Uusi näyttis koneeseen

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi weski 05.01.2010.

1. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa alhaalla näkyy mun nykyinen kokoonpano, näytönohjaimen hankin takuuseen menneen tilalle ja tyydyin siihen kun pelailin vain CS:S ja BF2. Nyt tuli hankittua GTA4 ja eihän tää näyttis sitä pyöritä. Niin semmoista mahdollisimman hyvää näyttistä olisin tähän kokoonpanoon hankkimassa josta ei kuitenkaan tarvitse maksaa itseensä kipeäksi. Oon miettiny kyllä tuota uutta Gigabyten HD 5850, mutta en tiedä onko se sen arvoinen todella? Ja se on kyllä ehdoton maksimi mitä saattaisin kuvitella maksavani näyttiksestä.

Mutta olisko fiksumpi laittaa jotain vanhempaa, esim HD 4870/4890? Näin jatkoakin ajatellen olis ehkä HD 5850 parempi, mutta miten se tulee tulevia pelejä pyörittämään esim vuoden parin päästä? Jossain vaiheessa menee lankku prossuineen vaihtoon myös, mutta taitaa vielä saada odottaa.

2.  
  3. Donut200

Donut200 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Entäs Radeon 5770?

4. japezy

japezy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    älä hanki mitään Gigabyten näytönohjaimia. Samalla kun ostat gigabyten näyttärin, menetät paljon oikeuksia eikä noista ole juuri mihinkään. Jos halpaa ja suorituskykyistä kattelit niin Nvidia Geforce 7800 GT. kannattaa miettiä tuota hieman koska nuo ovat harvinaisia(siis nuo 7800GT) itselläni on semmoinen ja enpä ole noita löytänyt pahemmin. Pelailen pelejä kuten cs:s, BF2142, Cod4 mw1, Left4Ded2 Ja muita.

5. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielessä oli kuitenki ehkä vähän jotain suorituskykyisempää ja uudempaa kuin 7000 sarjan nVidia. Ja HD 5770 on suunnilleen samaa luokkaa HD 4870 kanssa, joten se ei vaikuta sen paremmalta vaihtoehdolta, tarkoitus olisi hieman tehokkaampi ehkä hankkia. Onhan HD 5770 vissiin hiljaisempi ja virtapihimpi, joka on kyllä sinänsä houkuttelevampi.

6. aake1

aake1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mites ois 4890 oc? taikka sit 5850?

7. Pultteri

Pultteri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehkä 4890 suosittelisin tuolle sun setille (oc = of course). Tehoa kyllä löytyy, ja kun vuoden parin päästä tehot ei enää meinaa riittää niin voit laittaa crossfireksi. Tuolloin 4890 on varmasti melko edullinen. Tuo prossu on jo niin vanhaa rautaa, että voisi jäädä 5850 kanssa pullonkaulaksi.

8. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainitsin jo tuossa aiemmin, että saattaa lähteä lankku prossuineen vaihtoon kun sopiva aika tulee. Joten en halua samalla olla pakosta taas uusimassa näyttistäkin. Onhan minulla nytkin tämänhetkinen näyttis törkeänä pullonkaulana kokoonpanossa.

Olen nyt ollut vähän Gainward GTX 275 Golden Sample ja HD 5850 vaiheilla. Näillä ei älyttömän suuria eroja ole, mutta hinnassa kuitenkin kohtuu paljon. En ole kokonaan poissulkenut kuitenkaan tehottomampiakin näyttiksiä, joissa olisi hinta/teho suhde paremmin kohdillaa. Tarkoitus olisi kuitenkin näillä näkymin saada pelailtua hyvillä asetuksilla GTA4 ja tulevaa BFBC2 joka on tilauksessa jo.

Voisiko joku laittaa puolueettoman mielipiteen mikä näyttis sen homman hoitaisi kunnialla?

