1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tallennusten koko paisunut 2x tai 3x?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi timppu 24.12.2012.

  1. timppu

    timppu Member

    Liittynyt:
    24.12.2012
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on wanha Topfield TF5100 PVRc digiboksi mitä edelleen käytän. Viime aikoina olen pannut merkille että monet tallennukset vievät yllättäen moninkertaisesti enemmän tilaa kuin mihin olen ennen tottunut. En tiedä onko sillä merkitystä, mutta olen huomannut tämän nyt kun Topfieldin kiintolevy(t) ovat melkein täynnä. Normaali kahden tunnin elokuva vie nyt monesti, ei tosin aina, 7 gigatavua. Odottaisin vanhastaan jotain 2-3 gigatavua kooksi.

    Ajattelin ensin kyseessä olevan jokin vika nykyisen levyn tiedostojärjestelmässä (500Gt PATA), joten otin sen ulos siirtääkseni koko sisällön PC:lleni, formatoidakseni sen kokonaan (Topfield formaattiin) ja kopioidakseni kamat takaisin.

    Täksi aikaa laitoin tilalle toisen aiemmin käyttämäni Topfield-levyn (400GT PATA), mutta sama ilmenee sillä. Esimerkiksi, aloin eilen tallentaa sille ilmaiselta Fox TV:ltä The Walking Dead maratonin loppuosaa mitä en jaksanut katsoa loppuun, vajaa neljä tuntia tallennettavaa. Luulin tilaa olevan enemmän kuin tarpeeksi.

    Aamulla tarkistin, tallennus oli keskeytynyt koska tila loppui. The Walking Dead tallennuksen kesto on 2h 47min, ja koko 10913 MB. Ei ihan mihin olen vanhastaan tottunut...

    Joten mistä on kyse? Onko molempien levyjen tiedostojärjestelmässä jotain vikaa, onko wanha digiboksi hajoamassa eikä pakkaa enää, vai onko monien kanavien (SD)-lähetysten koko yllättäen moninkertaistunut? Voisin kuvitella tällaisia kokoja jos kyseessä olisi HDTV-lähetykset... ehkä ne ovatkin?

    Voinko PC:llä jollain ohjelmalla tarkistaa mitä nämä isokokoiset tallennukset ovat syöneet, esim. onko niissä HD-datat mukana tms. joka selittäisi suuren koon?
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2012
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,520
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    TSDoctor on tuohon hommaan tarkoitettu...
    Ei tosin ole ilmainen...

    T: Vesku
     
  4. timppu

    timppu Member

    Liittynyt:
    24.12.2012
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse itselleni vastaten: nyt kun asiaa tarkemmin tarkastelin, kaikki ylipaisuneet tallennustiedostot ovat tosiaankin ilmaiselta FOX-kanavalta. Eli onko heidän lähetyksissään jotain turhaa höttöä joka tallentuu mukana?

    Pitääpä tulevaisuudessa muistaa varata 2-3 kertaa enemmän tilaa, jos aion tallentaa jotain FOX-kanavalta. Tosin vielä kiinnostaisi tietää, miksi ne ovat niin suuria.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2012
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    esim. ProjectX:llä, tsMuxeR:illa tai Mediainfo:lla voi kurkkia mitä kaikkea TS-streamin sisältä löytyy.
     

Jaa tämä sivu