Morjensta ! 32 tuumaisen television olen ajatellut hankkia. Tarjontaa on kuitenkin niin runsaasti niin ajattelin kysyä täältä hieman vinkkiä. Alkuun muutama kysymys: -Onko 32 tuumaisessa televisiossa väliä onko se full hd vaiko hd ready? -Onko eri merkkien välillä suuria laatueroja? -Pystyykö fullhd televisioiden digivirittimillä vastaanottamaan hd-lähetyksiä? Telkkariin ajattelin sijoittaa noin 500-600e, saako tuolla hinnalla hyvälaatuisen vehkeen? Itse olen katsellut philipsin 32 tuumaista fullhd telkkua, onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Ja sitten Sonyn V5500 mallia olen myös miettinyt. Kävin liikkeessä katsomassa molempia malleja ja en itse huomannut kuvassa oikeastaan mitään eroa ja silti sony maksoi 150e enemmän. Myyjä sanoi että sony on huomattavasti laadukkaampi merkki mutta kannattaako siitä maksaa 150e? Jos teillä tulee mieleen joitakin muita malleja joita minun kannattaisi harkita niin olen älkää epäröikö kertoa ! Kiittelen jo etukäteen vastauksista =)
1. noin pienessä kuin 32" ei ole väliä onko full-hd tai hd-ready normaali telkku/blu-ray/dvd/konsolipeli käytössä , eli ei käytetä tietokoneen näyttönä 2. erittäin vaikea vastata tähän. kaikilla merkeillä vastustajansa / kannattajansa 3. jos televisiossa on HD-viritin niin pystyy silloin jos ei niin liitetään HDMI-liitiimeen ulkoinen HD-digiboxi niin taas näkyy tarkoitit varmaan kaapelilähetyksiä ? niin myyjien työ on myydä sinulle mahd. paljon tavaraa , siitä hän saa palkkansa keväällä kävin kasomassa montaa merkkiä , ja monesti myyjällä oli juuri kysymäni merkkinen televisio kotona ,,,, melko hupaisaa , mutta monet luottavat myyjien puheisiin , minä en sinunhan se ostopäätös pitää tehdä ja valitse se mikä parhaalta tuntuu silmään
Ei välttämättä jos HD-digiviritin on väärää mallia kuten nyt näyttää käyvän niille antenniverkon telkkareille joissa viritin om mpeg4-pohjainen. Mitään varmaa tietoa tuon virittimen toimivuudesta tulevaisuudessa ei ole olemassa vaikka telkkarimyyjät näitä ovat hehkuttaneet jo vuosia vaan nyt näyttää siltä että ne jotka ovat luulleet ostaneensa antenniverkon FullHD-telkkarin HD-virittimellä joutuvat kuitenkin sitten hankkimaan erillisen HD-digiboksin sitten jos ja kun lähetykset kuitenkin toteutetaan DVB-T2 standardin mukaisena kuten nyt viimeisten tietojen mukaan näyttäisi käyvän? http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=69429&page=19 Kaapeliverkossa mpeg2-virittimet näyttäisivät kuitenkin tämänhetkisen tiedon perusteella toimivan tulossa olevilla HD-lähetyksillä.