1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tv digiviritin tietskkaan

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi kale22 22.11.2013.

  1. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietsikka win 7, 4-core i7 intel.

    etsin tv-digiviritintä.

    mitä suosittelette?
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Halvinta mahdollista. Niillä ei pahemmin eroja ole keskenään. Lisää saat euroja kulumaan kun hankit tuplavirittimellä tai DVB-x2 -virittimellä varustetun mallin.

    E: Varmista vaan että löytyy ajurit. Hauppaugen laitokset tuntuvat toimivan kaikissa käyttöjärjestelmissä. Suomessa ei ole kovin kaksista tarjontaa noista laitteista. Kannattaa käydä vaikka Amazon.co.uk katselemassa virittimiä.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2013
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Olen tehnyt saman havainnon, mitä xbkrypt0n mainitsi, BDA-ajurilla toimivalla USB- tai PCI-laitteella ei ole kovin paljon merkitystä, minkä merkkisiä ne ovat, suosittelen halvimmasta päästä.

    Sitä vastoin katseluohjelman merkitys korostuu, että ohjelman kaikki toiminnot mm. tallennus, tekstitys, useamman kanavan samanaikainen tallennus ym., toimivat moitteetta. Yleensä laitteiden mukana tulevat ohjelmat ovat erilaisia kompromisseja, joiden toiminta on kyseenalaista.

    Itse olen kokeillut lähes 10:tä eri laitetta ja niiden toiminnassa en ole havainnut käytännössä mitään eroa. Omalla kokemuksellani DVBViewer Pro katseluohjelma on toiminut erittäin luotettavasti kaikilla noilla kokeilemillani laitteilla.

    Useamman virittimen laitteen saa toimimaan hankkimalla 2-3kpl 20-30€:n hintaista USB-tikkua, jolloin kokonaishinta jää edullisemmaksi, mitä nuo useamman virittimen laitteet maksavat.

    Omalla koneellani useamman virittimen toiminta on koottu 2:lla DVB-C virittimellä ja 3:lla erimekkisellä DVB-T virittimellä samanaikaisesti. Katseluohjelma on mainitsemani DVBViewer Pro. Samanaikainen tallennus kaapeli- ja antenniverkosta toimii tekstityksineen.

    Selvennykseksi:
    DVB-T = Harava-antenniviritin.
    DVB-C = Kaapeliviritin.
     
  5. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitokset,

    no, mitä dvb-t virittimiä oletkäyttänyt, mistä hankit.

    itse olen käyttänyt dvb-vieweriä vain toisen koneen sateliittiohjelmien vastaaanotossa. Samako toimii myös t-tyypissä?
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Tämän hetkiset DVB-T virittimeni ovat:
    Hauppauge WinTV-NOVA-T-1100
    Hauppauge WinTV-NOVA-T Stick http://www.jimms.fi/tuote/HAU-294
    TwinhanDTV Ter-CI Bulk (3030 Mantis) + Conax
    Laitoin tuohon yhteen linkin, muut ovat jo sen verran vanhoja, että niitä saattaa löytää ainoastaan käytettynä.

    Mahdollisesti tuo sinun DVBViever versio on ilmainen Technisat-versio, joka ei toimi tietääkseni DVB-T laitteilla.
    DVBViewer Pro sen sijaan toimii kaikilla laitteilla (DVB-T, DVB-C ja DVB-S laitteilla)
    http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering

    Ulkolaisista verkkokaupoista noita USB DVB-T virittimiä löytyy varmaan huomattavasti halvemmalla hinnalla.
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,517
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Maksullista HD:ta lienee sitten mahdotonta saada näkösälle CI+salausvaatimusten takia....
    Eli YLEHD näkyy ja varauksin 3 ja 4 -HD näkynevät...
    Tietävämmät korjatkoot...

    T: Vesku
     
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Todella noin on, DVB-T2 virittimen hyöty toistaiseksi antenniverkossa on olematon, jota vähentää vielä heikosti löytyvät linkitettävät CI+ kortinlukijat.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2013
  9. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    kiitosta taas, ostin h-paugen amazon.de:stä,

    muistelen että mulla on dvb-pro, koska käytin stä satelliitti pci-kortin kans.

    Siitä sinulle uusi kysymys, vaikka olenkin väärällä foorummilla:

    Technisatin pci-kortti ei rupee enää pelaamaan, ajurien päivityksestä huolimatta ja olen heittänyt jo tiedustelun satelliittiosastolle, mutta ei viel yhtään vastausta.Satelliittijuttu on jo yli 10 vuotta vanha siltä ajalta kun ostin laajakaistanetin keskieurooppasta sateliitin kautta ja samalla katselin astra ja hotbird kanavia.
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
  11. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitosta,

    sain linkistäsi ajurin vanhaan sky star korttiin, mutta jostain kumman syystä kanavat ei aukee. Viewerin ikkunaan kyllä tulee valitun aseman nimi mutta ei mitään muuta. laitehallinta tunnistaa kortin ilman ongelmaa ja kaapeli on ehyt koska toimii telkassakin.

    itse asiassa niinku toisella foorumilla kysyin, etsin uutta ratkaisua, kai nykyisin usb-liitttävää. Ei mitä suosittelette satelliittiin?
     
  12. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Pari asiaa tulee mieleen tuosta jos ei näytä kuvaa.
    Vaikka se näkyy laitehallinnassa, se ei välttämättä merkitse, että ohjelma sen tunnistaa.
    Tarviiko sinun tuossa DVBViwer versiossa suorittaa ohjelmasta käsin ensin laitehaku, jotta katseluohjelma tunnistaa ko. ajurin ja kortin.
    Teitkö kanavahaun?
    Entä tuo koko ohjelman päivitys antamastani linkistä?

    Jos olet asentanut käyttöjärjestelmän uudelleen, saattaa ongelmana olla puuttuvat codekit.
    Satelliittilaitteista minulla ei ole kokemuksia, joten vaikeaa suositella mitään.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2013

Jaa tämä sivu