1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips 47PFL4606H vs LG 47" 3D LCD-TV 47LK950N

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi m4gg0t 09.11.2011.

  1. m4gg0t

    m4gg0t Member

    Liittynyt:
    24.01.2008
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen hankkimassa gigantista uutta töllöä. Silmääni osui kaksi eri 47 tuumaista mallia jotka sopivat budjettiini, Philips 47PFL4606H sekä LG 47" 3D LCD-TV 47LK950N. Philipsi maksaa 100 e vähemmän, mutta LGn laite tukee 3Dtä, hyödyntää LED-tekniikkaa, parempi kontrasti (150000:1) ja optinen äänilähtö. Pitäisikö investoida tuo 100e enemmän mielestänne? Saako sillä rahalle vastinetta? Miksi muuten ilmoittavat Philipsin sivuilla kontrastiksi 100000:1 ja gigantin sivuilla 50000:1? Onko tästä kahta eri mallia kenties?

    En teknisesti osaa sanoa kumpi olisi parempi koska LG:n mallia ei ole kuin Lappeenrannan myymälässä enkä sitä sinne asti lähde katsomaan.

    Tässä vielä linkit tuotteisiin:
    http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/47PFL4606H/philips-47-lcd-tv-pfl4606h
    http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/47LK950N/lg-47-3d-lcd-tv-47lk950n

    Kiitos vastauksista!
     
    Viimeksi muokattu: 09.11.2011
  2.  
  3. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä tilasin eilen Markantalosta tuon Philipsin, kun sai 20% alennuksella. Harmittavan vähän löytyi arvosteluja noista Philipsin vuoden 2011 4000-seriestä.

    Vasta tilattuani löysin tämän erittäin huolestuttavan viestiketjun. Lyhyesti sanottuna, television tapaa korostaa terävyyttä ei saa säädettyä riittävästi pois ja lopputuloksena on surkea kuva. Lisätietoa ja demonstraatiokuvat tuolla:

    Sama ongelma on ilmeisesti uudemassakin firmwarella, joten tätä ei ole ainakaan vielä korjattu (ketjun aloittajan mukaan kyseessä on ohjelmallinen bugi.)

    Jossain oli yksittäisiä raportteja myös turhan suuresta input lagista pelaamiseen. Jos ei ole hjyvä niin sitten kiikutan giganttiin palautukseen.

    Kertokaapa kokemuksia tuosta Philipsistä!
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2011
  4. j00se

    j00se Member

    Liittynyt:
    16.11.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä pitää paikkaansa. Kuvaa terävöitetään ihan liikaa jopa minimi asetuksilla. Tuolla yo. linkitetyssä ketjussa on hyvät kuvat aiheesta.

    Uusin päivitys (14.11. julkaistu v2.16) toi korjausta tähän. Tosin olen pitänyt itse pelatessa PC-tilaa päällä (tuon terävöinti ongelman vuoksi), jolloin lagi ei ole ollut ongelma aikaisemminkaan.
     
    Viimeksi muokattu: 16.11.2011
  5. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään telkku tuli. Pitaapaa kokeilla uutta fw:ta kun ehtii! Release notes lupaa lägin vähenemistä: http://58pfl9955.wordpress.com/2011/11/14/philips-neue-firmware-fr-4606er-serie-version-2-16/
     
  6. ana10

    ana10 Member

    Liittynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miltä kuvanlaatu vaikuttaa näin yleisesti? Itselle tulossa sama telkku huomenna.
     
  7. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole mikään hardcore hifisti, mutta mielestäni kuva on hyvä. Edellinen tosin oli putkitöllö. Lähinnä tavallista SD signaalia tähän mennessä katseltu, eikä tuo raportoitu yliterävyys ole tässä häirinnyt. Xboxin kuva tietty jees, lagista en ole oikein muodostanut vielä näkemystä, varmaan pitää ihan mitata tota reaktioajan viivettä verrattuna CRT:n.
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2011
  8. ana10

    ana10 Member

    Liittynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, televisiossa on nyt itsekin koettuna ihan hyvä kuvanlaatu sinänsä. Ongelma on sen sijaan, kun katsoo tietokoneen kautta hdmi kaapelin kautta kytkettynä vaikka yle areenasta jääkiekkoa tai vastaavaa liikkuvaa kuvaa, niin kuva televisiossa on melko suttuinen. Hdmi kaapeli on tosin halvin mahdollinen, joten onkohan vika siinä vai voiko asiaa kenties muuttaa tv:n asetuksista?
     
  9. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikö se Areenan kuvanlaatu ole kuitenkin lähtökohtaisesti aika heikko ja tämä nousee esille erityisesti isolla ruudulla?

    Minusta television kuvanlaatu on kyllä hyvä, yksi DVD leffa katsottuna ja siinä ei ainakaan ongelmia (no ehkä mustissa kohdissa taustavalo ei ihan tasainen). HD tasoinen matsku xboxilta toistettuna näyttää myös hyvältä. USB:n kautta toistettuna Avatar HD:nä näytti kuitenkin "saippuaoopperalta" (johtuukohan tiedoston pakkauksesta, vai eikö näyttöasetuksia saa säätää usb:ltä toistettaessa?).

