1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tarvitsen tietoa tv + viasat kulta

Viestiketju HD-kanavat -osiossa. Ketjun avasi Valii 08.01.2010.

1. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin elikkä olen tilannut iltapäivällä welhosta Viasat Kulta kanavapaketin sekä ostin HD-ready telkkuun kortinlukijan. Ja tässä yritän lisätä uutta kanavaa jonka avasin welhosta, telkus ei näy mitään, kun teen kanavahaun, ei löydy muuta ku ilmaiskanavat. Joten haluaisin tietää toimiiko nykyään Welhon kanavapaketit kaapeliverkostossa? ku mun telkku on antenniverkostossa... jos se johtuu siitä että televisioni on antenniverkostossa eikä tilattu kanavapaketit näy tai löydy kanavahaun kautta, niin haluaisin tietää ennen aamupäivää enneku ostan kaapeliverkosto digiboksin. Kiitos.

Ja muuten, löytyykö mistään kaupasta semmoista kaukosäädintä, joka ei ole niin huippu/kallis arvoisen, jolla pystyisi käyttää Panasonic HD-Ready telkkuun + Wbox HD DVR digiboksiin jonka aion hankkia viikonloppuna =) esim tämä säädin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13786&pic=1

Viimeksi muokattu: 08.01.2010
  2.  
  3. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Welho Tv on kaapeliverkossa toimiva palvelun tarjoaja.
    Toi Logitech 525 on ihan hyvä yleiskaukosäädin.

4. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    en minä ihan tiennyt, eli lähen täst hankkii humax wbox hd welhosta

5. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    WTF!!.. Etkö juuri sanonut että sulla on antenniverkko?

6. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siis mun telkun digiviritin on antennitalouksiin tehty. Hankinko kokonaan uuden telkun joka toimii kaapelitalouksissa tai mitä? viisaat kertokaas mitä mun pitäis hankkia tai tehdä jotta saisin kattoo viasat kanavat???

Viimeksi muokattu: 09.01.2010
  7. FZane

FZane Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kaapeliverkon digiboksi kortinlukijalla.

8. HardPora

HardPora Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuleehan sinulla nyt kaapeli-TV siihen taloon missä asut? Eli siis joko taloyhtiösi mainostaa että tässä talossa toimii DVB-C digiboksit tai tiedät sen itse? Jos asut omakotitalossa, kysy onko iskäs sijoittanut muutaman tonnin kaapeliin vai onko harava katolla...

Miks tää haiskahtaa Trollilta.

9. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Älä nyt osta mitään,kunnen olet varmistanut,mikä TV järjestelmä asunnossasi on.
    Kirjoituksesi mukaan olis antennitalous.

Kaapeli = DVB-C
    Antenni = DVB-T
    Satelliitti = DVB-S

Jos on kaapeli,niin varmista palveluntarjoaja.Welho.Sonera.Elisa.
    Welho toimii toistaiseksi ainoastaan pääkaupunkiseudulla.Helsinki.Vantaa.Espoo.Kauniainen.

Jos tallentavan digiboxin ostat,niin se maksukortti laitetaan sinne boxin kortinlukijaan,ei televisioon.

10. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En asu omakotitalossa ja tässä talossa on antenni ja kaapeli eli molemmat. Mun televisioni digiviritin on dvb-t ja kun ostin conax kortinlukijan telkkuun, viasat kanavat ei näkynyt tai löytynyt kanavahaun kautta. Luki vain että pääsy evättyyn. Eli mä hankin dvb-c digiboksin "kaapeli". Olen tarkistanut Welhosta että tämä talo on welhon kaapeliverkon alueella.

Muuten tv on hd-ready ja minulla on pari hd kanavia, niin näkyykö kummiski hd kanavat digiboksin kautta hd laatuisena?

11. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Jos sun telkku on dvb-t, sulla EI OLE yhtään HD-kanavaa! Myöskään "tavallisella" kaapeliverkon boksilla et niitä näkyviim saa.

12. FZane

FZane Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ...eli siis sinun on ostettava kaapeliverkon HD-digiboksi, sitten saat kanavat näkymään HD:na TV:stä.

13. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok. mutta en löytänyt hd-tasoista digiboksia, luin yhdessä sivustolla että hd-tasoista digiboksia on vain operaattoreilla esim welholla. olen just etsimässä hd-digiboksia joka olisi myynissä googles vain hd-tasoista ilman tallentimia. Tietäisikö joku teistä semmoista? ellei ole joudun ostaa kokonaan uuden telkun.

edit: löysin täs yks hd digiboksi. mut vitsi ku se on kallis... olisiko tämä? http://www.elektroni.fi/?product=13399

Viimeksi muokattu: 10.01.2010
  14. vinikka

vinikka Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Miten niin kallis? Etippä kunnolista HD boxsia satelliittipuolelle niin saa ainaki 300-400 eukkii lisätä tuohon hintaan. :D

Viimeksi muokattu: 10.01.2010
  15. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No mun mielestä se on kallis :p esim normaali digiboksi maksaa 60-70e mut hd-digiboksi 200-400 :D tietenkin satelliitti boksi on kalliimpi ku muut boksit :) Mutta jos esim tämä digiboksi Topfield TF500PVRC siinä on HDMI, tukeeko se hd kanavia?

Viimeksi muokattu: 11.01.2010
  16. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
  17. Valii

Valii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet: