1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox 360 vai PS3

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Huligaani23 05.08.2012.

  1. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nää perustelut tosiaan on ihan hanurista, olen jopa myynyt 320Gb Xboxin, joten "muistia" (tallennustilaa) löytyy ihan molemmista laitteista.
    Viihdekeskuksiksi on molemmista ihan yhtälailla, ainoa ero on tuo Bluray.

    Muistiahan xboxissa on enemmän käytettävissä, mikä näkyy varsinkin ominaisuuksissa ja joissakin peleissä. Xboxilla pystyy (ja tulee paljon käytettyäkin) puhumaan kavereiden kanssa headseteillä (jotka muuten tulevat aina mukana) vaikkei pelaisikaan samaa peliä. Tää on ollu erittäin tärkeä ominaisuus, kun on ollu omat pelit kesken kun ollaan suunniteltu yhteistä pelihetkeä. Eli Pleikkarissa ei onnistu "puheyhteys", jos pelaajilla on eri pelit (tai samatkin pelit, mutta eri "kartat" menossa).

    Xboxin ohjain myös istuu omaan käteen paremmin kuin 15 vuotta vanha kulmikas palikka. Tämä on tietenkin yksilöllistä, mutta näkyy esim. Pelaajalehden tekemässä kyselyssä xboxin eduksi.
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itseasiassa ohjaimella on ikää kohta 20 vuotta eikä design ole muuttunut juuri lainkaan. Dual Shockin muotoilu perustuu PS1 ohjaimeen joka julkaistiin 1994.
     
  4. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Exacly my point.
     
  5. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Molemmat konsolit ovat ikiloppuja." Näinhän se on mutta eipä ole uudempia tulossa lähiaikoina.
    Vai meinaatko että sony julkistaa kuukauden päästä pleikkari nelosen.
    Joo mutta mun kaveripiirissä on 80 prosentilla xbox360.
    Ne on sitä kehunu ja minäkin olen monet kerrrat sitä kokeillut mutta en ole ollut aivan varma siitä.
    Lähinnä sen takia että tuo verkkopelaaminen ei ole ilmaista.
    Todella vaikeata päättää kumman ostaa.
    Olen noita huutonetin ilmoituksiakin kahtellu mutta eipä sieltä semmosta helmeä ole löytynyt.
    Ja haluaisin kyllä ostaa uuden että varmasti toimii.
    Löytyskös jostaki semmosta pakettia jossa on Xbox 250Gt+kaksi ohjainta+joitain pelejä?
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Tuota pakettia kannattaa kysellä paikallisista liikkeistä, suurimmassa osassa valmiista bundleista on vaan yksi ohjain, mutta siitä voi varmasti keskustella mihin hintaan se toinen ohjain tulisi diiliin mukaan, jos ostaisit kaiken samasta liikkeestä samalla kertaa...
     
  7. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En meinannut mitään sellaista, vaan sitä että molemmat konsolit on jo sellaisia, ettei ne tarjoa mitään ihmeellistä.

    Verkkopelaamisen maksullisuudesta tosiaan vielä, eli jos et jostain kumman syystä halua maksaa koko vuotta kerrallaan, niin kaupoista saa kyllä Live-aikaa lyhyemmäksikin aikaa. Ei se tosiaankaan paljoa ole, varsinkin kun Pleikkarin tapauksessa pelkän konsolin hinta on jo sen verran enemmän. Voithan samalla satsata sen satasen enemmän ja ostaa valmiiksi kolmen vuoden Live-ajat ja syöttää koodit sisään, jolloin sulla on kolmeksi vuodeksi "ilmaista" peliaikaa.

    Myös ylimääräisen ohjaimen joudut hyvin todennäköisesti ostamaan erikseen, eli ainoastaan erikoisversioissa on useampi ohjain mukana.

    edit:
    Ja ettei asia ole jäänyt epäselväksi, niin nettipelaaminen ei siis "maksa" (kuten esim. puhelimella puhuminen maksaa minuuteittain), vaan sitä Live-aikaa hommataan tietyn verrna (esim. 1 vrk, 1kk, 3kk, 12kk yms.).
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2012
  8. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kyllähän minä sen tiedän.
    Mulla kuitenkin on yhellä kaverilla tuo ulkonen kovo ja sano että toimii koko muisti.
     
  9. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä en enää osta paikallisilta kauppiailta mitään kun myyvät paskaa laatua kovilla hinnoilla.
    Mutta naapurikaupungista löytyy hyviä liikkeitä hyvillä hnnoilla ja tinkauksetkin on useimmiten menny läpi.
    Että sinne sitä varmaan pitäis lähtä.Ootan nyt kuitenkin että olen kunnolla harkinnut ja käyn sitten ostamassa.
     
  10. bloodomi

    bloodomi Guest

    Osta Xbox kerran 80% kavereillasikin on?

