD-videokameran kanssa on lähes pakollinen ainakin AVCHD mallien kanssa. Suositeltavat HD-kamerat lähtevät siinä 500-600 eurosta ylöspäin...
Moi, minulla olisi myytävänä kerran käytetty Canon Legria FS200 videokamera. Ota yhteyttä jos et ole löytänyt kameraa vielä.