1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung UE40ES5505 kokemukset?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi enska79 09.01.2013.

  1. enska79

    enska79 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2006
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei

    Olisi itsellä aika päivittää tv ajantasalle ja kyselisin kokemuksia tuosta otsikon tv:stä?

    TM testissä kyseinen tv sai 8.4 pistettä 17/2012 numerossa. Jaettu 2 sija.

    Testissä mainittiin että kuvan värinsäädöt on huonot ja kuvan keltaisuus on ns ominaisuus.

    Onko häiritsevää jne.

    Kaikki kokemukset kyseisestä tv:stä tervetulleita.
     
  2.  
  3. teppoyl

    teppoyl Member

    Liittynyt:
    13.07.2008
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselleni menin ostamaan samanlaisen telkkarin ja vielä ainakaan en keksi mitään pahaa sanottavaa kyseisestä laitteesta. Hintaisekseen (n.500€) on minun mielestä ainaki ostamisen arvoinen. Tosin rahalla saa vielä parempaa kuvaa ja ominaisuuksia, mutta tämä telkkari on kyllä minun mielestä hyvä verrattuna vanhaan 5v vanhaan 1300€ tv:seen. Mitään enempää en kaipaa, tällä pärjää hyvin. PS3 pelejä olen pelannut ja leffoja katellut, eikä mitään nykimisä tai kuvan puuroutumista ole tapahtunut, selkeä hyvä kuva minun silmissä. En tiedä sitten mitä vikoja hifistelijät löytävät, mutta minä en mitään, parempi varmaan ostaa uudet rillit jos tulee paljonkin eriäviä käyttökokemuksia.

    + terävä kuva
    + hinta
    + ominaisuudet ja liitäntä mahdollisuudet
    + nopeasti toimivat valikot (vanha samsung siltä osin oli kaamea, selvä parannus)
    + ei vie paljon tilaa (pieni, litteä ja kevyt)

    - tuumakoko hiukan harmittaa 42" tai 43" olisi ollut täydellinen koko

    Muuta en sitten keksikkään.
    Toivottavasti auttaa tekemään päätöstä tv:n ostosta. Itse liputan kyllä tämän puolesta.
     
  4. enska79

    enska79 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2006
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli sitten ostettua tarjouksesta tuo Samsung UE40ES5505.

    Täytyy näin 2 viikon kokemuksen perusteella kyllä todeta että tyytyväinen hankintaani olen ollut.

    Laitteessa monipuoliset säätö mahdollisuudet, hyvä liitännät.
    Lisäksi tuo smart-tv ominaisuus on toimiva/kätevä ominaisuus.
    Liitin laitteeseen langattoman hiiren jolla netin selailu hiukan miellyttävämpää.
    Oikeastaan ainut miinus tulee laitteen oman nettiselaimen hitaudesta.

    Mielestäni hyvä laite omassa hintaluokassaan(n.500e).
     
  5. kozzu

    kozzu Member

    Liittynyt:
    15.09.2012
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meikäläisellä kyseinen laite kyykkäsi 6kk käytön jälkeen. Eli muuten toimii ok, mutta kun lyö nettiin kaapelilla kiinni niin alkaa boottaamaan itseään uudelleen ja uudelleen 20 sekunnin välein. Netti irti ja boottaaminen loppuu.

    Lähti vehje takuuhuoltoon, saa nähdä mitä sanovat. Päivityksellä ei lähtenyt kuntoon.
    Sanoivat huollossa, että ensimmäinen joka tulee huoltoon kyseisestä ongelmasta joten tuskin kovin yleistä.

    Verkkokauppa noin 590e (kyseinen malli UE40ES5500WXXH, sama malli mutta ei ole tarkoitettu pohjoismaihin tms.)
     
  6. enska79

    enska79 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2006
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laite ollut nyt vajaan vuoden käytössä ja seuraavanlaista ohjelmaa ollut. Ensin hävisi smart tv ominaisuuksista yle areenan katselu mahdollisuus, siis samsung päivitti jotain ja enään ei yle areena toimi laitteen selaimella(tämä vaikutti ostopäätökseeni ja nyt se ominaisuus vaan otettiin pois,prkl!). Sitten 6kk kohdalla näyttöön tuli sininen raita ja korjaaja tuli kotiini ja vaihto uuden näyttöpaneelin takuuseen. Jotenkin on jäänyt sellanen maku tosta kuviosta että oli viimenen samsung smart tv mikä tähän talouteen tulee. Nythän uusissa samsung töllöissä mainitaan jo että smart tv 2.0, tämäkin kielii siitä että tuo ensimmäisen sukupolven samsung smart tv ei toimi kunnolla. Mielestäni on täysin turhaa maksaa/olettaa smart tv korvaavan tietokoneen olohuoneessa(nettiselailussa), hidas ja bugeja täynnä. Plussaa laitteelle voi antaa siitä että siinä on äänen ulostulo jolla kätevä jakaa ääni kotiteatterivahvistimelle ja toinen hyvä ominaisuus on ubs kautta toistettavien tiedostojen mahdollisuus. Laite siis suht ok mutta ei sen smart tv ominaisuudet.
     

Jaa tämä sivu