    Itseäni mietityttää Philips 4606:n mahdollinen "input lag", eli viive pelaamiskäytössä. Mittasin scart sisääntulolla (tosin kuka sitä käyttäisikään) niin lagi on putkitelevisioon verrattuna lähes 100ms! Esimerkiksi PS2:lle tämä olisi aivan turha televisio koska siitä ei tuon parempaa signaalia saisi sisään. Mutta lagi on iso tässä ainakin sen takia koska tietokone käsittelee sitä scart signaalia. En saa natiivia resoluutiota ajettua läppäristä tms. tuolle.

    Olen nyt kokeillut konsolia VGA:n ja HDMI:n kautta ja koittanut ottaa kaikki efektit pois (ei skaalausta, ei mitään smart asetuksia, pixel hd:ta, ja pc-tila päällä jne), sekä asettaa Xboxista 1080p outputin päälle. Lopullinen tuomio on vielä antamatta, lähteekö palautukseen vai jääkö käyttöön. Kyllähän tuo asetusten säätö vaikuttaa asiaan, mutten ole varma jääkö sitä viivettä sinne kuitenkin liikaa. (uusin firmware on päivitetty)

    Tässä parhaat vertailut mitä olen nähnyt input lageista (käännettynä):

    Vuoden 2011 malleja


    Vuoden 2010 malleja

    (Tässähän on tuo Philipsin vanha malli mutta ei ole mitenkään itsestään selvää että uudemmassa mallissa, jossa kilkkeitä on ehkä lisää, olisi nopeampi kuvan käsittely.)

    Jos jollakulla on tietoa tai näkemyksiä input lagista Philipsin 4606 mallissa kuulisin hirveän mielelläni. Vielä on viikko aikaa viedä palautukseen.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2011
  10. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Telkku sai jäädä. Lagista ei edelleenkään varmuutta, muttei häiritse. Auttoi kun löysin ottaa Äänen viiveen (kompensoi kuvaviivettä) pois pelatessa - sai aikaan tunteen siitä että jokin on pielessä.
     
  11. ana10

    ana10 Member

    Liittynyt:
    17.11.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täälläkin päässä televisio jää kotiin, nettistreamitkin alkoi näkyä hyvin, kun älysi laittaa pc-tilan päälle.
     
  12. rompzown

    rompzown Member

    Liittynyt:
    15.01.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    (versio 2.15)
    Tarkoitatteko tällä kyseisellä pc-tilalla valikosta löytyvää peli-tilaa?
    Itsellä on kyseinen telkkari enkä ole pc-tilaa löytänyt.
    Lagista sen verran et ainankin xbox360 pelasin battlefield3 niin viive oli sellainen et sai pelin heittää takaisin koteloon...
    olen kyllä kuullut et kyseisessä pelissä olisi joku pieni viive.
    muita pelejä suht siedettävästi voi pelata mut kyl viive painaa silti.

    Nyt asensin 2.18 version niin pääsee testaamaan tuliko huomattava muutos.
    Samalla ajattelin testata tietokoneen kautta mkv. bluray leffaa..

    Ei nyt liity aiheeseen mut kysyn silti onko kellään tietoa, kun on 256/256 näyttis jos on dvi lähöt tai ylipäätään jos ei ole hdmi näyttis et antaako se tarpeeks ulos ettei laatu kärsi? dvi-hdmi kaapelilla. Voiko asian vaikemmin ilmaista?


    Laitan viestiä kun olen kokeillut ton uuden softan pelatessa..
     
  13. hypod

    hypod Member

    Liittynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joko olet ehtinyt testailla? Itseänikin houkuttelis ko. Philipsi edullisen hinnan vuoksi, mutta tuo viive pelikäytössä epäilyttää (itselläni Xbox360). Noh, täytynee hakea Gigantista niin voi rauhassa kokeilla ja kiikuttaa tarvittaessa takas myymälään jos tuossa on TV-kuvassa häiritsevää ylitarkkuutta / viivettä pelikäytössä tms.
     
  14. johnbens

    johnbens Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä olen nimenomaan BF3:sta pelaillut tolla. En nyt ihan satavarmaksi osaa sanoa mistä lagi johtuu mutta en epäile täysin televisiotakaan. Itse testailin xboxilla Livestä imuroidulla Boom Boom Rocket pelillä tv:n viivettä. Se on sellainen musiikkipeli, ja erityisesti jos laittaa musiikin pois (musahan ei tule viiveellä, paitsi jos television esiasetukset / äänilähdön viiveaika on päällä). Että jotain tuntumaa tuolla pelillä voi saada viiveeseen.. Parempiakin ehdotuksia otetaan vastaan.

    Se PC-tila on erittäin oleellinen juttu. Ensinnänkin, laita Xbox päälle (hdmi)- muuten valikossa ei näy PC-tilaa. Mene siis xboxin kanavalle. Paino talon kuvaa / asetukset / Kuva / PC-tila. Laita päälle. Monet "efektit" katoaa valikosta kun PC tila on päällä ja niin pitääkin olla - ne sitä lagia tuo. Kuvaformaattina mulla on "ei skaalattu".

    Kerrohan miten kävi kun laitoit tuon päälle. Henkilökohtaisesti mua kiinnostaa olenko vain paska BF3:ssa vai miksi olen huono.


     
    Viimeksi muokattu: 17.01.2012
  15. hypod

    hypod Member

    Liittynyt:
    31.03.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taas lähtis tuo LG 47LK950N ainakin NetAnttilasta hintaan 699e, eli enää huntti hintaeroa tuohon Philipsiin. Onko tuosta LG:n mallista kellään kokemuksia? Netistä ei oikein juttua tuntunut löytyvän äkkiseltään googletettuna...
     

Jaa tämä sivu