9. aake1

aake1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa lukasta tämä: http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/ati-radeon-hd-5850

Tuossa 5850 on tuo directx 11 ja hinnassakin sen muutaman kympin ero. 5770 on kanssa uus kortti ja siinä on myös se directx 11 hintaa sen ~170e. Mutta tehottomampaan ei mun mielestä kannata vaihtaa jos oot konetta muuten päivittelemässä tulevaisuudessa

Sori 5770:n hinta pyörii ~150e

Viimeksi muokattu: 06.01.2010
  10. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu on luettu moneen kertaan noi artikkelit ja vanhemmatkin :)

11. Craphe

Craphe Guest

Atilla on kyllä mielestäni tällä hetkellä suvereenisti hinta/laatusuhteessa paras näyttis, joka on HD5850. Itse ehdottomasti tuon laittaisin, jos olisin uutta konetta laittamassa.

12. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HD 5850 joutuu kyllä odottelemaan todennäköisesti niin kauan, että ei jaksa odotella ja hintakin on niin suolainen että taitaa jäädä hyllyyn. Mutta jos niin, niin kumpi näistä: Palit GTX260 SP216 vai Sapphire HD 4890?

Tuosta Hd 4890:stakaan en ole varma onko saatavilla, ku ei näkynyt varastosaldoja missään. Ei kiinnosta alkaa soitteleen ja tiedusteleen tai lottoomaan josko se tulisi ensi viikon aikana. Jimmsiltä voisin tuon GTX260 käydä vaikka huomenna hakemassa. Se oli myös testeissä keväällä pärjännyt hyvin.

13. Zardoner

Zardoner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen piiiitkään pohtinut tuon Jimssin GTX 260 ja Jimssin Club 3D 4890 Super OC välillä. Vähän oon huonoa juttua kuullut tuosta 4890, pitää sirinää, kova ääninen, virrankulutus on aika hirveä jne. niin olen nyt päätynyt että hankin tuon GTX 260! Ihan hyviä arvosteluja saanut mitä netistä lukenut.

Kannattaa huomioida toi Jimssin Palit GTX 260 Sonic että siinä on 2x DVI ja 1x TVout. Muissa nettikaupoissa myydään samaa näyttistä mutta seuraavilla liittimillä: 1x DVI, 1x VGA ja 1x HDMI. Eli jos tarttee HDMI ni kannattaa varmaan ostaa muualta, tosin saahan DVI portistakin adapterilla HDMI. Muuten pitäisi olla ihan sama näytönohjain mutta eri liittimillä vain.

Hmmm... Sit ku hintaseurannasta kattoo niin siel lukee Jimssin kohdalla näin:
    Palit GeForce GTX 260 Sonic 896MB DDR3, 1xHDMI, 1 x DVI, SLI Toimitusaika 1−3 päivää 157 € 154 € ilman toimituskuluja

Että mitä hittoa, sit täs Jimssin sivul lukee ihan muuta http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NE3X262SFHD94 , vois pistää kysymyksen vaikka menemään nyt, tosin itselle melko sama koska yhtä DVI tarvitsen vain. :)

Viimeksi muokattu: 07.01.2010
  14. weski

weski Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo Jimmsillä lukee näin: "GeForce GTX 260 Sonic 896MB DDR3, 1xHDMI, 1 x DVI, SLI" Kyllä se taitaa mullakin lähtee tuommoinen hankintaan, mielummin otan kans tuolla jossa on myös HDMI mukana, vaikka sille ei tällä hetkellä ole tarvetta, niin mahdollisesti tulevaisuudessa. Täytyy huomenna varmaan soitella ja kysellä saisko liikkeestä suoraan ja lähtee hakemaan :)

EDIT: Oli Jimmsillä noussu hinta melkeen parilla kympillä tänä aamuna, eli maksaa nyt 167€ :( Tosi kiva maksaa siitä 17€ enemmän ku mitä oli suunnitellu. Mutta onko se silti sen arvoinen? Vihtoehtoisesti voisin tänään hakea Club 3D HD4890 Super OC joka on alta kahdensadan. Mutta näyttää rumalta. Pitääkö pahaa melua ja onko muuten hyvä? Toinen olisi Gainward GTX275 Golden Sample. Kertokaa vielä mitä mieltä olette.

Viimeksi muokattu: 08.01.2010

Jaa tämä sivu