1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannattaako ostaa PS Vita?

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi RedBerry9 28.02.2012.

  1. Hauskaa...

    Hauskaa... Member

    Liittynyt:
    23.04.2012
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nostetaanpas vanha aihe, ku en uutta jaksa tehdä.
    Oon tota vitan Wi-Fi versiota ajatellut ostaa. VDP-pelikaupasta 229, halvin mitä olen löytänyt. Minkähän kokoista muistikorttia tohon kannataa ostaa? Riittääkö 4 tai 8 gigaanen mihinkää? Entäs tuo pelien laita storessa, onko siellä mitään demoja joilla pärjäisi siihen asti kun ilmestyisi sellaisia pelejä jokka kiinnostaa. Tota street fhigteria oon ajatellu testi peliks (24€], mutta se on haukuttu lyttyyn. En oikein noista kalliimmista peleistä innostunut, kun ei ollut mitään pakko hankintoja.
     
  2.  
  3. SpeechMan

    SpeechMan Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    691
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muutaman viikon on vita ollut ja kaiken kaikkiaan tyytyväinen. Kerran kaatui Unit 13 pelin latauksen aikana, mutta muuten ei mitään.

    Muistikortin koko riippuu siitä aiotko ostaa pelit kaupasta kortilla vai PS Storesta. Mikäli et aio storesta latailla, riittää 4 giganen hyvin, mutta itse kun olen hiukan storesta lataillut niin harmittaa kun tuli ostettua vain 8 giganen kortti.

    Storesta löytyy jonkin verra demoja, itseasiassa tuon Unit 13:sta ostin juurikin demon perusteella.

    Storesta löytyy myös Plants vs. Zombies =)
     
  4. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hei haloo jos käsikonsolia tarvitsee niin vita on hyvä vaihtoehto siihen, pelit näyttää hyvältä ja kosketusnäyttöki toimii todella hienosti, joku puhelin on iha toista maata pelaamisessa. eli osta vita jos käsikonsolia tarvitset.
     
  5. Hauskaa...

    Hauskaa... Member

    Liittynyt:
    23.04.2012
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole ikinä mitään kyllä storesta ostanut. ja jos ostan 4 gigan kortin niin aina voi osta myöhemmin isomman.
    Mitäs pelejä sulla on? Ja mihinkä oot ollu tyytyväisin? KUn en jaksaisi tekniikkademoja joissa pelkästään paukutellaan kosketusnäyttöä ja kosketuslevyä.
    Entäs paljoko tilaa vie nää pikkupelit, esim just toi plant vs zombies?
     
  6. SpeechMan

    SpeechMan Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    691
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelejä on seuraavanlaisesti:

    Rayman Origins: Perinteistä rayman tasohyppelyä

    Wipeout 2048: Tyypillinen Wipeout, nopeatempoista kilpailua aseistetuilla liitureilla.

    Plants vs. Zombies: Loistava tower defense tyyppinen peli.

    Unit 13: Yliolan kuvakulmasta kuvattu hiiviskely & räiskintäpeli. Huonona puolena elite missut jotka on välillä turhan vaikeita ja armottomia.

    Unit 13 on ladattuna ja vie noin gigan, Plants vs. Zombies myös ladattuna ja vie noin 100 megaa. Wipeout on ostettuna kortilla, mutta asennus vie silti noin 140 megaa ja Rayman origins myös kortilla, asennus vie pari megaa. Lisäksi on pari PSMini peliä jotka sai ilmaiseksi tykkäämällä PS Accessista facebookista, ei mitään häävejä, mutta onpahan lisää pelattavaa.

    Sen verran vielä, että laitteen mukana tulee muutama augmented reality peli. Nuo pelit hyödyntävät laitteen mukana tulevia AR kortteja. Esimerkiksi table football pelissä kolme korteista asetetaan pöydälle muodostamaan pelikentän ja kolme muuta toimivat koristerakennuksina ja tulostauluna. Vitan takakamera näkee kortit ja muodostaa niiden avulla kolmiulotteisen pelikentän jota voi katsoa eri kulmista yksinkertaisesti liikutamalla Vitaa.
     
  7. Hauskaa...

    Hauskaa... Member

    Liittynyt:
    23.04.2012
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaa. Taidan pistää tilaukseen ilman mitään pelejä. Pärjään noilla demoilla hetken aikaa.
    Onko tuo tykkäus juttu vielä voimassa?
     
  8. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin välittömästi 16gb kortin kun tuo mukana tullut 4gb meni heti täyteen kun pelkästään yhden pelin storesta latasin ja pari demoa :)

    Nyt 16gb kortille on pistetty muutama musiikkivideo, valokuvia, 4 elokuvaa, kaksi peliä + demoja ja vieläkin on vähän tilaa jäljellä eli suosittelen kyllä vähintään sen 8 tai 16gb kortin hankkimaan.

    Itse ajattelin ostaa 32gb:n kunhan hinnat vähän laskee ja jättäisi tuon 16gb:n sitten varakortiksi tms

    edit: Niin ja näistä julkaisupeleistä ainakin oma ehdoton suosikki on Uncharted. Aivan yhtähyvää laatuviihdettä mitä ps3:sen versiotkin :) Wipeoutin ja Reality Fighterssin kanssa sujuu myös aika mukavasti
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2012
  9. Hauskaa...

    Hauskaa... Member

    Liittynyt:
    23.04.2012
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä varmaan tolla 4 gigan kortilla aluks pärjään.
    Onko tuo tykkäys juttu vielä voimas? Pitää näin aluks kerätä kaikki mahdolliset ilmais pelit.
    DiscShopista laite vain 225€ ja vdp pelikaupasta muistikortti 15€. Yllättävän halpa noin hienoksi laitteeksi.
     
  10. perilo

    perilo Member

    Liittynyt:
    18.06.2012
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse oon pelannu todella aktiivisesti käsikonsoleilla jo monta vuotta, ja PSP on edelleen om asuosikkikonsoli (siis kaikista käsi/ei-käsikonsoleista)... PS Vita ois muuten houkutteleva, mutta mitään kiinnostavaa peliä ei ole vielä julkaistu... Odotan, että hinta laskee. Itse en osaa pelata älypuhelimilla, mieluummin käytän vaan puhelimena (ja facebook-koneena), en pelialustana. Mutta kukin tyylillään, tehoiltaan puhelimet kyllä ottaa niin hyvin kiinni käsikonsoleita...
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2012
  11. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Toi on totta et ei oikeestaan mitään hyvii pelei tullu vitalle vaikka julkasusta on jo aikaa. Ainoo hyvä minkä ostanu on uncharted ja nyt olis kai resistanceki tullu ja metalgear solideist hd collection, mut siinäpä ne melkein on hyvät julkasut.
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2012
  12. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vita on loistava laite, jos tykkää pelata. Jos taas on sellainen satunnais pelaaja joka ei pelaa useaa tuntia putkeen niin suosittelen valitsemaan puhelimen. Se että vitassa on vähän muistia ei haittaa, koska ps3:ssa ei ole kuin 256mb muistia, joten ei kannata sitä muistin vähyyttä pelätä.

    Tiivistelmä:
    Jos pidät ideasta ps3 taskussa niin osta vita ja jos olet satunnais pelaaja niin Älypuhelin.


    -hene
     
  13. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    joo kyl sitä paskalla istues voi luurilla just jotain kuplien räjäytys peliä pelata :D
     

Jaa tämä sivu