1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

nvlddmkm.sys jälleen

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Teamed 05.02.2010.

  1. Teamed

    Teamed Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nvlddmkm.sys
    Tästä samaisesta ongelmasta on puhuttu täälläkin pari kertaa.
    Ja tämän samaisen ongelman takia on tehty myös parit nettisivut.

    Esim
    nvlddmkm.com/

    Sama ongelma on tullut minulle, ja olen koittanut parisen kuukautta korjata ongelmaa..

    Käytössäni on
    Acer Aspire 7520g 3GB Nvidia GeForce 8600M

    Ongelmana on siis:
    3D pelejä aloittaessa, / muuta "korkealaatuista" grafiikkaa katsottaessa/ käytettäessä, ruudun oikeaan alareunaan ilmestyy ilmoitus:

    "nvlddmkm stopped responding and has recovered"

    Pelejä ei voi pelata, photoshoppia ei voi käyttää, videoidenkin aikana saattaa kaatua.

    Aluksi ajattelin että ongelma olisi ylikuumenemisessa, muttei se ole. Olen putsannut kannettavani kokonaan, imuroinut ja mitannut lämmöt. Kaikki ok.

    Olen päivittänyt ajurit, / poistanut ne päivittänyt uudelleen
    Olen palauttanut windows vistaan tehdasasetukset, ynm

    Asensin linuxin. (sama ongelma seuraa jos asentaa Nvidiaa / että saisi pelattua edes paria peliä. )

    Olen käynyt läpi http://www.nvlddmkm.com/ sivun ohjeet.

    En ole kellottanut konettani.

    Lueskelin läpi :
    Afterdawnin keskusteluja

    Koneestani on mennyt takuu viime marraskuussa..

    Kun lueskelin läpi keskusteluja huomasin:

    jawa75:
    Ainoa mitä en ole kokeillut vielä on vaihtaa virtalähdettä, joten kysymykseni ovatkin,

    pystyykö vaihtamaan, hmm "change voltage?" ostamatta mitään, voikos koneesta sitä muuttaa?

    Jos pitää ostaa jotain, voisiko joku vinkata, että mitä kaikkea pitäisi ostaa ja mistä?..

    kannattaisiko koittaa puhua maahantuojalle tästä viasta, jos saisi uuden koneen?
    (kone maksoi (joskus) uutena 1400€, minä sain hyvässä alennuksessa tutulta myyjältä 800€)

    tai kannattaisiko koittaa yli/alikellottaa?

    Kiitoksia etukäteen, kertokaa jos olette löytäneet ratkaisuja tähän.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2010
  2.  
  3. Smanci

    Smanci Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2009
    Viestejä:
    2,937
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    46
    Sama vika kuultu monesti viime aikoina todellakin... Jos ajurisi ovat mallia 196.21 elikkä viimeisimmät WHQL, niin vaihda ne vanhempiin, tai uusimpiin BETA-ajureihin(196.34). 196.21 versiossa on bugi joka aiheuttaa tuota ongelmaa.
     
  4. tokroger

    tokroger Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä Vistassa laitoin päivitin koodekkipaketit uudempiin niin loppui tuo virheilmoitus. Oireina oli mullakin tuo pelin käynnistyksessä tapahtuva kaatuminen, videoiden kaatuminen ja videoiden täydellinen toimimattomuus. Nyt jo monta kuukautta toiminut hyvin koodekkien päivityksellä ilman mitään ongelmia.
     

Jaa tämä sivu