    Mitä järkeä ostaa PS3 Jos enemmistöllä on xbox.

    Xbox ohjain on 2x parempi
     
  11. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En nyt itse ole hirveästi tuosta xboxin ohjaimesta tykännyt mutta kaipa siihenkin tottuu nopeasti.
    On kyllä aika monella ps3:nenkin.
    Mutta parhaimmilla kavereilla on kaikilla xbox.
    Mutta en nyt tiedä tulisko tuota niin paljon ees pelattua kavereitten kans netissä.
    Tyhmä kysymys mutta kysyn silti kun en tiedä että pitääkö kaikilla olla se peli mitä verkossa pelataan ja voinko kopioida omalle xboxilleni jonkun pelin jonka olen toiselta lainannut?
     
  12. bloodomi

    bloodomi Guest

    Pitää kaikilla olla sama peli , kait voit kopioida mutta pelata vain yksinpeliä en ole ihan varma
     
  13. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok.Kuka tietäisi?
     
  14. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pelejä ei voi kopioida mitenkään laillisin keinoin edes yksinpeliä varten.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2012
  15. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No laittomasti sitte.
     
  16. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No tällöin sinun pitää modata konsolisi, jota itse en suosittele tehtäväksi ainakaan takuuaikana. Microsoft tarjoaa hemmetin hyvät takuuhuollot, ja esim. itse olen joutunut siihen aikani turvautumaan.

    Modaamalla taas rikot käyttöehtoja, jonka ansiosta laitteesi todennäköisesti "bännätään" ulos Live-palvelusta (tai pahimmassa tapauksessa pelilaitteestasi tulee 200e:n arvoinen kirjapaino).

    Ilman nettiyhteyttä taas jäät ilman päivityksiä, ja jossain vaiheessa kun Xboxin jenkkipalvelut päätyvät myös tänne kylmään pohjolaan, jäät ilman niitäkin.

    Suosittelen siis vain hankkimaan ne pelit ihan laillisin keinoin, esim. lainaamalla kavereiltasi tai ostamaan kaupasta. Jos rahat on tiukalla, osta ulkomailta, käytettyinä tai markettien alelaareista. Lisäksi voit käydä viemässä läpipelaamasi pelit myös lähimpään peliliikkeeseen, josta saat muutaman euron joko käteisenä, lahjakorttina tai alennuksena uuden pelin oston yhteydessä.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2012
  17. gopro

    gopro Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2012
    Viestejä:
    168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Xbox360 250gb ja PS3 320gb

    Xbox 250gb + ohjain + kuulokemikrofoni + AV -kaapeli + Ethernet verkkojohto + 3 peliä NHL 07, FIFA 07 ja Madden NFL 07.


    PS3 320gb + ohjain + 1.8m komposiitti-peruskaapeli + scart adapteri


    Itselläni on ps3 160gb. Järjestelmä päivitykset kestävät 800kt/s nopeudella noin. 10-30min ja pelien kuten mw3 kestää noin 1-5min. + bluray + toimii - tuulettimen/kovalevyn ääni.
     
  18. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jättäisin kyllä tuon kyseisen tarjouksen käyttämättä, sillä noi kaikki pelit on semmosia, että ne on joko huonoja, tai että niitä ei voi pelata netissä. Niistä ei myöskään saa mitään myytäessä. Esim. Gamestopit ja Puolenkuunpelit ei suostu ottamaan noita urheilupelejä vastaan, eikä varsinkaan kun ihan kohta tulee 2013 -versiot ulos (huom! urheilupelejä vuodelta 2007!!!).

    Itsehän laitoin linkin 199e:n Xbox360:n pakettiin, jossa sentäs räiskintäpeli viime syksyltä.
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2012
  19. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo itsekin olen tuon tarjouksen huomannut mutta on kyllä huono tarjous
    Itsekin pelaan enimmäkseen fifaa ja jotain ajopelejä
    Ja räiskintäpelitkin menee.
    Et oisko semmosia paketteja jossa joku peli noista aihepiireistä?
    Muukin kuin tuo yllämainittu.
     
  20. Temposaur

    Temposaur Member

    Liittynyt:
    02.03.2010
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei, mutta kuukauden-parin sisällä on. Fifojahan ei enää kannata ostaa näin loppukesästä, kun uusi versio tulee aina syksyisin. Forza 4 tuli viime vuonna, jota varmaan saa jo hyvällä alella. Myös Forza Horizon tulee syksyllä, jos hieman arcademaisempi ajelu kiinnostaa.

    Call of Duty ja Medal of Honor tulevat joulun alla.

    Miksi pelien muuten pitää tulla konsolin mukana? Mikset vain osta niitä erikseen?
     
  21. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksinkertaista.Saa halvemmalla.
    Ja jos se Black ops 2 on yhtä huono kuin eka niin sitä en osta.
     

Jaa tämä sivu