1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Voiko näytönohjain hajota jos?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Cranding 24.04.2012.

1. Cranding

Cranding Guest

Onko mahdollista että ylikellottaessa näytönohjain hajoaa vaikka nostaisin saman verran core voltagea kuin muutkin joilla ei ole kortti hajonnut?

6870 twin frozr kortti kyseessä ja sain nostettua core clockin 920 -> 952 Kun ylitin tuon 952 niin kone kaatui.
    Memory clockia en voinut nostaa ollenkaan koska kone kaatui heti eli pitäisi ilmeisesti saada lisää voltteja? Lämmöt pysy 2h bf3 pelaamisen jälkeen
    alle 60C että lämmöt pysyy hyvin kurissa. Näytönohjaimen tuuletin pyöri silloin 42%

http://www.hardwarecanucks.com/foru...6850-vs-gtx-460-1gb-overclocking-study-3.html

1.22V on Hardware Canucksilla kellotustesteissä eli onko mahdollista että näytönohjain hajoaa/vahingoittuu jos nosta core voltagen vähän alle ton esim johki
    1210?

2.  
  3. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    voihan se hajota, kaikki elektroniikka komponentit on yksilöitä.

4. Cranding

Cranding Guest

Tuli tässä mieleen että kun vakiona noi memory clockit on 1050 ja jos laskisin ne 1000 ja sitten core clockia nostaisin? Tulisko lisää tehoa?

5. daolpu

daolpu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voithan koittaa lakea muistien kelloja, tosin sitä en kyllä ikinä tekis. Tietääkseni muistien kellot ei ole riippuvaisia tilanteessasi coren kellojen kanssa, joten itse en näkisi järkeä laske niitä.

6. Cranding

Cranding Guest

Samalla kun nostan core clockia niin täytyykö mun myös nostaa shader clockia? Tietääkseni jos nostan core clockia niin shaderin pitäisi nousta samalla? Itse en pysty sitä shader clockia nostamaan eikä siinä ole edes mitään lukua tai mitään millä saisin sitä itse nostettua.

msi afterburneilla kellotan.

7. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    AMD:n näyttiksissä ei voi tuota shader clockia nostaan tai vaikuttaan.. Se on ainoastaan Nvidian-korttien ominaisuus. Eli AMD vain core ja memory ja sitten Nvidia core, shader ja memory.

Jaa tämä sivu